Re: LPG prawda i mity
Posted: 21 Mar 2011, o 23:50
podwyzka akcyzy na LPG to uderzenie w najbiedniejszych co maja gaz w kuchenkach na butle ;p
Wymiana skrzyni biegów, sprzęgła i koła dwumasowego w dizlu skutecznie mnie wyleczyła z tego paliwa. Wejdź na kalkulator http://www.autocentrum.pl/lpg-mania/kalkulator-lpg/i przelicz kiedy ci się zwróci instalacja.Ralfx wrote:Tecu, przy przebiegach jakie robisz to gaz albo diesel tylko i wyłącznie.
po co Ci nowy samochod skoro zrywasz gwarancje gazociagiem? skad wiesz ile lat mam inne "starsze" ?tecu wrote:Od momentu zakupu do przejechania jakichś 12 tys km prowadziłem na autocetnrum.pl dziennik kosztów. Koszt paliwa w tym czasie wyniósł średnio 67 zł na 100 kilometrów. 11 marca założyłem instalację gazową i przejechałem od tego czasu 2200 km. Średni koszt gazu to 48 zł na 100 km więc prosta arytmetyka mówi że w 10 dni zaoszczędziłem 418 zł. Żałuję że tak późno założyłem instalację bo gdybym założył ją zaraz po zakupie to byłbym do przodu jakieś 3400 zł i prawie zwróciłaby mi się już cała instalacja (instalacja kosztowała mnie 5700 brutto więc po odjęciu VATu i PITu kosztowała mnie jakieś 4 tys zł).
Zarabiam dobrze ale nie widzę powodu żeby płacić więcej ni muszę. Co do opinii kolegi prosperopro to wolę kupić sobie jeden nowszy droższy i wygodniejszy samochód i przerobić go na gaz żeby był tańszy w eksploatacji niż 4 starsze tańsze ale za to droższe w eksploatacji. Samochód traktuję jako narzędzie które ma mi ułatwiać pracę i życie. Dla przyjemności jeżdżę motocyklem który pali 12l/100km.
Na razie jestem megazadowolony z instalacji LPG. Jeśli wszystko z autem będzie ok (a raczej tak będzie w końcu to) to zgodnie z kalkulatorem na http://www.autocentrum.pl/lpg-mania/kalkulator-lpg/ po trzech latach będę do przodu jakieś 32 tys zł. Rozsądnemu to wystarczy, nierozsądnego nic nie przekona...
instalacje zakładane w salonach nie powodują utraty gwarancjiprosperopro wrote:po co Ci nowy samochod skoro zrywasz gwarancje gazociagiem?
to z zgodnie z założeniem, że akurat się takie trafi. no i co to za chytre myslenie "nie warto zakladac, bo jak auto sprzedam to ktos bedzie mogl z tego kiedys korzystać?" niech korzysta, wazne ze podczas mojej eksploatacji mozna było zaoszczędzić. samemu warto zakładać - koszta zwracają się szybko, a i mamy kontrolę nad tym co zakładamy i gdzie. bo druciarzy w kraju nie brakujekupujac byle jaki samochod z LPG zyskujesz - samemu nie warto zkladac bo tak czy siak znudzi Ci sie samochod i ktos inny bedzie lal i jezdzil...
no jak ktoś kupuje auto "na pokaz" to może sobie i szampana do baku lać... a robienie filozofii z paliwa i ocenianie drugiego człowieka tylko na podstawie paliwa jakie leje do baku jest głupie i tyle.co ma rozsadek to ludzi ktorzy na pokaz biora drogie samochody i zmieniaja instalacjie byle jak najtaniej a zeby wygladalo zaj****?
tak jak z kazdym paliwem, czy to benzyną, czy ropą, czy CNG, czy LPG... nie ma najlepszego, są tylko nam odpowiadająceogolnie nie mowie ze sie nie oszczedza ale ktos kto mi mowi ze gaz jest lepszy to wyprowadzam z bledujak to Walesa powiedzial "sa plusy dodatnie i ujemne"
w ferrari pewnie teraz też nie zakładająprosperopro wrote:Ogolnie za malolata ojciec kiedys kupil samochod z salonu i zalozyl gaz - wtedy nie bylo opcji zakladania w salonie gazu - zreszta ogolnie pierwsze slsze ze w salonie Ci zaloza gaz np. w Lexusie![]()
co prawda samochodem sie jezdzilo sporo to byl opel vectra z tego co pamietam i odrazu ojciec zrezygnowal z gwarancji na koszt gazu. za dobrze na tym nie wyszedl bo auto po 5 latach bylo strasznie wyexploatowane silnik stracil na mocy po przelaczeniu na benzyne stawal sie glosniejszy
- Ogolnie uwazam ze po to robia silniki na benzyne zeby wlewac tam benzyne a nie spirytus czy denaturat tak samo jak z ON po to jest on zeby nie lac oleju roslinnego czy opalowego a LPG napewno nie dziala obojetnie na silnik.
to pod warunkiem, ze oba auta byly w taki sam sposób użytkowane.Jak bede mial mozliwosc to poszukam 2 znajomych co maja identyczne silniki w tym jeden na gaz. zeby sprawdzili samochody pod wzgledem cisnienia, mocy i exploatacji.
nikt nie ma nic przeciwko rzeczowej dyskusjiPo zatym Ogolnie przedstawiam wszystkie rzeczy przeciwa wy za ;P ktos musi pozycjonowac wartosc LPG bo jakos minusow nikt nie napisal
![]()
albo takich jak tenzreszta jak by gaz byl taki wspanialy dlaczego nie ma jeszcze samochodow strikte na gaz ?