Page 3 of 4

Re: Kierownica wielofunkcyjna

Posted: 21 Dec 2013, o 20:22
by unxtres
carinus wrote:Moze niedokładnie wyjaśniłem.Trzeba założyc radyjko z dostępnym sterowaniem bezprzewodowym i wtedy wystarczy podłączyć przyciski z kiery do nadajnika przy kolumnie.Można takie radio zastosować jako decka a sygnał z niego podać na wejscie ori wzmacniacza.Jeżeli nie masz możliwośći zmiany sprzętu to trzeba mechanicznie łączyć przewody z radia do kierownicy.
Cały bajer jest właśnie taki żeby było ori radio, wiem że trzeba łączyć przewody pół wątku jest właśnie o tym, jedyny mały problem tak jak wcześniej napisałem jest z potencjometrem od głośności.

Na tą chwilę wymyśliłem żeby zastosować impulsator obrotowy, no i jeszcze dochodzi potencjometr elektroniczny z pamięcią żeby przy odpaleniu samochodu głośność była taka sama jak wcześniej lub ewentualnie potencjometr elektroniczny który przy wyłączeniu zwiększa opór na max wartość i za każdym odpaleniem radio będzie ściszone na maxa, wydaje mi się to nawet lepszym rozwiązaniem bo czasem zapominam ściszyć radio przy wyłączaniu samochodu i potem jest wielkie granie przy odpalaniu a zauważyłem że ten ori wzmacniacz nie ma miękkiego startu, przez co głośniki dostają po dupie.

Re: Kierownica wielofunkcyjna

Posted: 22 Dec 2013, o 22:19
by maniek_ls400
W LS po lewej stronie kiery jest zestaw przycisków - od frontu Mode i Chan + Chan - a pod spodem kiery Vol + Vol - oraz ustawienie Vol zdefiniowanego wcześniej. Może do kierownicy z IS da się to 'dokleić' ?

Funkcje:
1. zmiana kanałów gora/doł- jeśli CD to zmiana utworów góra/dół - długie przytrzymanie powoduje rozpoczęcie wyszukiwania stacji radiowych, lub zmianę płyty (dla CD).
Mode zmienia tryby FM (na każdym mam po 6 stacji), zmienia płytę CD na kolejną (to samo co przytrzymanie Chan + przez 3 sekundy).

Image
Mam na sprzedaż taki moduł - dokładnie ten z fotki.

Re: Kierownica wielofunkcyjna

Posted: 22 Dec 2013, o 22:25
by unxtres
To auto ma navi system sterowania jest calkiem inny wszystko idzie po jednej szynie i pewnie kierka jest sterowana 3-4 kabelkami na zasadzie impulsów, znacznie utrudni pracę gdyż trzeba by było projektować układ który to ogarnie, mogę się też mylić alfa i omega nie jestem :)

Po za tym nie podobają mi się takie przyciski jak bym chciał cos doklejać do kierownicy to skorzystał bym z podpowiedzi szanownego użytkownika Carinus i dokupił pilot od byle jakiego radia i małym wkładem pracy przerobił go.

Ale w każdym razie dziekuję za zainteresowanie tematem.

Dodatkowo założyłem post na forum elektronicznym w temacie tego nieszczęsnego potencjometru może ktoś podrzuci jeszcze jakiś ciekawy pomysł, trzeba korzystać z czego się da :)

Re: Kierownica wielofunkcyjna

Posted: 23 Dec 2013, o 23:11
by mlody
Ja jeszcze chciałem się dopytać, czy wszystkie radia w IS 200 są takie same. Ja w swoim napotkałem na drobne problemy przy korzystaniu z tutoriala odnośnie aux in.
Wydaje mi się, że mam wzmacniacz wbudowany w radio. Jeżeli tak jest, to z tego co ja oglądałem u siebie, to panel sterujący do radia łączony jest na pinach z radiem. Panel sterujący jest układem, który nie łączy tylko przycisków sterujących. Lutowanie nie będzie taka prostą sprawą, a do tego nie ma jak przez ten panel przeciągnąć przewodów. Nie ma na to tam miejsca.
Mi brakuje wielofunkcyjnej kierownicy, z chęcią podpatrzyłbym jak zakładasz to do siebie.

Re: Kierownica wielofunkcyjna

Posted: 23 Dec 2013, o 23:31
by unxtres
lutować nie trzeba od przodu, a jak będą problemy to wykorzystamy tasiemkę. Kabelki mają być lutowane bozpośrednio do mini-styków więc żadnych problemów nie powinno być.

Dobra Panowie czas na konkrety co myślicie o tych kierownicach?
1 http://allegro.pl/lexus-rx300-rx400h-rx ... 24795.html
2 http://allegro.pl/lexus-is250-is220-kie ... 52034.html
3 http://allegro.pl/kierownica-lexus-is-2 ... 56396.html

Kwestia dopasowania poduszki, z tym potrzebuję naprawdę pomocy. Do której będzie pasować poduszka która jest w moim lexie, czy też ewentualnie, czy nie będzie problemu ze zmianą kierownicy razem z poduszką? czyli kupić kiere i poduchę.
Proszę o pomoc.


Wzmacniacz wbudowany w radio? Dziwnie to brzmi. Może jak nie masz wzmacniacza to po prostu wsadzali większą końcówkę mocy.

Re: Kierownica wielofunkcyjna

Posted: 4 Feb 2014, o 13:45
by DawGad
Jak juz zmiana kiery na taka z innego lexa to wiadomo ze komplet z poduszka. Nie wiem jak sobie wyobrazasz poduszke z is200 w kierownicy z is250. To jak swinia w siodle- nie pasuje.

Re: Kierownica wielofunkcyjna

Posted: 4 Feb 2014, o 19:23
by unxtres
W końcu ktoś odpowiedział:)
A jak to się ma z podłączeniem takiej poduszki orientuje się ktoś?

Posted: 4 Feb 2014, o 20:05
by dommell
A czemu odrzucasz propozycje z oryginalna kierownica ale tą z tempomatem? Czyli z manetka wbudowana. W tej manetce pewnie sa przyciski, plus ruch gora dol - zawsze to cos. I oryginalnie spasowane

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Re: Kierownica wielofunkcyjna

Posted: 4 Feb 2014, o 20:08
by unxtres
za mała funkcjonalność

Posted: 4 Feb 2014, o 21:02
by dommell
Mi wyszło ze do prawie pelnej obslugi radiai cd to jakos trzy przyciski plus glosnosc wystarcza. No i czwarty do przelaczania miedzy cd a radio ale to mozna sobie darowac

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka