Page 25 of 33

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 29 Oct 2024, o 16:24
by BladyMW
Co więcej, nawet jest spora różnica między dźwiękiem z telefonu ze Spotify vs Tidal. Na dużą korzyść tego drugiego. Testowałem również Apple Music - dźwięk akceptowalny

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 29 Oct 2024, o 19:43
by RobertSz
Słucham Tidala na słuchawkach Galaxy Buds2 Pro i odnoszę wrażenie że dźwięk jest lepszy, bardziej soczysty niż ten sam Tidal w Lexusie z Markiem Levinsonem. Natomiast nie wiem czy powinienem to w jakikolwiek sposób porównywać.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 29 Oct 2024, o 21:28
by nethobbit
Porównywanie brzmienia pomiędzy słuchawkami dokanałowymi a systemem audio w samochodzie chyba nie do końca ma sens. Ciekawe jak wypadłoby porównanie brzmienia tego samego utworu w samochodzie odtworzonego przez AA i przez bluetooth.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 31 Oct 2024, o 15:54
by Marslo
Dla nowych posiadaczy RX 450h+. Po 10420 km spalanie srednie u mnie 2,7 l plus 21,3 kWh/100km.
W pazdzierniku czesciej pracowal silnik benzynowy - trasa ok 800 km z autostradami i drogami ekspresowymi plus poranna rozgrzewka w trybie HV.
Auto zrobilo w X ponad 1800 km spalajac srednio 4,4 l benzyny plus ok 22kWh/100 km, 56 % jazd w trybie elektrycznym.
 
 

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 31 Oct 2024, o 16:31
by nethobbit
Ja obecnie docieram więc jeżdżę cały czas w trybie HV po drogach krajowych i spalanie po 1218 km mam na poziomie 5,7. Wtym przebigu były 2 dłuższe przejazdy - jeden ponad 600 km a drugi ok 400
 

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 31 Oct 2024, o 17:22
by RobertSz
Ja mam przejechane dopiero 400 km :) więc wyniki mało miarodajne, ale przedstawiają się nastepująco:

23.4 kWh/100 km
1.7l / 100 km

Tryb EV - 86%

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 31 Oct 2024, o 18:17
by nethobbit
U mnie w EV 45% ale z premedytacją jężdżę na HV (no chyba że do 5 km w mieście to EV) bo jestem z obozu docierających silnik i resztę. Skoro docieranie to w normalnym samochodzie to 1000 km to muszę mniej więcej zrobić 2000 przed pierwszą zmianą oleju. Tak czy siak nie kupiłem PHEV-a dla jazdy na prądzie tylko dla osiągów w trasie i krótszym okresem jazdy na wysokich obrotach przy przyspieszaniu.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 31 Oct 2024, o 18:39
by RobertSz
Marslo wrote: 31 Oct 2024, o 15:54 Dla nowych posiadaczy RX 450h+. Po 10420 km spalanie srednie u mnie 2,7 l plus 21,3 kWh/100km.
W pazdzierniku czesciej pracowal silnik benzynowy - trasa ok 800 km z autostradami i drogami ekspresowymi plus poranna rozgrzewka w trybie HV.
Auto zrobilo w X ponad 1800 km spalajac srednio 4,4 l benzyny plus ok 22kWh/100 km, 56 % jazd w trybie elektrycznym.
 
 

 
Bardzo niskie masz kWh/100. Jak to osiągasz? 
Po mieście jeździsz na EV czy w trybie auto? A jak w trasie?
A z innej beczki to często jeździsz/jeździcie z aktywnym tempomatem?
Czy jadąc gdzieś w trasę z ustalonym adresem docelowym auto dostosowuje kiedy jedzie na EV, hybrydzie i na paliwie? Wybiera optymalne używanie poszczególnych trybów żeby uzyskać najbardziej optymalne spalanie kWh i paliwa? Czy za dużo wymagam? Oczywiście biorę pod uwagę że jedzie się zgodnie z przepisami a nie 180 km/h

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 31 Oct 2024, o 19:50
by Marslo
Jak jezdze w trybie EV to jade najczesciej w trybie auto, zeby miec zapas mocy przy wyprzedzazniu. NIe uzywam klimy( wylaczona) za wyjatkiem bardzo goracych dni.
W jezdzie hybrydowej  mam na aplikacji w pazdzierniku 77 proc, zona 84-85w swoim NX 450h+, wiec mam jeszcze rezerwy.
Zima ( luty/marzec br) mialem zuzycie ok 24-25 kWh/100 km , wiec po roku uzytkowania srednia bedzie raczej blizej 23-23,5 kWh/100 km jak sadze.
W trasie jesli moge jade na tempomacie jak jest niewielki ruch , ale i tak wtedy uzywam trybu HV. Ostatnio na expresowkach i autostradzie mialem miedzy 6,7 a 10 l / 100 km , w zaleznosci od predkosci i czestosci przyspieszen.
 
 
 
 

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 31 Oct 2024, o 20:23
by RobertSz
Ja jeżdżę w mieście tylko na EV, nie mam gdzie wykorzystać mocy gdyż średnia prędkość to 30 km/h. Dodatkowo mam ustawioną klimę na AUTO czyli podgrzewa mi kierownice i fotele gdy ma dogrzać w środku. Fajnie to działa w automacie.

A jak ładujecie baterie? Do pełna czy 80%? W salonie powiedzieli że z uwagi na dbałość o baterie preferowane jest ładowanie do 80% . To trochę bez sensu bo nigdy nie będzie naładowany do pełna a tym samym nigdy nie będzie możliwość wykorzystania maksa do jazdy na EV.