Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
User avatar
Riki
Lex Driver
Posts: 480
Joined: 20 Oct 2013, o 23:24
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Krasnystaw
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Riki »

TmK18 wrote:Nie rozumiem po co wycinać środkowy katalizator, gdyż po pierwsze będą bezsensowne problemy z sondą a po drugie układ wydechowy zmieni swoją charakterystykę, moment obrotowy przeniesie się w inne miejsce i być może układ będzie zbyt bardzo rozprężony

Najlepszy sposób i jedyny jak dla mnie to jest rozwiązanie "Riki'ego i tak się to powinno robić, gdyż wtedy wylot spalin z głowicy jest po prostu szybszy co na pewno poprawi dół no i charakterystyka wydechu obliczona przez inżynierów Toyoty pozostaje podobna(przez zostawienie środkowego)
I ja jestem wstanie uwierzyć że mnie pali a to dlatego że w dolnym zakresie obrotów uzyskuje większy moment i co za tym idzie samochód ma lżej się rozpędzić

Ale ja mam w sumie pytanie jak z głośnością wydechu ? W kabinie zrobiło się głośniej po wycięciu katów "Riki" ?
Z Głośnością do 4 tys prawie nie zauważalne , natomiast powyżej 4 tys nawet pozytywny dźwięk wydaje
Części do lexusów
IS 200-300 MK1
IS 220-250 Mk 2
Gs300-430 Mk2 Mk3
Ls 430 ufc 30
ls400 Ufc 20

-silniki
-skrzynie biegów
-el.blacharskie
-wiele innych
Więcje informacji 720 814 923 Lub pW
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Dawid0ss »

I co Wam dało te wycięcie katów ? Że niby auto lepiej przyśpiesza ? Czy tylko głośniej chodzi, cuchnie z rury i szybciej zużywa wydech ? ;-)
Pzdr
User avatar
Riki
Lex Driver
Posts: 480
Joined: 20 Oct 2013, o 23:24
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Krasnystaw
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Riki »

Dawid0ss wrote:I co Wam dało te wycięcie katów ? Że niby auto lepiej przyśpiesza ? Czy tylko głośniej chodzi, cuchnie z rury i szybciej zużywa wydech ? ;-)
Pzdr
Przeczytaj kolego temat od początku to się dowiesz :)
Ps nie wiem co wycięcie katów ma wspólnego z szybszym zużywaniem się wydechu. To własnie katalizator się wysypuje z czasem i robi ci syf w puszkach
Części do lexusów
IS 200-300 MK1
IS 220-250 Mk 2
Gs300-430 Mk2 Mk3
Ls 430 ufc 30
ls400 Ufc 20

-silniki
-skrzynie biegów
-el.blacharskie
-wiele innych
Więcje informacji 720 814 923 Lub pW
User avatar
ghostmateus
Lex Driver
Posts: 554
Joined: 5 Jan 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Location: Opolskie
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by ghostmateus »

EEEE powiem tak wrzuciłem dzisiaj samochód na hamownie i wyszło mi ok. 160 KM mocy na silniku :biggrin2: , ok. 133 KM na kołach i 200 Nm momentu :szok: bez przeróbek wszystko fabryczne. Później wrzucę wykresy z hamowni.

Edit: a oto wydrukI z hamowni
Attachments
HAMOWNIA 2.jpg
hamownia 1.jpg
dab1978
Lex user
Posts: 115
Joined: 15 Aug 2013, o 19:17
Model Lexusa: is200 był...
Skąd:: Gliwice
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by dab1978 »

Czy cykliczne "cykanie" z okolic środkowego kata, zawsze po zgaszeniu rozgrzanego samochodu świadczy o jego zużyciu? mam tak za każdym razem od dłuższego czasu...cyka i cyka, dziwny odgłos, niespotykany w poprzednich moich autach.poza tym auto sprawia wrazenie jakby zmulonego od jakiegoś czasu, więc wycinać czy nie wycinać?
IS sprzedany, jest Mazda 626 2.0 benzyna kombi
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Dawid0ss »

Fajnie, że silnik nadal trzyma swoje parametry. Ja za jakiś czas też atakuję do hamowni, ale najpierw czeka mnie jeszcze trochę testów :-)
Pzdr
User avatar
Riki
Lex Driver
Posts: 480
Joined: 20 Oct 2013, o 23:24
Model Lexusa: is 200
Skąd:: Krasnystaw
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Riki »

dab1978 wrote:Czy cykliczne "cykanie" z okolic środkowego kata, zawsze po zgaszeniu rozgrzanego samochodu świadczy o jego zużyciu? mam tak za każdym razem od dłuższego czasu...cyka i cyka, dziwny odgłos, niespotykany w poprzednich moich autach.poza tym auto sprawia wrazenie jakby zmulonego od jakiegoś czasu, więc wycinać czy nie wycinać?
Po raz kolejny :) wycinać
Części do lexusów
IS 200-300 MK1
IS 220-250 Mk 2
Gs300-430 Mk2 Mk3
Ls 430 ufc 30
ls400 Ufc 20

-silniki
-skrzynie biegów
-el.blacharskie
-wiele innych
Więcje informacji 720 814 923 Lub pW
User avatar
passat1978
Lex Driver
Posts: 614
Joined: 14 Nov 2010, o 10:42
Model Lexusa: gs 300
Skąd:: Łęczyca
Location: Łęczyca - Kutno
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by passat1978 »

Każdy tłumik i katalizator ogranicza w pewien sposób moc silnika, lecz bez tłumików by było za głośno a katalizatory mają za zadanie poprawę ochrony środowiska naturalnego dlatego dla motorów powyżej 2,5 l z reguły stosuje się dwa katalizatory, przy czym jeden i drugi odpowiada za coś innego.
Części do LEXUS GS 300 KMI
NR 790462651 Lub PW
User avatar
ghostmateus
Lex Driver
Posts: 554
Joined: 5 Jan 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Location: Opolskie
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by ghostmateus »

Tak tylko zbytnie rozprężenie wydechu poprzez wycinanie katów osłabi moc silnika przy równoczesnym mylącym uczuciu odmulenia samochodu.
dzibi
Lex user
Posts: 96
Joined: 17 Mar 2014, o 20:48
Model Lexusa: is300
Skąd:: Wrocław
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by dzibi »

Generalnie, po zmianach parametrów wydechu, należy skorygować dolot. No i odwrotnie. Wstawienie po prostu sportowej rury, wycięcie tego, czy tamtego, bez "obliczeń", może spowodować zupełnie odwrotny efekt od zamierzonego.

Ale zaciekawiło mnie aż ile u mnie, we Wrocławiu ktoś może polecić po znajomości hamownię? To się przejadę i zmierzę, czy jest u mnie chociaż te 200 kucy :)
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest