Page 4 of 13

Re: Światła dzienne

Posted: 24 Jul 2015, o 15:37
by medyss
było dobrze podłączone i nie wiem czemu się spalił - nadpalił niby jeszcze działa ale nie tak jak w opisie, z reszta ludzie już na forum narzekali na te moduły więc wcale mnie nie dziwi że się spalił. Nie wiem Czego mogłem oczekiwać po urządzeniu za 40zł...

Re: Światła dzienne

Posted: 24 Jul 2015, o 15:58
by owczar
Ja mam za 50zl a działa bez problemu. Ma znaczenie jak to jest podłączone. Sprzedawcy niepotrzebnie dołączają te wpinki do kabli. Powinno się to porządnie polutowac i będzie git. Sposób podłączenia tez jest istotny. Ew układzie jest sporo elektroniki i można łatwo coś popsuć.

Re: Światła dzienne

Posted: 24 Jul 2015, o 16:09
by medyss
no lutowałem wszystko elegancko i byłem pewny że będzie działać. Moduł sam w sobie działa tylko lekko zczarniał jeden tranzystor. Przed chwilą byłem jeszcze go sprawdzić i po podłączeniu na krótko do żarówki jednowłóknowej, zmasowaniu wszystkiego i podaniu napięcia z aku 12v od skuterka moduł odpala żarówkę......... a powinien ją włączać dopiero kiedy napięcie przekroczy 13v. Po prostu sprzedawca wysłał mi felerny towar.... Teraz zamówiłem ten http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich ... 98925.html i daje sobie reke uciąć że będzie działać jeżeli moduł będzie w porządku bo nie ma opcji żebym się pomylił, szczególnie gdy obie lampy drogowe się świeciły i wszystko było polutowane i zakryte koszulkami termokurczliwymi. :roll:

Re: Światła dzienne

Posted: 27 Jul 2015, o 17:08
by Rybstonik
No i przyszedł :) moduł od Kogla. Poprosilbym tylko o wyjaśnienie (z podłączenie sobie poradze) gdzie mam przeciąć przewód zaznaczony na schemacie załączony właśnie od Kogla Image

Może ktoś juz To robił i po prostu wie gdzie najlepiej go przeciąć :) ah.. Te przedlifty.. :wink:

Re: Światła dzienne

Posted: 28 Jul 2015, o 09:43
by medyss
co do modułu od kogla, pewnie dziś też mi przyjdzie ale inny bo ten wysłał mi wadliwy. Skąd wziąć napięcie po przekręceniu stacyjki? Najlepiej żeby można to było znaleźć pod maską :)

Re: Światła dzienne

Posted: 28 Jul 2015, o 11:10
by endrju1
W skrzynce przed akumulatorem masz przekaźniki, jeden z nich jest do EFI. On załącza się po włożeniu kluczyka do stacyjki.

Re: Światła dzienne

Posted: 28 Jul 2015, o 16:04
by medyss
no i o to mi chodziło! Dzięki wielkie :piwko: Całą sprawę mam już rozkminioną w skrzynce bezpieczników :) Jakby ktoś potrzebował wskazówek co do koloru przewodów po lifcie to priv. :)

edit. Wszystko śmiga jak należy. :) Takie pytanie dla użytkujących moduł. Na ile % macie ustawioną moc? bo seryjnie jest na 30% i zdaje mi się troche za dużo, czy może się mylę?

Re: Światła dzienne

Posted: 2 Aug 2015, o 15:30
by Kiwi
Witam. Podepnę się do tematu, ponieważ chcę założyć właśnie moduł świateł długich w GS300 z 98r. Zrobiłem pomiar przy zapalonym samochodzie i włączeniu świateł mijania (minus z aku, a druga strona światła długie i pojawiło się napięcie 13,9V). Czy to znaczy że sterowane są światła długie masą???
Dodatkowo sprawdziłem napięcie na światłach pozycyjnych i też napięcie 13,9 - czy muszę brać moduł z CAN?????

Pozdrawiam Kiwi

Re: Światła dzienne

Posted: 3 Aug 2015, o 09:10
by lukasz-h
Sterowanie masą, ale jest inny problem, 12V nie jest podawane na długie zawsze, jest dodatkowy przekaźnik, który odcina napięcie od strony akumulatora i przy okazji steruje też światłami mijania. W efekcie nie możesz mieć włączonych tylko świateł długich bez mijania. Więc żeby moduł świateł dziennych działał musisz po pierwsze podać na długie stałe 12V (ominąć przekaźnik) i wtedy wpiąć się standardowo w sterowanie masą. Dla jasności w załączniku schemat instalacji.

Re: Światła dzienne

Posted: 3 Aug 2015, o 16:17
by Kiwi
lukasz-h wrote:Sterowanie masą, ale jest inny problem, 12V nie jest podawane na długie zawsze, jest dodatkowy przekaźnik, który odcina napięcie od strony akumulatora i przy okazji steruje też światłami mijania. W efekcie nie możesz mieć włączonych tylko świateł długich bez mijania. Więc żeby moduł świateł dziennych działał musisz po pierwsze podać na długie stałe 12V (ominąć przekaźnik) i wtedy wpiąć się standardowo w sterowanie masą. Dla jasności w załączniku schemat instalacji.
Dzięki za odpowiedź, ale widze że sam tego nie ogarnę. Wpiąć się w kable to nie problem, tylko wiedzieć które :ireful3: , a schemat to już inny poziom wyszkolenia.
Pozdrawiam Kiwi