Page 29 of 33

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 26 Jan 2025, o 11:53
by Tomasz76
Jako użytkownik kilku NX i ES mam do Was pytanie dotyczące RX. Czy jesteście zadowoleni ze swoich aut? Ja z NX jestem bardzo zadowolony. Za niecałe pół roku kończą mi się leasingi i będę wymieniał auta. Planuję jednego NX wymienić na RX. Czy ktoś miał możliwość bezpośredniego porównania tych dwóch modeli? Dodatkowo rocznik 2025 RX przejdzie w tym roku FL. Pierwsze auta po zmianach mają pojawić się w salonach w maju, czerwcu. Oprócz poprawionego wyciszenia mają być inne zegary, takie jak w UX i bezprzewodowy android. Może poprawią coś jeszcze, tak jak w przypadku FL NX. Jak wiecie różnica w cenie pomiędzy RX350h, a RX450h zmalała i zakup wersji doładowywanej z gniazdka staje się bardziej opłacalny.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 26 Jan 2025, o 17:21
by Marslo
.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 26 Jan 2025, o 17:21
by Marslo
Tomasz76 wrote: 26 Jan 2025, o 11:53 Jako użytkownik kilku NX i ES mam do Was pytanie dotyczące RX. Czy jesteście zadowoleni ze swoich aut? Ja z NX jestem bardzo zadowolony. Za niecałe pół roku kończą mi się leasingi i będę wymieniał auta. Planuję jednego NX wymienić na RX. Czy ktoś miał możliwość bezpośredniego porównania tych dwóch modeli? Dodatkowo rocznik 2025 RX przejdzie w tym roku FL. Pierwsze auta po zmianach mają pojawić się w salonach w maju, czerwcu. Oprócz poprawionego wyciszenia mają być inne zegary, takie jak w UX i bezprzewodowy android. Może poprawią coś jeszcze, tak jak w przypadku FL NX. Jak wiecie różnica w cenie pomiędzy RX350h, a RX450h zmalała i zakup wersji doładowywanej z gniazdka staje się bardziej opłacalny.
Mz RX jest duzo wygodniejszym autem, a wersja 450h+ zuzywa niewiele wiecej paliwa i energii od NX 450h+.
Wyzej podawalem te roznice, zona jezdzi od ponad 2 lat NX II generacji, a ja od roku RX V generacji.
Mamy rowniez UX 300h FWD z 2024 r i te zegary to nie jest nic specjalnego, choc pewne opcje dodatkowe sie pojawily w stosunku do RX.
Jesli finanse pozwalaja i masz mozliwosc ladowania baterii w domu lub w pracy bralbym RX 450h+ w wersji Omotenashi.
To swietne komfortowe, oszczedne i dosc szybkie auto. Znaczaco lepsze od 350h mz , ktory to model ma sens tylko jak sie nie ma mozliwosci ladowania baterii, albo sie tego nie lubi robic ;).
Wersja 500h jest zbyt paliwozerna jak na moj gust.
W jednej kwestii NX ma przewage nad RX - na zatloczonych miejskich parkingach potrzebuje nieco mniej miejsca.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 26 Jan 2025, o 17:53
by Tomasz76
NX-y mam w wersji Omotenashi i moim faworytem do zakupu jest właśnie RX450h+ też w najbogatszej wersji. Czy RX jest lepiej wyciszony od NX? Ile czasu potrzeba na naładowanie baterii ze zwykłego gniazdka, a ile z siłowego? W RX500h nie pasują mi fotele. W Omotenashi, gdy siedziałem w salonie sprawiały wrażenie mega wygodnych.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 26 Jan 2025, o 18:00
by Marslo
Tomasz76 wrote: 26 Jan 2025, o 17:53 NX-y mam w wersji Omotenashi i moim faworytem do zakupu jest właśnie RX450h+ też w najbogatszej wersji. Czy RX jest lepiej wyciszony od NX? Ile czasu potrzeba na naładowanie baterii ze zwykłego gniazdka, a ile z siłowego? W RX500h nie pasują mi fotele. W Omotenashi, gdy siedziałem w salonie sprawiały wrażenie mega wygodnych.
Tak , RX jest lepiej wyciszony. Poza tym w trybie EV auto jezdzi jak elektryk -jest bardzo cicho.
Co do ladowania to omawialem to juz kilkakrotnie tu na forum. Na ladowarce dostarczonej wraz z autem naladuje sie baterie od zera zasiegu EV ( co nie oznacza zera w baterii , bo tam zawsze zostaje ok 4 kWh do jazdy hybrydowej ) do maksimum w ok 6,5- 7 h ( np w nocy ). Zeby wykorzystac pelna moc ladowarki pokladowej wersji 450h+ tj 6,6 kW trzeba zainstalowac w domu badz w pracy wallbox.
U mnie ladowanie od zera EV do pelnej baterii ( czyli ok 14 kWh ) trwa ok 2,5 h. Jak sie laduje nie w pelni rozladowana baterie to oczywiscie odpowiednio krocej.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 26 Jan 2025, o 18:49
by Tomasz76
Planuje ładować w taryfie nocnej. Czyli wystarczy dokupić np. ładowarkę Greencell Habu EVGC01 11kW? Z tego co się orientowałam to koszt 1kWh dla gospodarstw domowych wynosi 0,50 groszy netto. Doliczając do tego opłaty dodatkowe i straty podczas ładowania, to trzeba liczyć maksymalnie 1zł. Oczywiście w firmie też będę miał możliwość ładowania, ale w innej cenie.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 26 Jan 2025, o 19:05
by Marslo
Tomasz76 wrote: 26 Jan 2025, o 18:49 Planuje ładować w taryfie nocnej. Czyli wystarczy dokupić np. ładowarkę Greencell Habu EVGC01 11kW? Z tego co się orientowałam to koszt 1kWh dla gospodarstw domowych wynosi 0,50 groszy netto. Doliczając do tego opłaty dodatkowe i straty podczas ładowania, to trzeba liczyć maksymalnie 1zł. Oczywiście w firmie też będę miał możliwość ładowania, ale w innej cenie.
Ja tez kupilem do firmy stacjonarna ladowarke na karty RFID Greencell 22 kWh starszy model, jednak bez aplikacji ,za to za niecale 2 tys pln brutto. Dzieki temu moga sie tez podladowac goscie , kiedy do nas przyjezdzaja.
https://greencell.global/pl/ladowarki-e ... ach-e.html
11 kWh wallboxa wystarczy , bo ladowarka pokladowa Lexusow w wersji 450h+ ma 6,6 kW mocy.
Na poczatku tez ladowalismy w nocy , ale kiedy kupilismy do domu norweska ladowarke Zaptec Go ( ta z kolei ma dobra aplikacje), to ladujemy czesto w dzien przy slonecznej pogodzie. Kiedy nie ma slonca ladujemy w nocy, a w NX jest zaprogramowana godzina startu na 21.10, od 21 mamy taryfe nocna. Na aplikacji mozna sprawdzic w historii ladowania dzienne, tygodniowe, miesieczne i roczne zuzycie pradu do ladowania auta.
Zony auto ladujemy w domu , moje w pracy , w weekendy rowniez w domu jesli potrzeba( mamy taryfe G12 W , w weekendy cena jest jak w nocy ) . Dodatkowo w obu miejscach sa instalacje PV , wiec jak sie da to przy slonecznej pogodzie ladujemy ze slonca.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 26 Jan 2025, o 20:08
by nethobbit
Ładowarka 11kW ABSOLUTNIE NIE WYSTARCZY. Wewnetrzna ładowarka w NX i RX jest JEDNOFAZOWA a 11 kW w każdym domowym wallboxie to 3 fazy czyli dostaczysz max 3,3 kW na 1 fazie. Majac walboxa trójfazowego o mocy 22 kW mozna z jednej fazy uzyskać 7,3 kW na 1 fazie więc jeśli ktoś chce ładowac RX-a z pełna moca dopuszczalna przez ładowarkę pokładową musi mieć wallboxa 3 fazowego o mocy 22kW.
Kupno evse GC Habu wygladajacego jak kabel NIE MA SENSU w przypadku posiadania samochodu z ładowarką pokładową JEDNOFAZOWĄ o mocy wyzszej niż 3.3 kW bo jakos wyraźnie szybciej niz z gniazdka 230V nie będzie a cena za takie evse jest spora.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 26 Jan 2025, o 20:12
by Marslo
A to przepraszam za bledna opinie, co kolega nethobbit slusznie zauwazyl.
Obie nasze ladowarki maja 22 kW mocy .

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 26 Jan 2025, o 20:29
by Tomasz76
Dzięki za informacje. Teraz wszystko jest jasne. Poczekam na jakieś rabaty na wersję po fl i będę zamawiał. Jaki wybraliście kolor nadwozia i wnętrza?