Strona 4 z 10

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 18 cze 2017, o 21:51
autor: Krystof
Obrazek

Na zdjęciu widać nieszczęsny króciec, gwint jest zeżarty przez płyn chłodniczy. Co do zakupu króćca z ASO mi mówili ze jest to element z którym chłodnice się sprzedaje, i nie występuje on osobno. Z rozwagi bym nie rozkręcał ponieważ gwint jest bardzo krótki natomiast wewnętrzny gwint też jest aluminiowy a utlenianie postępuje równocześnie wiec wkręcenie nowego króćca z gwintem w stare gniazdo skorodowane (gwint wewnętrzny) jest bardzo ryzykowne ze względu na jego szczelność :)

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 18 cze 2017, o 22:03
autor: Krystof
Obrazek

Tu macie dół chłodnicy w środku jest chłodnica olejowa skrzyni biegów widać że nie ma w środku gwintu, powinien on być blisko by ten króciec wkręcić bo gwint jest blisko i jest krótki :(. dalej tam w tym otworze jest sprężyna dociskająca oring chłodnicy by zapewnić szczelność. wygląda to jak gwint.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 18 cze 2017, o 22:12
autor: Krystof
Obrazek

a tutaj nowa chłodnica z dobrym rozwiązaniem bo króciec jest ze stali nierdzewnej jest on bardzo twardy i nie jest to mosiądz :)

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 18 cze 2017, o 22:25
autor: owczar
Gwint nie został zeżarty przez płyn. On został zerwany przez korozje między króćcem a chłodnicą na podkładce.

Uniknąć można bardzo łatwo - króćce w ASO po 120 zł. Wymiana prosta i szybka.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 18 cze 2017, o 22:38
autor: Krystof
Tego procesu nie można uniknąć moim zdaniem ten te utlenianie postępuje i zastosowanie aluminium na gwinty nie jest dobrym i wytrzymałym rozwiązaniem. Ogólnie aluminium jest podatne bardzo na chlorki sole i siarkę nawet występującą w powietrzu wiec dużo nie trzeba, co tu pisać ja bym nie ryzykował w takie Gów.... wkręcać 2 króćce kosztujące 240 zł skoro chłodnica kosztuje 550 zł i jest wykonana z materiałów zdecydowanie trwalszych jeśli chodzi o króćce... a co do zakupu ich w ASO to mi powiedzili Owczar w Toyocie i Lexusie ze jest to element z którym sprzedaje się chłodnice i osobno nie sprzedadzą.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 18 cze 2017, o 22:48
autor: michalWro
Kupowałeś tę Nissensa, co wisi na iparts.pl?
Do mojego auta nie pasuje plug&play i zastanawiam się, co robić.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 18 cze 2017, o 22:54
autor: owczar
No nie zgodzę się z tym co napisałeś. W aluminium najlepiej się wkręca aluminium. I gdyby nie stalowa podkładka to ta chłodnica jeździłaby dłużej niż wszelkiej maści zamienniki.

Co do jakości zamiennika też się nie zgodzę. Tak jak rozmawialiśmy przez telefon. Ma co najmniej o 1/3 mniejszą powierzchnię czynną. Widzę na Twoim foto, że ten Twój jest dokładnie taki sam jak mój. Gęstość lamelek jest naprawdę mała. W OEM jest och o wiele więcej i są do samego końca w zamienniku niekoniecznie. Nie jest to super jakość, ale nie ma alternatywy. W ASO trochę drogo. W dodatku w zamienniku trzeba rzeźbić - nie pasuje plug and play.

Króćce są dostępne. Gadałem ostatnio z ASO. Czas oczekiwania około 3 tygodnie. Jak się dobrze poszuka i poda numer to wszystko można kupić ;) 120 to cena w ASO Puławska bez rabatu. Po rabacie będzie taniej. Gdybym wiedział, że można tego uniknąć to wolałbym te starą OEM - jest o niebo lepiej wykonana i ma większą wydajność. W normalnej będzie ok. Ale osobiście bym ratował starą.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 18 cze 2017, o 22:55
autor: Krystof
tak nissen przerobiłem króciec plastikowy czyli wylot z góry chłodnicy tam gdzie się wkręca korek. Nie byłem za przeróbka korka zostawiłem go w spokoju, wiertło 4,5. ostrożnie wiercić drugi kołnierz chłodnicy tam gdzie wkręca się korek, wszystkie plastiki pasują :).

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 18 cze 2017, o 22:56
autor: owczar
michalWro pisze:Kupowałeś tę Nissensa, co wisi na iparts.pl?
Do mojego auta nie pasuje plug&play i zastanawiam się, co robić.
Tu też nie pasowała. Rzeźba z korkiem i dłuższy przewód.

A co jest z Twoją że chcesz wymienić? Zgniła? W mojej też urwał się króciec, ale ogólnie stan po tylu latach był super.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 18 cze 2017, o 23:08
autor: Krystof
Owczar obecnie latam na nowej chłodnicy i przy prędkościach 120 - 140 tęp. obroty silnika to równe 2 tyś (przy 140 km/h) nieznacznie była niżej niż zwykle ( wskazówka po rozgrzaniu zawsze w Ls jest na 2 poziomie) a wiemy ze te wskaźniki tęp., lexsa są bardzo wrażliwe więc ja uważam ze chłodnica jako zamiennik jest przemyślana i dobrze zaprojektowana. Jeżdżę Ls 400 który ma niewielki przebieg i też śmigam nim tak samo jednak tęp zawsze jest stała. A tu po wymianie jak jest chłodniejszy dzień widać że jest ok 2 mm niżej wskaźnik. To są moje spostrzeżenia użytkując 1 i 2 model przed wyminą chłodnicy i po wymianie. Co do "lamelek" mierzyłem je suwmiarka i różnica jest znikoma poniżej 1 mm. Może twój nissens jest mniej gęściejszy czyli rzadszy. stawiając 1 i 2 chłodnicę obok siebie różnice trudno wizualnie zauważyć a naprawdę bardzo precyzyjnie i dokładnie podeszłem do tematu wymiany.