Page 233 of 234
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 1 May 2025, o 21:37
by gracus7
A słyszeliście o tym, że nieprawidłowe ciśnienie w oponach powoduje do ich nietypowego zużycia?
Gdy jest za duże ciśnienie to zużywa się szybciej środek opony. Natomiast przy za niskim ciśnieniu szybciej zużywają się brzegi opony.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 5 May 2025, o 23:28
by Plexus
Z ciekawości sprawdziłem dlatego opony pompuje się azotem.
Otrzymałem takie wyjaśnienie:
Pompowanie opon azotem pozwala na utrzymanie stabilniejszego ciśnienia, lepszą przyczepność i wydłuża żywotność opon.
Azot również pomaga ograniczyć korozję felg i zapobiega przegrzewaniu opon.
Dlaczego pompowanie opon azotem jest zalecane?
Stabilne ciśnienie:
Azot nie zmienia swojej objętości tak jak powietrze w odpowiedzi na zmiany temperatury. Dzięki temu opony utrzymują optymalne ciśnienie przez dłuższy czas, co poprawia ich właściwości jezdne i wydłuża ich żywotność.
Lepsza przyczepność:
Stabilne ciśnienie w oponach przekłada się na lepszą przyczepność do drogi, co wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy, zwłaszcza w zakrętach i przy zmianie prędkości.
Ochrona przed korozją:
Azot nie reaguje chemicznie z metalami, co zapobiega korozji felg, zwłaszcza stalowych.
Ograniczenie ryzyka przegrzania:
Azot ma lepsze właściwości przewodzenia ciepła niż powietrze, co może zmniejszyć ryzyko przegrzania opon, zwłaszcza podczas długich podróży lub jazdy na wysokich prędkościach.
Mniejsze zużycie paliwa:
Stabilne ciśnienie i lepsze właściwości jezdne opon mogą przyczynić się do niewielkiego obniżenia zużycia paliwa.
Wytrzymałość:
Azot pomaga oponom wytrzymać większe przeciążenia, co jest szczególnie istotne w przypadku samochodów sportowych lub ciężarówek.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 5 May 2025, o 23:48
by mksmarcin
To się wszystko zgadza, tylko kolega wyżej napisał, że jak zakładasz oponę na felgę, to już masz w niej powietrze i tylko dopompowujesz azotem. Czyli zamiast mieć 78% azotu w oponie będziesz miał - strzelam - 85%, więc to praktycznie nic nie da.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 6 May 2025, o 20:57
by Grzesio_b
mksmarcin wrote: ↑5 May 2025, o 23:48
To się wszystko zgadza, tylko kolega wyżej napisał, że jak zakładasz oponę na felgę, to już masz w niej powietrze i tylko dopompowujesz azotem. Czyli zamiast mieć 78% azotu w oponie będziesz miał - strzelam - 85%, więc to praktycznie nic nie da.
Zostanie ok 5-7% tlenu w oponie w zależności od ciśnienia i sposobu pozyskiwania azotu . Wg mnie to znaczna różnica 21% vs 7%
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 7 May 2025, o 01:07
by nethobbit
Czy komukolwiek zardzewiały felgi od wnetrza opony? Pewniebsa jakies niewielkie pozytywy pompowania azorem ale na prawdę nie oczekujcie cudów.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 7 May 2025, o 07:41
by ledziu
Plexus wrote: ↑5 May 2025, o 23:28
Z ciekawości sprawdziłem dlatego opony pompuje się azotem.
Otrzymałem takie wyjaśnienie:
Pompowanie opon azotem pozwala na utrzymanie stabilniejszego ciśnienia, lepszą przyczepność i wydłuża żywotność opon.
Azot również pomaga ograniczyć korozję felg i zapobiega przegrzewaniu opon.
Dlaczego pompowanie opon azotem jest zalecane?
Stabilne ciśnienie:
Azot nie zmienia swojej objętości tak jak powietrze w odpowiedzi na zmiany temperatury. Dzięki temu opony utrzymują optymalne ciśnienie przez dłuższy czas, co poprawia ich właściwości jezdne i wydłuża ich żywotność.
Lepsza przyczepność:
Stabilne ciśnienie w oponach przekłada się na lepszą przyczepność do drogi, co wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy, zwłaszcza w zakrętach i przy zmianie prędkości.
Ochrona przed korozją:
Azot nie reaguje chemicznie z metalami, co zapobiega korozji felg, zwłaszcza stalowych.
Ograniczenie ryzyka przegrzania:
Azot ma lepsze właściwości przewodzenia ciepła niż powietrze, co może zmniejszyć ryzyko przegrzania opon, zwłaszcza podczas długich podróży lub jazdy na wysokich prędkościach.
Mniejsze zużycie paliwa:
Stabilne ciśnienie i lepsze właściwości jezdne opon mogą przyczynić się do niewielkiego obniżenia zużycia paliwa.
Wytrzymałość:
Azot pomaga oponom wytrzymać większe przeciążenia, co jest szczególnie istotne w przypadku samochodów sportowych lub ciężarówek.
Reklama dźwignią handlu. Powinny być gwiazdki do każdego zdania. Np.felgi Ci zardzewieją jak będą miały 63lata i bez cudownego helu albo przegrzeją Ci się opony przy średniej 350kmh utrzymywanej prze 1g nonstop
Ogólnie lipa

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 22 May 2025, o 20:29
by Tomasz76
Zaczynając ten wątek kilka lat temu nie myślałem, że nowy NX stanie się tak popularnym autem. Po 3 latach użytkowania obydwa NX spełniły w 100% moje oczekiwania. Jednego sprzedałem, a drugiego oddałem do salonu po zakończeniu leasingu. Moje podsumowanie jest krótkie. Najmniej awaryjne auta, jakie kiedykolwiek miałem w firmie. Przez cały okres użytkowania nie wystąpiła żadna nawet najmniejsza usterka. Lexus potwierdził swoją niezawodność. W międzyczasie kilka miesięcy temu zakupiłem jeszcze 1 sztukę na kolejne 3 lata. Dobrze, że zdążyłem to zrobić przed obniżeniem mocy. Obecnie już wszystkie nowe NX350h będą miały zamiast 243KM tylko 197KM. Wszystkim z czystym sumieniem mogę polecić to auto.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 23 May 2025, o 09:56
by Krab
Skąd ta wiadomość o obniżeniu mocy w NX-ach? Od kiedy by to było i dlaczego mieliby to robić?
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 23 May 2025, o 10:12
by Tomasz76
Świeża informacja z salonu Lexusa. Wszystkie NX-y wyprodukowane w drugim półroczu roku będą już miały obniżoną moc. Jest to oczywiście związane z karami za emisję spalin.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 23 May 2025, o 10:19
by JanuszTracz
Tomasz76 wrote: ↑22 May 2025, o 20:29
Obecnie już wszystkie nowe NX350h będą miały zamiast 243KM tylko 197KM. Wszystkim z czystym sumieniem mogę polecić to auto.
To niekoniecznie musi byc wyrok smierci. Moc w samochodach toyoty to jakas losowa liczba, mniej badz bardziej skorelowana z osiagami.
Zreszta jako wlascilel NXa nie musisz daleko szukac, 7.7s z prawie 250KM to chyba najwolniej przyspieszajacy samochod w segmencie?
Krab wrote: ↑23 May 2025, o 09:56
Skąd ta wiadomość o obniżeniu mocy w NX-ach? Od kiedy by to było i dlaczego mieliby to robić?
Patrz nowy ES, nowa RAV4. Redukcja mocy w corolli. Kanal toyota news. FB. Wszedzie o tym pisza.