Page 4 of 4
Re: zakup GS-a
Posted: 8 Dec 2019, o 13:28
by Miras123
w ASO K-ce 800 zł.
Generalnie nie zalecają cokolwiek to znaczy ( zepsuje się, nie wolno, nie można, nie trzeba, nie powinno się ?) - określenie bardzo asekuracyjne ....
Mój ma 120.000 km i jeszcze nie był olej w skrzyni wymieniany nie wiem czy nie za późno, jak myślisz ?
Natomiast w rozmowie sam na sam z serwisantem mówił żeby wymienić .
.... miałem kiedyś dawno temu Passata B5 w automacie i przy 130.000 km kazałem wymienić olej ( nie w ASO) w skrzyni i od tego momentu zaczął koszmar - 4 awarie skrzyni w ciągu roku ( coś tam się ponoć wypłukało ) - sprzedałem. Dlatego teraz jestem trochę niepewny...
Re: zakup GS-a
Posted: 8 Dec 2019, o 14:45
by ledziu
wojtekS wrote:Trzeba zacząć od geometrii, w ASO toyoty dla przykładu impreza ta kosztuje całe 85 czy 89 zł, taniej niż u najzwyklejszego pana Mietka w pierwszym lepszym warsztacie. Ona da Ci obraz gdzie szukać żródła problemu, dostaje się taki wydruk na którym widać stan początkowy i po ewentualnej korekcie. Wychodzi na to że czasem wystarczy jakiś krawężnik zaliczyć i może się tam coś przestawić.
Z ta geometrią nie jest tak prosto czyli 100 warsztatów a pewnie w kilku zrobią to dobrze i niestety na aso średnio bym liczył.
Re: zakup GS-a
Posted: 9 Dec 2019, o 14:16
by Miras123
ok. dzięki ; dam znaka co i jak gdy już załatwię tematy ...
Re: zakup GS-a
Posted: 9 Dec 2019, o 15:16
by gmiter
wojtekS wrote:Lepiej późno niż wcale mówią...
A co do historii z passatem to chyba nie, tu nie ma klasycznej skrzyni automatycznej w sensie sprzęgiełek, tarczek itd. Olej jest bardziej medium chłodzącym niż smarującym, do smarowania ma tylko przekładnie planetarne w sumie.
U mnie po 60000 km był już ciemniejszy niż nowy olej, zapewne od temperatury.
W CVT jest bardzo standardowe sprzęgło podobne do tych w klasycznego hydraulicznego automatu. Troche inaczej działa w sensie przekazywania obciążenia na wałek wejściowy skrzyni, ale jest. Olej ma bardzo ważną role i smarowania stożków po których śmiga pasek jak i łożysk. Faktem jest, że sprzęgła się mniej zużywają w CVT gdyż nie ma standardowego zasprzęglania jak to w hydraulicznej skrzyni i nie ma udarów = przepalania płynu na powierzchni sprzęgła oraz ich znaczącego zużycia.
Re: zakup GS-a
Posted: 9 Dec 2019, o 15:20
by Miras123
Czy w CVT również wymienia się olej dynamicznie ?
Re: zakup GS-a
Posted: 9 Dec 2019, o 15:57
by gmiter
Raczej nie ma najmniejszego sensu. Lepiej wymieniać standardowo co 2-3 wymiany oleju w silniku.
Re: zakup GS-a
Posted: 9 Dec 2019, o 17:09
by cooper69
gmiter wrote:
W CVT jest bardzo standardowe sprzęgło podobne do tych w klasycznego hydraulicznego automatu. Troche inaczej działa w sensie przekazywania obciążenia na wałek wejściowy skrzyni, ale jest. Olej ma bardzo ważną role i smarowania stożków po których śmiga pasek jak i łożysk. Faktem jest, że sprzęgła się mniej zużywają w CVT gdyż nie ma standardowego zasprzęglania jak to w hydraulicznej skrzyni i nie ma udarów = przepalania płynu na powierzchni sprzęgła oraz ich znaczącego zużycia.
W klasycznym CVT tak ale w e-CVT żadnego paska z tego
co tu widać nie ma.
Swoją drogą to naprawdę majstersztyk jest!
Re: zakup GS-a
Posted: 9 Dec 2019, o 23:22
by JacekKo
ledziu wrote:JacekKo wrote:jeśli w to wierzysz to Twoja sprawa, ale nie ośmieszaj się pisząc to publicznie.
Wielu w tej Europie nie wie, gdzie leży Polska, ale się z nas śmieją, prawda?
Co ma piernik do wiatraka ? Chyba Polacy w komisach samochodowych nie rozmawiają o tym gdzie Polska leży
A zgadnij jaki przedmiot Polaka Szwedom przypomina badanie lekarskie... do tego włażenie pod samochód i kopanie w oponki
Kończąc temat: To nie kładź się pod samochodami, nie kop w oponki jak chcesz tam coś kupić to nie będą się z Ciebie śmiać
ledziu wrote:JacekKo wrote:Uważam, że to moje pieniądze i to, jak chcę je wydawać to moja sprawa.
W 100% się zgodzę tylko że ... powtórzę powaga tej rdzy na tych spawach jest Twoim wymysłem, więc nie wprowadzaj atmosfery wielkiego śledztwa co by było jakby było tylko napisz że lubisz takie czy inne spawy. My to przyjmiemy z uśmiechem, przytakniemy.
P.S.
Dobrze że teraz kupiłem sobie auto z plastiku będzie wiadomo że spawy nie zardzewieją

Nie zrozumiałeś mnie: szukam samochodu, który nie miał wycinanego i potem wstawianego spawaniem żadnego elementu, gdyż uważam, że nawet procedury, jakie narzuca producent nie dają tego samego, co nieruszana od montażu blacha. Tylko tyle i aż tyle. Jeśli uważasz to za dziwactwo-Twoja sprawa.
Z mojej strony EOT i tak już za mocno odpłynęliśmy od tematu.
A żeby nie było OT: tak, jak cooper69 napisał-w niemal wszystkich hybrydach ze znaczkiem

nie ma zwykłej przekładni CVT z paskiem/łańcuchem tylko odporna do bólu przekładnia planetarna.
Chyba tylko w CT jest, a przynajmniej była, ta gorsza wersja-czyli CVT a nie e-CVT. Chociaż nie sprawdzałem w sieci, czy nadal tak jest.
Niektóre samochody z znaczkiem Toyoty też już są wyposażane w ten model skrzyni-właśnie e-CVT.
Odnośnie wymiany oleju-skoro on tam pracuje to się zużywa, utlenia i zanieczyszcza, a to oznacza, że wymiana nie zaszkodzi a powinna pomóc-nowy olej będzie pozbawiony wspomnianych wad. Wymiana dynamiczna: tu nie ma konwertera momentu obrotowego, w którym olej można wymienić tylko dynamicznie. To jest dość prosty mechanizm bez elementów, które wymagałyby specjalnych zabiegów jak wspomniana wymiana dynamiczna wymuszona konwerterem.
Re: zakup GS-a
Posted: 25 Oct 2020, o 16:04
by Proan
Witam wszystkich.
Posiadam GS 300 2018. Przeglądam oferty w USA. Noszę się z zamiarem "ściągnięcia" z za oceanu GS-F max 2-3 letniego. Mam pytanie: czy jest możliwa zmiana oprogramowania aby dane były wyświetlane w standardzie europejskim, i czy jest to proste do zrobienia, czy złożona operacja ?