LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu LS
Post Reply
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post by owczar »

Ja już latałem na niej i 240 w gorące dni i jest ok. Ale gdybyś chciał targać np przyczepkę to możesz zapomnieć.

Dla testu przegoniłem go kiedyś na 3 i 4 biegu ciągle powyżej 4k i temp zaczęła rosnąć - więc do bardziej ekstremalnych zastosowań widać różnicę. I wystarczyło jakieś 3km przy 4,5tys na 3 biegu. Przy normalnej, nawet agresywnej jeździe nie miałem problemów. Ale gdybym chciał się pościgać w upał to warto rozważyć demontaź części osłony w grillu, której demontaż zaleca producent jeśli ktoś ma ciągnąć przyczepy.

Różnica 1mm to bardzo duża różnica biorąc pod uwagę ich liczbę.

Wskaźnik w Lexie musi być zawsze w tym samym poziomie - min wyżej lub niżej jest już źle. On wcale nie jest czuły - jest odporny na fluktuacje temp. Jego normalne położenie to zakres od ok 88 stopni do 98. Jeśli masz poniżej to znaczy, że termostat się nie domyka i temp silnika jest poniżej 88 stopni lub wskaźnik źle pokazuje. Jeździłem z czytnikiem obd trochę i widziałem co się dzieje z temp a czujnik stoi w miejscu - i ma to sens. Dla użytkownika nie ma znaczenia czy silnik ma 88 czy 94 stopnie - ważne że jest w normie.
Krystof
Lex user
Posts: 27
Joined: 19 Feb 2016, o 23:50
Model Lexusa: obama LS400 i LS430
Skąd:: Lca
Contact:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post by Krystof »

Owczar nie załamuj mnie... :doh: przecież rozmawialiśmy sporo w tym temacie :), ja nie jestem ryzykantem, wysłałem zdjęcia na forum ok 1 godz temu widać że nie ma gwintu wiec w co miałem wkręcić >? wkładając palca w dziurkę nie czuć go. Tam jest jeszcze oring dociskający chłodnicę olejową. Naprawa tego rozwiązania polegała by na zwiększeniu rozmiaru gwintu wewnętrznego i dopasowanie nowego króćca z większym rozmiarem gwintu. i dalej ryzyko. Sam jeździsz na nissenie i mówiłeś ze jest tak samo wiec nie moim zdaniem nie ma sensu lub nie ma czego się przyczepić i krytykować. jedynie można napisać że nie jest to oryginał i tyle, ale tak samo to działa, nie inaczej :) Zdania mogą być oczywiście podzielone co do zakupu za 2 tyś a za 550 zł i dorobienie 50 cm wężyka :). Wszytko ładnie wygląda a wąż jest schowany pod wlotem powietrza. Jeśli by to nie działo to bym się dalej martwił. Ale ja osobiście nie wydam kasy na Orginał Toyoty z króćcami aluminiowymi bo mnie nie kręci dłubanie w króćcach. A zastosowanie nissena mnie zaskoczyło jest solidne :)
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post by owczar »

Tak jak pisałem i mówiłem- jest ok. Ale gdybym mógł temu zapobiec to wolałbym OEM z nowymi króćcami. Jak już się urwie gwint to jest rzeźba. To działa, ale na pewno nie tak samo. Wydajność na oko jest 1/3 niższa. Pisałem do nissensa ale w ich zapewnienia innej konstrukcji, która zapewnia większą wydajność nie wierzę. Szczególnie po tym jak im wysłałem zdjęcie wskaźnika temp w upalny dzień po przegonieniu na obwodnicy. Wydajności termicznej też nie chcieli podać.

Moje zdanie jest takie - że jak ktoś ma możliwość to lepiej wydać 200zł na nowe króćce niż 550 na zamiennik. Jeśli już gwint jest zerwany to zostaje nissens.

Ale jeśli masz wskaźnik niżej niż normalnie to sprawdź rzeczywistą temp silnika w zimne dni kompem i jeśli jest poniżej 88 to do wymiany termostat. Czujnik i ECU mają osobne czujniki.
Krystof
Lex user
Posts: 27
Joined: 19 Feb 2016, o 23:50
Model Lexusa: obama LS400 i LS430
Skąd:: Lca
Contact:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post by Krystof »

dlatego mówiłem też o zastosowaniu dodatkowej chłodnicy olejowej z dobrych materiałów np ze stali nierdzewnej z przodu auta jest naprawdę mnóstwo miejsca i jest do tego stelaż :) wiec z montażem nie ma problemów. tylko rodzaj i wykonanie jest ważne bo jeśli takie króćce będą w tej dodatkowej takie same jak Toyoty to nie ma to sensu.
A co do temperatury to rzeczywiście jeśli się poszaleje na fest tak jak ty piszesz ta wskazówka pójdzie w górę ale nieznacznie ok 2 -3 mm od normalnego położenia. A co do termostatu to jest też ok bo też go sprawdzałem :)
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post by owczar »

To coś z czujnikiem temp nie tak - wskazówka musi być zawsze w normal. Chłodnica oleju nie jest tu problemem, a sam rdzeń wodny ;)
Krystof
Lex user
Posts: 27
Joined: 19 Feb 2016, o 23:50
Model Lexusa: obama LS400 i LS430
Skąd:: Lca
Contact:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post by Krystof »

dobrze że dochodzimy do wspólnych wniosków :)
Krystof
Lex user
Posts: 27
Joined: 19 Feb 2016, o 23:50
Model Lexusa: obama LS400 i LS430
Skąd:: Lca
Contact:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post by Krystof »

Owczar jest wszytko ok tep. jest zawsze taka sama. Zawsze jest tak jeśli auto przegonisz fest tak jak pisałeś to wskazówka ruszy w górę zawsze, w lexusie ona idzie o ok 2 - 3 mm nie wyżej ale trzeba naprawdę się napracować na dobrej drodze i dożo obrotów. A moje zaskoczenie było takie o którym pisałem ok 2 mm niżej w chłodnym dniu przy spokojnej jeździe. czyli poniżej 2 tyś obrotów na silniku. a tak jeśli jest to normalne użytkowanie to w Ls 400 i ls 430 jest na 2 pozycji tak jak książka pisze i wsio jest ok bo jeszcze na kompie sprawdzałem tak jak piszesz obd 2.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post by owczar »

Ale ona nawet na mrozie nie ms prawa być 2mm niżej. Choćby auto stało :)
Last edited by owczar on 16 Jul 2017, o 03:52, edited 1 time in total.
User avatar
michalWro
Lex Driver
Posts: 339
Joined: 5 Jan 2014, o 23:08
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Wrocław
Contact:

LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post by michalWro »

owczar wrote:
michalWro wrote:Kupowałeś tę Nissensa, co wisi na iparts.pl?
Do mojego auta nie pasuje plug&play i zastanawiam się, co robić.
Tu też nie pasowała. Rzeźba z korkiem i dłuższy przewód.

A co jest z Twoją że chcesz wymienić? Zgniła? W mojej też urwał się króciec, ale ogólnie stan po tylu latach był super.
Niby dziura
markoko
Nowy lex user
Posts: 1
Joined: 21 Jun 2017, o 10:26
Model Lexusa: LS 600h
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

Post by markoko »

materiał jak najbardziej spoko
Post Reply

Return to “Lexus LS”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests