Page 4 of 5

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Posted: 24 Aug 2016, o 14:26
by brat_z
1. W celu odczytania błędów akumulator musi mieć minimum 11V, przepustnica zamknięta, dźwignia zmiany biegów w pozycji neutralnej, klima wyłączona.
Aby odczytac błędy skrzyni biegów przełącznik OD musi być wciśnięty (włączony ten na dźwigni zmiany biegów).
W gnieździe diagnostycznym pod kierownicą połącz ze sobą piny Te1 z E1 kawałkiem przewodu. (Możesz to zrobić też w komorze silnika jak na zdjęciu ale chyba lepiej w gnieździe)
- Do diagnozy silnika i skrzyni biegów łączy się Te1 z E1,
- Do diagnozy poduszek powietrznych ABS-u oraz TRAC należy połączyc ze sobą Tc i E1
2. Przekręć stacyjkę w pozycję ON. Kody błędów można odczytać poprzez zliczanie ilości błyśnięć odpowiedniej kontrolki.
- Dla kodów silnika należy zliczać błyśniecia kontrolki "check engine",
- Dla kodów skrzyni biegów należy zliczać błyśnięcia kontrolki "O/D Off"
- Dla kodów Poduszek powietrznych należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Air bag"
- Dla kodów ABS-u należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Antilock" (ABS)
- Dla kodów TRAC należy zliczać błyśnięcia kontrolki "TRAC"
Kody błędów posiadajądwie cyfry.
Pierwsza cyfra jest wyświetlana jako pierwsza następnie jest 1,5 sekundowa przerwa i pokazywana jest druga cyfra.
Może być wyświetlane wiele kodów błędów. Aby się nie pomylić błędy są wyświetlane po kolei od tego z najniższym numerem do tego o najwyższym numerze.
Pomiędzy wyświetlanymi numerami kodów następuje 4,5 sekundowa przerwa. Po ostatnim kodzie znowu zostanie wyświetlony pierwszy i tak w kółko.
W przypadku braku błędów kontrolka będzie mrugać ciągle co 25 sekund.
3. Aby skasować błędy należy wyciągnąć 20A bezpiecznik od EFI pokazany na zdjęciu na 10 sekund lub odłączyć klemę z akumulatora ale stracimy ustawienia radia i zegara.
Uwaga: Kod poduszka 41 nie mogą być usunięte za pomocą tej metody.
Błędy ABS i TRAC należy skasować poprzez umieszczenie zworki w Tc i E1 oraz naciskanie pedału hamulca 8 lub więcej razy w ciągu 3 sekund.

Prościej się nie da...

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Posted: 24 Aug 2016, o 14:39
by Lex Luthor
Miłosz wrote:To po co robią adaptery pod takie złącze ? Na allegro też tego pełno np

http://allegro.pl/wtyk-toyota-2-17-pin- ... 65042.html
http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 97848.html

Nie wiem tylko czy to jest pod jakiś ogólny program typu delphi czy podejdzie pod techstrema, trzeba dopytać.

W bmw też miałem 2 złącza obd1 i obd2 i na adapterze wszystko latało bez problemu. W starszych bmkach typu e36 wymagany był port RS232 żeby ruszyło, także może i tu jest jakieś rozwiązanie.
A może pomyśleć o delphi ?
To z mojej fotki to jest OBD1 czy OBD2?
https://zapodaj.net/images/58f526bcedcf7.jpg

Ten wyglada idealnie
http://allegro.pl/adapter-kabel-obd-2-n ... 03327.html

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Posted: 24 Aug 2016, o 14:43
by passat1978
brat_z wrote:1. W celu odczytania błędów akumulator musi mieć minimum 11V, przepustnica zamknięta, dźwignia zmiany biegów w pozycji neutralnej, klima wyłączona.
Aby odczytac błędy skrzyni biegów przełącznik OD musi być wciśnięty (włączony ten na dźwigni zmiany biegów).
W gnieździe diagnostycznym pod kierownicą połącz ze sobą piny Te1 z E1 kawałkiem przewodu. (Możesz to zrobić też w komorze silnika jak na zdjęciu ale chyba lepiej w gnieździe)
- Do diagnozy silnika i skrzyni biegów łączy się Te1 z E1,
- Do diagnozy poduszek powietrznych ABS-u oraz TRAC należy połączyc ze sobą Tc i E1
2. Przekręć stacyjkę w pozycję ON. Kody błędów można odczytać poprzez zliczanie ilości błyśnięć odpowiedniej kontrolki.
- Dla kodów silnika należy zliczać błyśniecia kontrolki "check engine",
- Dla kodów skrzyni biegów należy zliczać błyśnięcia kontrolki "O/D Off"
- Dla kodów Poduszek powietrznych należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Air bag"
- Dla kodów ABS-u należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Antilock" (ABS)
- Dla kodów TRAC należy zliczać błyśnięcia kontrolki "TRAC"
Kody błędów posiadajądwie cyfry.
Pierwsza cyfra jest wyświetlana jako pierwsza następnie jest 1,5 sekundowa przerwa i pokazywana jest druga cyfra.
Może być wyświetlane wiele kodów błędów. Aby się nie pomylić błędy są wyświetlane po kolei od tego z najniższym numerem do tego o najwyższym numerze.
Pomiędzy wyświetlanymi numerami kodów następuje 4,5 sekundowa przerwa. Po ostatnim kodzie znowu zostanie wyświetlony pierwszy i tak w kółko.
W przypadku braku błędów kontrolka będzie mrugać ciągle co 25 sekund.
3. Aby skasować błędy należy wyciągnąć 20A bezpiecznik od EFI pokazany na zdjęciu na 10 sekund lub odłączyć klemę z akumulatora ale stracimy ustawienia radia i zegara.
Uwaga: Kod poduszka 41 nie mogą być usunięte za pomocą tej metody.
Błędy ABS i TRAC należy skasować poprzez umieszczenie zworki w Tc i E1 oraz naciskanie pedału hamulca 8 lub więcej razy w ciągu 3 sekund.

Prościej się nie da...
i o to chodzi !!!! dobra robota

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Posted: 24 Aug 2016, o 14:43
by passat1978
Lex Luthor wrote:
Miłosz wrote:To po co robią adaptery pod takie złącze ? Na allegro też tego pełno np

http://allegro.pl/wtyk-toyota-2-17-pin- ... 65042.html
http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 97848.html

Nie wiem tylko czy to jest pod jakiś ogólny program typu delphi czy podejdzie pod techstrema, trzeba dopytać.

W bmw też miałem 2 złącza obd1 i obd2 i na adapterze wszystko latało bez problemu. W starszych bmkach typu e36 wymagany był port RS232 żeby ruszyło, także może i tu jest jakieś rozwiązanie.
A może pomyśleć o delphi ?
To z mojej fotki to jest OBD1 czy OBD2?
https://zapodaj.net/images/58f526bcedcf7.jpg
na 100 % nie jest to OBD 2

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Posted: 24 Aug 2016, o 14:45
by Lex Luthor
Krotko mowiac wtykam ten kabel w 2 piny, przekrecam stacyjke i zliczam? Brzmi troche prosto i banalnie. Rozumiem, ze musze jeszcze dorwac kody bledow do GS300. Tylko co dalej? Powiedzmy wyjdzie mi kod bledu i co wtedy?

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Posted: 24 Aug 2016, o 14:48
by Lex Luthor
passat1978 wrote:
Lex Luthor wrote:
Miłosz wrote:To po co robią adaptery pod takie złącze ? Na allegro też tego pełno np

http://allegro.pl/wtyk-toyota-2-17-pin- ... 65042.html
http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 97848.html

Nie wiem tylko czy to jest pod jakiś ogólny program typu delphi czy podejdzie pod techstrema, trzeba dopytać.

W bmw też miałem 2 złącza obd1 i obd2 i na adapterze wszystko latało bez problemu. W starszych bmkach typu e36 wymagany był port RS232 żeby ruszyło, także może i tu jest jakieś rozwiązanie.
A może pomyśleć o delphi ?
To z mojej fotki to jest OBD1 czy OBD2?
https://zapodaj.net/images/58f526bcedcf7.jpg
na 100 % nie jest to OBD 2
Ale ten wyglada na pasujacy?
http://allegro.pl/adapter-kabel-obd-2-n ... 03327.html

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Posted: 24 Aug 2016, o 14:51
by brat_z
Lex Luthor wrote:Krotko mowiac wtykam ten kabel w 2 piny, przekrecam statcyjke i zliczam? Brzmi troche prosto i banalnie. Rozumiem, ze musze dorwac kody bledow do GS300. Tylko co dalej? Powiedzmy wyjdzie mi kod bledu i co wtedy?
Masz błąd nr 63 i zliczałeś kontrolkę od skrzyni biegów więc wyszło: (Open or short circuit in no. 2 solenoid valve) czyli padła cewka nr 2 w skrzyni biegów
(np rozłączyła się przepaliła lub straciła właściwą wartość rezystancji)

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Posted: 24 Aug 2016, o 15:01
by Miłosz
Popatrzałem trochę w necie i faktycznie chyba lepiej zrobić tą "metodą z kabelkiem" - niezłe średniowiecze :D

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Posted: 24 Aug 2016, o 15:07
by brat_z
Polonezy na mono-wtrysku tak się diagnozowało:)

Re: Komputer do GS300 Pomocy!!

Posted: 24 Aug 2016, o 15:18
by Lex Luthor
Do tego nie jest mi potrzebny zaden elektryk, tylko kawalek kabelka, ustawic odpowiednio dzwignie skrzyni, etc i mozna dzialac? W sumie zawsze jest ten pierwszy raz, nigdy czegos takiego nie robilem, ale jezeli mowicie, ze adaptor wtyki nic nie da. Myslalem, ze jak sie podepne do kompa to mi wypisze co i jak jest nie tak.

Rozumiem, ze te OBDI Codes z tego Lexa LS400 pasuja do mojego, bo to sa kody do '96r z tego co zrozumialem?