Page 4 of 7

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Posted: 2 May 2014, o 13:47
by Riki
TmK18 wrote:Nie rozumiem po co wycinać środkowy katalizator, gdyż po pierwsze będą bezsensowne problemy z sondą a po drugie układ wydechowy zmieni swoją charakterystykę, moment obrotowy przeniesie się w inne miejsce i być może układ będzie zbyt bardzo rozprężony

Najlepszy sposób i jedyny jak dla mnie to jest rozwiązanie "Riki'ego i tak się to powinno robić, gdyż wtedy wylot spalin z głowicy jest po prostu szybszy co na pewno poprawi dół no i charakterystyka wydechu obliczona przez inżynierów Toyoty pozostaje podobna(przez zostawienie środkowego)
I ja jestem wstanie uwierzyć że mnie pali a to dlatego że w dolnym zakresie obrotów uzyskuje większy moment i co za tym idzie samochód ma lżej się rozpędzić

Ale ja mam w sumie pytanie jak z głośnością wydechu ? W kabinie zrobiło się głośniej po wycięciu katów "Riki" ?
Z Głośnością do 4 tys prawie nie zauważalne , natomiast powyżej 4 tys nawet pozytywny dźwięk wydaje

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Posted: 2 May 2014, o 14:13
by Dawid0ss
I co Wam dało te wycięcie katów ? Że niby auto lepiej przyśpiesza ? Czy tylko głośniej chodzi, cuchnie z rury i szybciej zużywa wydech ? ;-)
Pzdr

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Posted: 2 May 2014, o 20:35
by Riki
Dawid0ss wrote:I co Wam dało te wycięcie katów ? Że niby auto lepiej przyśpiesza ? Czy tylko głośniej chodzi, cuchnie z rury i szybciej zużywa wydech ? ;-)
Pzdr
Przeczytaj kolego temat od początku to się dowiesz :)
Ps nie wiem co wycięcie katów ma wspólnego z szybszym zużywaniem się wydechu. To własnie katalizator się wysypuje z czasem i robi ci syf w puszkach

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Posted: 7 May 2014, o 11:07
by ghostmateus
EEEE powiem tak wrzuciłem dzisiaj samochód na hamownie i wyszło mi ok. 160 KM mocy na silniku :biggrin2: , ok. 133 KM na kołach i 200 Nm momentu :szok: bez przeróbek wszystko fabryczne. Później wrzucę wykresy z hamowni.

Edit: a oto wydrukI z hamowni

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Posted: 26 May 2014, o 22:47
by dab1978
Czy cykliczne "cykanie" z okolic środkowego kata, zawsze po zgaszeniu rozgrzanego samochodu świadczy o jego zużyciu? mam tak za każdym razem od dłuższego czasu...cyka i cyka, dziwny odgłos, niespotykany w poprzednich moich autach.poza tym auto sprawia wrazenie jakby zmulonego od jakiegoś czasu, więc wycinać czy nie wycinać?

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Posted: 26 May 2014, o 23:04
by Dawid0ss
Fajnie, że silnik nadal trzyma swoje parametry. Ja za jakiś czas też atakuję do hamowni, ale najpierw czeka mnie jeszcze trochę testów :-)
Pzdr

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Posted: 27 May 2014, o 00:04
by Riki
dab1978 wrote:Czy cykliczne "cykanie" z okolic środkowego kata, zawsze po zgaszeniu rozgrzanego samochodu świadczy o jego zużyciu? mam tak za każdym razem od dłuższego czasu...cyka i cyka, dziwny odgłos, niespotykany w poprzednich moich autach.poza tym auto sprawia wrazenie jakby zmulonego od jakiegoś czasu, więc wycinać czy nie wycinać?
Po raz kolejny :) wycinać

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Posted: 27 May 2014, o 10:06
by passat1978
Każdy tłumik i katalizator ogranicza w pewien sposób moc silnika, lecz bez tłumików by było za głośno a katalizatory mają za zadanie poprawę ochrony środowiska naturalnego dlatego dla motorów powyżej 2,5 l z reguły stosuje się dwa katalizatory, przy czym jeden i drugi odpowiada za coś innego.

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Posted: 27 May 2014, o 12:13
by ghostmateus
Tak tylko zbytnie rozprężenie wydechu poprzez wycinanie katów osłabi moc silnika przy równoczesnym mylącym uczuciu odmulenia samochodu.

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Posted: 27 May 2014, o 16:08
by dzibi
Generalnie, po zmianach parametrów wydechu, należy skorygować dolot. No i odwrotnie. Wstawienie po prostu sportowej rury, wycięcie tego, czy tamtego, bez "obliczeń", może spowodować zupełnie odwrotny efekt od zamierzonego.

Ale zaciekawiło mnie aż ile u mnie, we Wrocławiu ktoś może polecić po znajomości hamownię? To się przejadę i zmierzę, czy jest u mnie chociaż te 200 kucy :)