Witam ponownie
Od SWAP'a przejechałem 40 000 km!
swap przy ~86 000 (buda), obecnie ~126 000
Czy warto było?
- Nie nie warto było montować 3UZ. Serio

Trzeba było od razu zamontować 3UZ z kompresorem. Strasznie żałuję, że tego nie zrobiłem od razu!
Jakie koszty utrzymania 3UZ 4.3 V8?
- Spalanie LPG w mieście około 18-20l/100km więc koszt przejechania 100 km jak w służbowym aucie mojej Luby - 2016 BMW 116d 1.5 R3 115KM (spalanie śr. 8,5 ON - jakiś żart)
- Dolewam 5l PB co drugie tankowanie LPG
- Opony z tyłu zmieniam różnie, to zależy czy podczas driftowania urwie bieżnik czy nie. Zazwyczaj 3-4 razy w roku. Ostatnio się wycwaniłem i zmieniam na nowe. Wychodzi taniej.
Wymiany oleju / filtrów - serio, nie pamiętam ile to kosztowało. Można uznać, ze mniej więcej tyle ile przy oryginalnym 2.0 R6 z IS200.
Klocki zmieniałem raz z tyłu, bo piszczały. Nowe też piszczą

- Okładziny od ręcznego (tarczo bębny) się zużyły, kupiłem nowe EBC za jakieś 280 zł. Jeszcze nie zamontowałem. Stary ręczny łapał od razu na suchym, przy 120 km/h, przy oponach 245 45/R17 (Uniroyal Rainsport 3) - WOW.
- Klima padała kilka razy. W końcu oddałem do warsztatu, z polecenia. Koszt naprawy 4000 zł. Dalej ma jazdy, wraca wkrótce do poprawy.
Co się popsuło?
- No właśnie i chciałbym napisać, że nic, ale to nie prawda. Kilka dni temu dojechałem do domu. 3 dni później chciałem odpalić auto i kapeć. Odpala na ułamek sekundy i gaśnie. Myślałem, że brak benzyny, bo wskaźnik pokazuje co chce. Dolałem, dalej to samo. Może pompa paliwa, bo ostatnio na Pb przy driftowaniu w prawo, odcinało nagle i za każdym razem paliwo. Sam nie wiem, mechanik umówiony na poniedziałek, to się dowiem

- Czuć luz w układzie napędowym. Jedziesz 100 km/h puszczasz gaz, za kilka sekund dodajesz znowu i czuć uderzenie w dyfrze. Luzy, za które na 100% odpowiada zużyty dyfer. Kupiłem go ze względu na szperę, wyglądał tragicznie, no ale nic innego pod ręką nie było, to go zamontowaliśmy.
- odnotowuje ogólne zużycie wielu podzespołów, np. lampy zmatowiały, gdzieś tam pojawiła się rdza, ect. To dotyczy każdego IS'a, to normalne, no ale jednak usunięcie tego kosztuje.
- falują obroty, na LPG i PB. Przeczyściłem filtr powietrza (stożek) nie pomogło.
Ciekawostki
- Masz IS200, z otwartym dyfrem i chcesz kupić dyfer ze szperą? Te od IS200 chodzą po >1000 zł, a te od IS300 latają często połowę taniej. Mało kto wie, że można wyjąć szperę z IS300 i włożyć do otwartego dyfra z IS200. Pasuje jak ulał.
- ~300KM/400Nm + automat = swobodny drift na suchym? No niestety nie

Nie z tą masą na tylnej osi. Zarzuci, trochę pociągnie, ale czuć niedostatki mocy.
Na ścierwo oponach z alledrogo za 30 zł sztuka lata aż miło, ale nie tędy droga.
Zacząłem "schodzić" z szerokościami opon. Poniższe odczucia dotyczą opon nowych. Gdy piszę o drifcie mam na myśli takie zdarzenie: dojeżdżam do łuku na 2 biegu przy jakiś 50-60 km/h, macham kierownicą lewo prawo, kontra, gaz w podłogę.
Przy 245 45/R17 (Uniroyal Rainsport 3) nie było mowy o drifcie na suchym. Na mokrym można było jak się chciało.
Przy 225 45/R17(Uniroyal Rainsport 3) nie było mowy o drifcie na suchym. Na mokrym można było jak się chciało.
Przy 225 45/R17(Fulda Sportcontrol 2) nie było mowy o drifcie na suchym. Na mokrym można było jak się chciało.
(obecnie) Przy 205 45/R17(Dembica Presto UHP 2) na suchym już zaczyna się lekko ślizgać. Na mokrym można jak się chce.
- Sądzę, że Dembica na rozmiarze 195 już pozwalała by na swobodny drift na suchym. Problem w tym, że producent nie zaleca montowania opon mniejszych niż 205...
Poszedłem po kompromis i zamierzam mieć dwa zestawy opon. FULD'ę 225 na trasy, a na co dzień (miasto) jakieś totalne, ale nowe, ścierwo chińskie z alledrogo za 150 zł sztuka.
- stary silnik oddałem za darmo. Niestety po 2 latach, z czego 1 pod chmurką stracił kompresję i poszedł na złom :/
Dalsze plany
- mam całą listę modyfikacji które chce wykonać, najpierw jednak chcę przywrócić auto do stanu jak z fabryki. Chodzi o polerowanie nadwozia, wcześniejsze lakierowanie kilku elementów, wymiana przedniej porysowanej szyby, itd. Lista jest dłuuuuuga. Mógłbym z tym jeździć jeszcze wiele lat, ale nie chcę. Po to kupiłem IS200 z przebiegiem 54 000 Km, aby cieszyć się autem jak z fabryki. Chcę znowu to poczuć

- zmieniam zawieszenie na KW DDC coilover plug&play and ECU, a więc takie, które za pomocą przycisku w kabinie zmienia ustawienia na comfort, sport, sport+. Wiem, wiem, mówię to już od lat, ale czas wreszcie to zrobić

- dalej nie zamontowałem tych większych tarcz hamulcowych. W obydwu zaciskach urwałem gwint od odpowietrzacza. Trzeba pewnie zrobić nowy gwint. Macie kogoś z okolic Wwy, kto to zrobi?
- kompresor, lub turbo. Tak chcę to zrobić. Cel to ~500 KM. TAK, na LPG
- założenie pół klatki, która nie zmieni charakteru auta i pozwoli użytkować je dalej na codzień. Coś jak tu:
http://www.importparts.com/cusco-roll-c ... 300-sxe10/
- alcantara we wnętrzu. Trochę mi się porysowało od używania i wożenia dziwnych rzeczy. Znacie kogoś z PL kto to zrobi? Coś jak tu:
https://s1.cdn.autoevolution.com/images ... lery_5.jpg
https://www.ramspeed.com.au/wp-content/ ... ann-18.jpg
- zdjąć ogranicznik prędkości. Obecnie jest do 260 km/h z LS430 (w srodku jest ECU od LS'a i od IS200, ten drugi odpowiada za zegary, aby dzialaly)
http://www.remapper.co.uk/product-tag/l ... r-removal/
Pytania?
Prośba. Jeżeli chcesz pomóc, to zerknij proszę na ten poniższy link. Jeżeli znasz kogoś, kto by się zajął większością rzeczy i jest godny polecenia, napisz mi proszę o tym na PRIV. Szukam takiej osoby najlepiej z Wwy i okolic.
https://docs.google.com/document/d/1nzd ... sp=sharing
UWAGA! Szukasz opony na deszcz? Uważaj na Uniroyal Rainsport 3. W testach "wygrywa", na drodze również. Dlaczego tak piszę? Gdyż Uniroyal jest lepszy od konkurencji(tylko trochę) przez pierwszy 1mm bieżnika. Właśnie o ten 1mm chodzi. Normalna wysokość bieżnika to około 8mm. Rainsport 3 wygrywa w testach, bo ma bieżnik o wysokości 9mm. Gdy się lekko zużyje, czuć, że opona jest gorsza (na deszczu, na sychym) od Sport Control 2. Im większe zużycie bieżnika, tym różnica wyraźniejsza. W ogóle jest tak, również na suchym, czego akurat nie rozumiem, że opona o biezniku powiedzmy 6mm ma wyraźnie gorsze właściwości od opony tej samej ale o bieżniku 7mm. TAK, na suchym również. Ktoś to może wytłumaczyć? Nie spotkałem opony, a przetestowałem w moim poprzednim aucie (BMW E92 335i) z 30 różnych kompletów opon, kilkanaście modeli, wielu producentów, nowe i używane. Gdy piszę o właściwościach mam na myśli jazdę na krawędzi przyczepności.