[is 200] Koszt swapa

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
User avatar
NappyBoy
Lex Maniak
Posts: 905
Joined: 17 Jan 2013, o 21:05
Model Lexusa: IS200 Turbo
Skąd:: Gdansk
Contact:

Re: [is 200] Koszt swapa

Post by NappyBoy »

Ja rowniez dlugo sie zastanawialem nad swapem . is200 turbo , przesiadka na is300 pod manual i wybralem is200 T . moc 205 hp 300Nm i jest dobrze ale ... tak jak wszyscy pisza nie jest tak kolorowo. Od poczatku sie troche dlawi , od tygodnia zaczelo mi cos glosniej walic , patrze bandaz czarny na kolektorze wydechowym . Dzis bylem u kumpla co spawa kolektory i inne , praktycznie caly owal rury pekl. Hamulce jak najbardziej potrzebne bo sam poczulem ze troche gorzej hamuje . Zawiesznie , tez na zakretach przy wiekszych predkosciach i dodawaniu gazu czulem ze lekko ucieka . Teraz na gwincie i dosc fajnym ustawieniu czuje sie bezpieczniej :)

Jednym slowem , sprzedaj is200 kup i300 wloz manual i masz jakies ( bazujac na youtube ) 6.9 s do 100 . Jak nie wystarczy to za pieniazki i turbinka badz sprzedaz samochodu .

Pozdrawiam i zycze dobrej decyzji.
User avatar
Travis
Lex Master
Posts: 1427
Joined: 8 Dec 2010, o 14:33
Model Lexusa: GS430 MK3
Skąd:: Nowy Targ
Location: Nowy Targ
Contact:

Re: [is 200] Koszt swapa

Post by Travis »

Miałem kiedyś wycenę samego swapa z częściami nie wliczając samego silnika w exelu jednej z krakowskich firm tjuningowych. Kwota wynosiła blisko 20tyś zł doliczmy sobie do tego 1JZ VVTi za ok 6-7k zł i robi się bardzo ładna sumka.
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: [is 200] Koszt swapa

Post by klexus »

Ładuj tam UZ-ta a nie jakieś dmuchawki Ci w głowie,
na takie pierdziawki to szkoda kasy,
a jak tak bardzo chcesz to szukaj 2JZ bez vvti, i zrób mu 400KM i starczy, tylko jedna rzecz 400KM w IS zrobionych w tjuning szopie a 400KM zrobionych w porządnej firmie to spora różnica i nie mam na mysli kasy ale same osiągi i późniejsze problemy
User avatar
Pawełn
Lex Driver
Posts: 400
Joined: 6 Oct 2012, o 14:43
Model Lexusa: IS300
Skąd:: Pruszków
Contact:

Re: [is 200] Koszt swapa

Post by Pawełn »

dzibi wrote:Miałem kiedyś Imprezę N/A. Chciałem mu założyć turbo, ale jak się okazało ile rzeczy trzeba zrobić, ile kasy to wyjdzie, to nigdy nie zmieściłbym się w cenie tego rocznika ale STi. Taniej wychodziło sprzedać N/A i kupić STi, tym bardziej, że nawet uturbione N/A nie dorównałoby żywotnością GT i osiągom STi. Jeśli chcesz coś robić, sprzedaj IS200 i kup IS300. Potem myśl nad zmianą skrzyni na manual i już na tym etapie dobierzesz dobre sprzęgło, koło itd. A potem może turbo? 3.0 R6 jest kontruowane pod turbo, więc nada się idealnie. W Imprezach 2.0 N/A i 2.0 turbo to zupełnie inne silniki, a z tego co wybadałem 3.0 R6 był konstruowany z myślą o turbo w Suprze. Dlatego też mój wybór padł na ten silnik, bo bez turbo planuję jeździć tym wieki.
No a carsik to mnie rozbawił. 20tys km zjechał i mówi o żywotności. Niech zjedzie tym 150tys i się wypowie. No i uwierzyć nie mogę, że nie widzi różnicy między prędkościami 200km/h a 250km/h i związanymi z tym hamulcami, zawieszeniem itd. Powiem tak, wpakować 250km do is200 bez żadnych modyfikacji zawieszenia (nie chodzi o obniżenie) i hamulców, to zwykła pomyłka, bo na każdym zakręcie taki IS będzie spowalniał 170konnego Forestera, a rozumiem, że nie o to autorowi wątku chodziło ;)
Co Wy z tymi hamulcami...przecież w prawie trzystu konnym i jednak cięższym GSie są takie same, akurat hamulcami to nie musi się na razie martwić, oczywiście jeżeli są w dobrym stanie.
レクサス
dzibi
Lex user
Posts: 96
Joined: 17 Mar 2014, o 20:48
Model Lexusa: is300
Skąd:: Wrocław
Contact:

Re: [is 200] Koszt swapa

Post by dzibi »

Serio są takie same? Może rzeczywiście hamulce w IS200 są znacznie lepsze niż potrzeba... Fakt jest taki, że im bardziej usportowiony samochód, im lepiej przyspiesza, tym częściej się hamuje i agresywniej :) to zupełnie nie o masę chodzi. ;)
ledziu
Lex Master
Posts: 2583
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [is 200] Koszt swapa

Post by ledziu »

Aż boję się odezwać :biggrin2:

Panowie prawda jest taka ze trzeba najpierw wiedzieć czego się chce, ile ma sie kasy, ile czasu i co bedzie czynić końcowe zadowolenie...
A jeżeli będzie się liczyć na taniość, szybkość, bezawaryjność to lepiej dać sobie sianka z projektem...

Nie bede wchodził w szczegóły bo jest ich tak duzo że trzebaby napisać elaborat... :biggrin2:

A żeby opłacało się założyć T/swapować IS200 trzeba
1) dokładnie chcieć IS200 a nie nic innego
2) trzeba wiedzieć że się zadowolę mocą taką i owaką
3) trzeba mieć 50% więcej kasy tej która planuję
4) trzeba być przygotowanym na upierdliwe usterki

Więc jeżeli chcemy zapie..dalać i nie pierniczyć o zapie..dalaniu to olać temat iść na skróty i kupować coś co jest najbliższe temu co oczekujemy.
W innym przypadku szykujmy kaskę, cierpliwość i speca który nam wszystko ogarnie...

Z perspektywy czasu widzę to tak:
IS1 bardzo mi się podoba, pasowałby do niego jak ulał 3uz chętnie złożyłbym taką hybrydę ale mając jedne auto do pracy (zawsze gotowe), drugie auto do zabawy (zawsze gotowe) i trzecie auto IS V8 ...
Last edited by ledziu on 15 Apr 2014, o 20:39, edited 1 time in total.
dzibi
Lex user
Posts: 96
Joined: 17 Mar 2014, o 20:48
Model Lexusa: is300
Skąd:: Wrocław
Contact:

Re: [is 200] Koszt swapa

Post by dzibi »

Haha, ledziu, idealnie podsumowałeś temat :)
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [is 200] Koszt swapa

Post by carinus »

dzibi wrote:Serio są takie same? Może rzeczywiście hamulce w IS200 są znacznie lepsze niż potrzeba... Fakt jest taki, że im bardziej usportowiony samochód, im lepiej przyspiesza, tym częściej się hamuje i agresywniej :) to zupełnie nie o masę chodzi. ;)
Osobiście nie widzę różnicy w hamowaniu z turbiną i bez turbiny,hamulce dobierasz do stylu jazdy.Nie wiem też skąd niektórzy biorą większe predkości nawet przy doładowanym silniku IS-a,bo silnik nie rozkręci się do 12.000obr.
Pe_pe
Lex user
Posts: 139
Joined: 3 Nov 2013, o 20:52
Model Lexusa: Gs430 mkIII, Rx400h, Sc430
Skąd:: WOT
Contact:

Re: [is 200] Koszt swapa

Post by Pe_pe »

Nie znam się na swap-ie i tuningu, ale wczoraj rozmawiałem z człowiekiem, który już od dłuższego czasu modernizuje swoją Mr-2. Gdy dowiedziałem się o skali kosztów, to odechciało mi się wszelkich zabaw z modernizacją auta. MR-2 serię(chyba 175 koni) kupił za 20k, wydał 10k na prace blacharskie i lakier, a następnie dokonał szeregu zmian i doszedł do 408 koni. Ze starego silnika pozostał tylko blok, a zabawa ta polegała dodatkowo na zmianie skrzyni, zawieszenia, hamulców, uturbienie etc. etc. To wszystko trwało podobno dwa lata i kosztowało dodatkowe 70k. Tak więc profesjonalnie zrobiona zabawka za 100k. Gdy to usłyszałem zdębiałem i wyleczyłem się z jakichkolwiek zmian w moim aucie. Według mnie po prostu kup mocniejsze auto.
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [is 200] Koszt swapa

Post by carinus »

Znowu dochodzimy do punktu wyjscia-dlaczego kolega pyta o swap a nie o inne auta.Może chce mieć koniecznie takiego lexa,tylko znacznie zwinniejszego.
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests