Page 5 of 7

Re: IS300 wysokie spalanie

Posted: 20 Apr 2015, o 21:57
by carinus
owczar wrote:Carinus napisałeś poważnie czy robisz sobie żarty? :)

wiesz jaka jest różnica między OL a CL? Jak boli Cie glowa to robisz usg żołądka? ;)
Napisz wszystkim chcącym sprawdzić AFR podczas strojenia żeby pojechali na stację diagnostyczną,po co płacić za hamownię.Musisz sprawdzić silnik pod obciążeniem.

Re: IS300 wysokie spalanie

Posted: 20 Apr 2015, o 22:33
by owczar
carinus przeczytaj może temat od początku post po poście.

Analiza spalin nie służy sprawdzaniu AFR tylko weryfkiacji pracy sondy i ogólnej kondycji silnika. To jak badanie krwi w przypadku człowieka. Daje pogląd na ogólny stan silnika i układu zapłonowego czy katalizatora. Temat AFR pojawił się później, bo analiza spalin niczego nie wykazała. Analiza spalin to nie tylko AFR...

Pod obciążeniem ECU nie czyta sond lambda więc po co sprawdzać AFR jeśli chcesz wiedzieć, czy sondy pracują prawidłowo i czy ECU ustala prawidłową mieszankę na ich podstawie? Tak się składa, że sonda napięciowa działa zero jedynkowo i jej pracę można skontrolować tylko przy bardzo małych obciążeniach.

Re: IS300 wysokie spalanie

Posted: 20 Apr 2015, o 22:51
by Dawid0ss
owczar wrote: Tak się składa, że sonda napięciowa działa zero jedynkowo i jej pracę można skontrolować tylko przy bardzo małych obciążeniach.
Może nie bardzo małych, ale na pewno na niższych obrotach. Powyżej jakiegoś zakresu RPM całość przechodzi całkowicie na mapy paliwowe. Pzdr

Re: IS300 wysokie spalanie

Posted: 20 Apr 2015, o 23:02
by Yarecki
owczar wrote:carinus
Pod obciążeniem ECU nie czyta sond lambda
:scratch:
owczar wrote: Tak się składa, że sonda napięciowa działa zero jedynkowo i jej pracę można skontrolować tylko przy bardzo małych obciążeniach.
Nie zgodzę bo te auta późno przechodzą w OL i spory zakres jest ogarnięty przez sondę. :piwko:

Dawid0ss wrote: Może nie bardzo małych, ale na pewno na niższych obrotach. Powyżej jakiegoś zakresu RPM całość przechodzi całkowicie na mapy paliwowe. Pzdr
Sorry ale nie wiesz co piszesz, bo tu nie chodzi o rpm a o obciążenie i OL można wywołać przy bardzo niskim rpm.

Zawsze diabeł tkwi w szczegółach.

Re: IS300 wysokie spalanie

Posted: 20 Apr 2015, o 23:20
by owczar
Precyzując- ECU cały czas czyta sondy, ale pod obciążeniem nie ustala mieszanki na podstawie tych odczytów.
Sonda napięciowa pokazuje mieszankę bogatą lub ubogą - ew stechiometrię. ECU nie jest w stanie stwierdzić jak bardzo bogata jest ta mieszanka.

Mocniejsze wciśnięcie gazu i już ECU jest w OL. To nie musi być nawet jakieś bardzo mocne wciśnięcie. Powolna zmiana prędkości i jazda ze stałą prędkością- to są obszary z CL. Pokrycie mapy przez CL może ograniczać się jedynie do obszaru gdzie bezpiecznym AFR będzie 14,7. Polemika nad tym czy jest to duży obszar, czy mały i co rozumiemy przez małe obciążenia to pojęcie względne- bo dla każdego oznacza co innego. Przykładowo byłem zdziwiony jak mój LS szybo przechodzi do OL.
Podejrzewam, że maks 1/3 mapy w funkcji obciążenia i obrotów to CL- reszta to OL.

Przykładowa mapa:
http://www.enginebasics.com/EFI%20Tunin ... %20o2.html

Można przyjąć, że obszar gdzie można zastosować CL to właśnie tam gdzie AFR jest 14.7. Pozostały obszar dla ECU czytających z sondy napięciowej będzie jak wróżenie z kuli... Jest bogato, ale jak bogato... 12,13, a może 14? :)

Re: IS300 wysokie spalanie

Posted: 20 Apr 2015, o 23:34
by Yarecki
owczar wrote:Precyzując- ECU cały czas czyta sondy, ale pod obciążeniem nie ustala mieszanki na podstawie tych odczytów.
Sonda napięciowa pokazuje mieszankę bogatą lub ubogą - ew stechiometrię. ECU nie jest w stanie stwierdzić jak bardzo bogata jest ta mieszanka.

Mocniejsze wciśnięcie gazu i już ECU jest w OL. To nie musi być nawet jakieś bardzo mocne wciśnięcie. Powolna zmiana prędkości i jazda ze stałą prędkością- to są obszary z CL. Pokrycie mapy przez CL może ograniczać się jedynie do obszaru gdzie bezpiecznym AFR będzie 14,7. Polemika nad tym czy jest to duży obszar, czy mały i co rozumiemy przez małe obciążenia to pojęcie względne- bo dla każdego oznacza co innego. Przykładowo byłem zdziwiony jak mój LS szybo przechodzi do OL.
Podejrzewam, że maks 1/3 mapy w funkcji obciążenia i obrotów to CL- reszta to OL.

Przykładowa mapa:
http://www.enginebasics.com/EFI%20Tunin ... %20o2.html

Można przyjąć, że obszar gdzie można zastosować CL to właśnie tam gdzie AFR jest 14.7. Pozostały obszar dla ECU czytających z sondy napięciowej będzie jak wróżenie z kuli... Jest bogato, ale jak bogato... 12,13, a może 14? :)
"Tera" to się zgodzę :piwko: .
Dlatego jak słyszę że auto strojne w 3 min i jest dobrze to mnie ogarnia dziecięcy śmiech.
Bo żeby takie auto wystroić przyzwoicie to trzeba strzelić kilkadziesiąt kilometrów a czasem i więcej, sprawdzając później wielokrotnie dane zakresy.
Często ponosząc ryzyko naruszenia przepisów etc.ale zrozumie to tylko ten kto uczestniczył w takim procesie i zobaczy ile to jest dłubania.

Re: IS300 wysokie spalanie

Posted: 21 Apr 2015, o 03:01
by dead_beat
Mi się wydaje, że najpierw to trzeba sprawdzić auto w innych warunkach a później ew nabijać kieszenie mechanikom.
Piałem już wcześniej, że też mam takie spalanie, rekord to 23l/100km, ale to było stanie nie jechanie bo była stłuczka za stłuczką i to dwa dni pod rząd.
A w trasie spokojnie około 10.
I dla mnie na logikę, jest to dość normalne, że 6 garów to nie 4 i też chce jeść.
Skoro praktycznie wszyscy mają te same wyniki to po co się nad tym spinać ?
Lepiej po prostu zdjąć nogę z gazu. Albo kupić auto z silnikiem 1.6, które też będzie paliło 14-16l (moja Bora 1.6 spalała tyle bez zająknięcia) i udawać, że się szybko jeździ ;-)

Re: IS300 wysokie spalanie

Posted: 21 Apr 2015, o 08:40
by jezyk_05
Yarecki wrote: Nie zgodzę bo te auta późno przechodzą w OL i spory zakres jest ogarnięty przez sondę. :piwko:
Możesz rozwinąć temat kiedy ? od jakich rpm ? maksymalne obciążenie ma się rozumieć ?

Re: IS300 wysokie spalanie

Posted: 21 Apr 2015, o 09:16
by owczar
Yarecki wrote: "Tera" to się zgodzę :piwko: .
Dlatego jak słyszę że auto strojne w 3 min i jest dobrze to mnie ogarnia dziecięcy śmiech.
Bo żeby takie auto wystroić przyzwoicie to trzeba strzelić kilkadziesiąt kilometrów a czasem i więcej, sprawdzając później wielokrotnie dane zakresy.
Często ponosząc ryzyko naruszenia przepisów etc.ale zrozumie to tylko ten kto uczestniczył w takim procesie i zobaczy ile to jest dłubania.
Ale kto tak stroi? ;) Autoadaptacja na biegu jałowym. Jak się zapali CE to klient wróci, zrobi się autoadaptację podczas jazdy. Jak się cudem CE nie zapali to nie ma tematu ;) Przecież połowa, jak nie większość warsztatów twierdzi, że CE może się zapalić przez pierwsze 1000km i należy dokalibrować instalację bo podzespoły się "układają" :biggrin2:

jezyk_05 dysponujesz jakimś interfejsem diagnostycznym? Warto byłoby się jeszcze przyjrzeć korektom długoterminowym w całym zakresie pracy silnika.

Ale generalnie, tak jak pisałem wcześniej. To spalanie jest możliwe, a te testy to raczej dla spokoju sumienia, że wszystko z autem jest ok ;)

Re: IS300 wysokie spalanie

Posted: 21 Apr 2015, o 16:06
by PBMiura
Ciekawe jakie wyjdzie spalanie na mojej przepływce :)