Page 4 of 6

Re: IS200/300 do driftu?

Posted: 25 Dec 2013, o 14:27
by Ralfx
Też dodam swoje trzy grosze.

Ja zapewne jestem ostatnią osobą która powinna odradzać zakup Lexusa do nauki driftu. Jednakże to byłby brak nauki na własnych błedach. Dlatego ja rozpisze to w wadach i zaletach

- - - WADY Lexusa do nauki driftu - - -
1. Kiepszki kąt skrętu. W drifcie masz najważniejszy skręt kół i przeniesienie napędu. W IS300 masz wielowahacz, który nie mówię że jest zły ale dużo skrętu kół na nim nie zrobisz "domowymi metodami" . A coś takiego jak wisefab nie jest dostępne dla IS300.
2. Kiepska dostępność części jak coś sie zepsuje powoduje duże przestoje
3. Kasę na części w porównaniu do np. BMW liczy się najoptymistyczniej x 150%
4. Brak ogólnodostępnego know how.
5. większa masa auta i większa średnica kół powoduje że 220KM w IS będzie porównywalne ze 170KM w BMW E30.

+ + + Zalety + + +
1. Ciutkę większy i cięższy samochód jest wbrew pozorom łatwiejszy do nauki. Więcej balansu masą i mniej narwany w prowadzeniu.
2. Projekt orginalny dlatego + za odwagę
3. Auto dużo solidniejsze od jakiejkolwiek bawarki. Bywało tak że wybebeszone, e30 bez klatki się po prostu po 2 latach rozjeżdżały i były ponad 1cm szpary w drzwiach :D O silników chyba nie ma co porównywać każdy wie że 2JZ i 1UZ najlepsze (nawet właściciele bmw :D )

Jeśli miał bym osobiście doradzać na doświadczeniu które zdobyłem na własnej skórze to jednak moja rada - kupić BMW gotowe przygotowane do amatorskiego driftu za 10-12k zobaczyć czy jak się w tym odnajduje. Dopiero potem jeżdżąc BMW budować sobie równolegle porządne auto (np. właśnie IS200) robiąc to jak należy. Ja zacząłem od dupy strony i żałuję.
Najpierw się auto wybebesza, usuwa wygłuszenia, wspawuje klatke i maluje. Następnie modzi się zawias i geometrię a na koniec pakuje się silnik i składa deskę rozdzielczą i całą elektrykę. Przy takiej kolejności nie robi się tych samych kosztów 2x, nie traci czasu i wszystko jest zrobione na tip top.

Każdy ma zapewne inne doświadczenia ale Grzegorz tutaj dąży do popełnienia identycznych błedów jak ja.

Re: IS200/300 do driftu?

Posted: 25 Dec 2013, o 15:57
by GrzegorzPPP
Temat się ożywił, a więc dobrze :)

Teraz małe sprostowanie, pieniędzy na projekt będzie zapewne więcej niż 30k :) Część rzeczy będę się starał robić sam, jednak wiadomo że profi przeróbki komuś będę zlecał, mam u siebie na wiosce profi tunera, tylko nie wiem jak z przygotowaniem aut do driftu czy się podejmuje.

Póki co kupiłem auto za 7k, co przy sprzedaży części z niego (najbogatsza wersja) wyjdzie mi naprawdę tanio :)

Dzięki wszystkim za opinie, szczególnie te krytyczne, bardzo cenię sobie szczerych ludzi i to że potrafią o tym powiedzieć. Daliście mi trochę do myślenia, ale jestem strasznie upartym gościem i zostaję przy Lexie :) Zdaję sobie sprawę, że to będzie męka cokolwiek zrobić, jednak chęć posiadania czegoś oryginalnego jest większa :)

Teraz tylko byłbym wdzięczny za pomoc co robić krok po kroku.
Według mnie to ma wyglądać tak:
1. Wyklepanie auta (mam po małym dzwonku)
2. Zaspawanie mostu
3. Na jakich felgach zaczynać :?: Mam oryginalne Lexusa 17" i szczerze mówiąc zostałbym przy nich ze względu na wytrzymałość (muszą wytrzymać strzał w krawężnik). Opony chyba nie będą grały różnicy czy założę na 16" 205 czy na 17" 215. Jeśli się mylę to doradźcie :)

I narazie do kwietnia to wszystko (w związku z charakterem pracy nie będę miał czasu)
Później planuję
Wywalić całe wnętrze
Założyć sprężyny najtwardsze
Wspawać klatkę

Na ten rok to wszystko.

U ruskich bardzo dużo jeździ Toyot i Lexusów w drifcie i wg mnie tam mają najlepsze projekty, więc ja też liczę że jest szansa na udane zakończenie :)

Re: IS200/300 do driftu?

Posted: 25 Dec 2013, o 16:46
by dS
Przy mocnym uderzeniu żadna felga ci nie przeżyje spotkania z krawężnikiem.
Jeśli pod maską nadal siedzi seria to opona powinna być jak najwęższa aby auto dało radę utrzymać poślizg na 2 -3 biegu. Przy szerszej oponie dość szybko będzie cię prostowało.

Na wymianę sprężyn nie trać kasy, albo od razy wsadź gwint albo zostań przy serii.

Re: IS200/300 do driftu?

Posted: 25 Dec 2013, o 17:13
by Ralfx
Popieram Sławka, olej sprężyny, jak nei masz kasy na gwint to poczekaj bo i tak bedziesz musiał kupić. Zorientuj się w temacie zamówienia grupowego na zawieszenia BC racing. Mają tam zawias do driftu do IS300 w rozsądnych pieniądzach. Podobno pare aut w polskim drifcie na tym jeździ więc chyba złe nie jest. Ja mam D2 Racing Drift za 4500zł jestem zadowolony ale tanie nie było

Re: IS200/300 do driftu?

Posted: 25 Dec 2013, o 20:35
by ledziu
Jak zostajesz przy ISku :biggrin2: to tak jak chłopaki mówią olej sprężyny bo to jest dobre na drogę, zbieraj kaskę na gwint, most zaspawaj...
Felg szukałbym jak najlżejszych i mocnych. Może być 16ka i 17ka ale wąskie gumki, nie doczytałem czy dyfer masz od automatu ale jeżeli nie to zakup taki ze wzgledu na przełożenia. Ewentualnie zrób taki piękny myk wymagający czasu i poszukiwań tzn. Altezza/Gita w jednej z wersji miały przełożenie dyfra 4,3 a to dałoby już fajną zabawę. Możesz przeszperać angielski net ewentualnie sprawdzić ile kosztowałby temat oficjalną drogą ze wszystkimi zniżkami. Szukaj też JP/Tajlandia itp...

Taaaaak na szybko znalazłem tylko cena z dupy wzięta

http://www.ebay.com/itm/JDM-TOYOTA-ALTE ... fa&vxp=mtr

Re: IS200/300 do driftu?

Posted: 25 Dec 2013, o 22:02
by GrzegorzPPP
ledziu wrote:Felg szukałbym jak najlżejszych i mocnych. Może być 16ka i 17ka ale wąskie gumki
Myślę że szerokość 205 będzie odpowiednia :?: Mogę na przód dać szersze :?: Ma to sens :?:
ledziu wrote:nie doczytałem czy dyfer masz od automatu ale jeżeli nie to zakup taki ze wzgledu na przełożenia.
Ciekawa uwaga, w takim razie poszukam. Duża będzie różnica w prędkości na poszczególnych biegach :?:

Re: IS200/300 do driftu?

Posted: 25 Dec 2013, o 22:12
by ledziu
GrzegorzPPP wrote:
ledziu wrote:Felg szukałbym jak najlżejszych i mocnych. Może być 16ka i 17ka ale wąskie gumki
Myślę że szerokość 205 będzie odpowiednia :?: Mogę na przód dać szersze :?: Ma to sens :?:
ledziu wrote:nie doczytałem czy dyfer masz od automatu ale jeżeli nie to zakup taki ze wzgledu na przełożenia.
Ciekawa uwaga, w takim razie poszukam. Duża będzie różnica w prędkości na poszczególnych biegach :?:
Na przód daj 225/235 na tył w zależności od wyników prób.

Co do prędkości na poszczególnych biegach nie wiem ale łatwość zrywania przyczepności :biggrin2: na dyferku 4,1 vs 3,9 będzie znacząca a na 4,3 już baaardzo znacząca :biggrin2:

Re: IS200/300 do driftu?

Posted: 26 Dec 2013, o 16:47
by lazfroc
ledziu wrote:Altezza/Gita w jednej z wersji miały przełożenie dyfra 4,3 a to dałoby już fajną zabawę. Możesz przeszperać angielski net ewentualnie sprawdzić ile kosztowałby temat oficjalną drogą ze wszystkimi zniżkami. Szukaj też JP/Tajlandia itp...

Taaaaak na szybko znalazłem tylko cena z dupy wzięta

http://www.ebay.com/itm/JDM-TOYOTA-ALTE ... fa&vxp=mtr
Jest tez wersja 4,56 z TRD, na zagranicznych forach znalazlem info, ze ludzie wsadzali nawet 5,71 :)

Re: IS200/300 do driftu?

Posted: 12 Feb 2014, o 21:41
by GrzegorzPPP
Szukając części do wyklepania drugiego ISa, jednak zdałem sobie sprawę, że IS200 z moim budżetem jest bez sensu, więc sprzedałem auto.

Mieliście, rację, trzeba rozpocząć poszukiwania E36 :)

Jakieś rady jak kupić dobre E36 w niedużych pieniądzach?

Re: IS200/300 do driftu?

Posted: 12 Feb 2014, o 21:52
by dS
kupuj jak najtańszą budę najlepiej z jakimś biednym silnikiem typu 1.6 lub 1.8, nawet w coupe można wyrwać za jakieś 3-3,5kafla, 2.0 150km jest zdecydowanie za słaba, 2.8 z kolej to już grube pieniądze
później swap na 1UZ i szpera