Re: Komputer do GS300 Pomocy!!
Posted: 24 Aug 2016, o 14:26
1. W celu odczytania błędów akumulator musi mieć minimum 11V, przepustnica zamknięta, dźwignia zmiany biegów w pozycji neutralnej, klima wyłączona.
Aby odczytac błędy skrzyni biegów przełącznik OD musi być wciśnięty (włączony ten na dźwigni zmiany biegów).
W gnieździe diagnostycznym pod kierownicą połącz ze sobą piny Te1 z E1 kawałkiem przewodu. (Możesz to zrobić też w komorze silnika jak na zdjęciu ale chyba lepiej w gnieździe)
- Do diagnozy silnika i skrzyni biegów łączy się Te1 z E1,
- Do diagnozy poduszek powietrznych ABS-u oraz TRAC należy połączyc ze sobą Tc i E1
2. Przekręć stacyjkę w pozycję ON. Kody błędów można odczytać poprzez zliczanie ilości błyśnięć odpowiedniej kontrolki.
- Dla kodów silnika należy zliczać błyśniecia kontrolki "check engine",
- Dla kodów skrzyni biegów należy zliczać błyśnięcia kontrolki "O/D Off"
- Dla kodów Poduszek powietrznych należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Air bag"
- Dla kodów ABS-u należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Antilock" (ABS)
- Dla kodów TRAC należy zliczać błyśnięcia kontrolki "TRAC"
Kody błędów posiadajądwie cyfry.
Pierwsza cyfra jest wyświetlana jako pierwsza następnie jest 1,5 sekundowa przerwa i pokazywana jest druga cyfra.
Może być wyświetlane wiele kodów błędów. Aby się nie pomylić błędy są wyświetlane po kolei od tego z najniższym numerem do tego o najwyższym numerze.
Pomiędzy wyświetlanymi numerami kodów następuje 4,5 sekundowa przerwa. Po ostatnim kodzie znowu zostanie wyświetlony pierwszy i tak w kółko.
W przypadku braku błędów kontrolka będzie mrugać ciągle co 25 sekund.
3. Aby skasować błędy należy wyciągnąć 20A bezpiecznik od EFI pokazany na zdjęciu na 10 sekund lub odłączyć klemę z akumulatora ale stracimy ustawienia radia i zegara.
Uwaga: Kod poduszka 41 nie mogą być usunięte za pomocą tej metody.
Błędy ABS i TRAC należy skasować poprzez umieszczenie zworki w Tc i E1 oraz naciskanie pedału hamulca 8 lub więcej razy w ciągu 3 sekund.
Prościej się nie da...
Aby odczytac błędy skrzyni biegów przełącznik OD musi być wciśnięty (włączony ten na dźwigni zmiany biegów).
W gnieździe diagnostycznym pod kierownicą połącz ze sobą piny Te1 z E1 kawałkiem przewodu. (Możesz to zrobić też w komorze silnika jak na zdjęciu ale chyba lepiej w gnieździe)
- Do diagnozy silnika i skrzyni biegów łączy się Te1 z E1,
- Do diagnozy poduszek powietrznych ABS-u oraz TRAC należy połączyc ze sobą Tc i E1
2. Przekręć stacyjkę w pozycję ON. Kody błędów można odczytać poprzez zliczanie ilości błyśnięć odpowiedniej kontrolki.
- Dla kodów silnika należy zliczać błyśniecia kontrolki "check engine",
- Dla kodów skrzyni biegów należy zliczać błyśnięcia kontrolki "O/D Off"
- Dla kodów Poduszek powietrznych należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Air bag"
- Dla kodów ABS-u należy zliczać błyśnięcia kontrolki "Antilock" (ABS)
- Dla kodów TRAC należy zliczać błyśnięcia kontrolki "TRAC"
Kody błędów posiadajądwie cyfry.
Pierwsza cyfra jest wyświetlana jako pierwsza następnie jest 1,5 sekundowa przerwa i pokazywana jest druga cyfra.
Może być wyświetlane wiele kodów błędów. Aby się nie pomylić błędy są wyświetlane po kolei od tego z najniższym numerem do tego o najwyższym numerze.
Pomiędzy wyświetlanymi numerami kodów następuje 4,5 sekundowa przerwa. Po ostatnim kodzie znowu zostanie wyświetlony pierwszy i tak w kółko.
W przypadku braku błędów kontrolka będzie mrugać ciągle co 25 sekund.
3. Aby skasować błędy należy wyciągnąć 20A bezpiecznik od EFI pokazany na zdjęciu na 10 sekund lub odłączyć klemę z akumulatora ale stracimy ustawienia radia i zegara.
Uwaga: Kod poduszka 41 nie mogą być usunięte za pomocą tej metody.
Błędy ABS i TRAC należy skasować poprzez umieszczenie zworki w Tc i E1 oraz naciskanie pedału hamulca 8 lub więcej razy w ciągu 3 sekund.
Prościej się nie da...