Page 5 of 5
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Posted: 9 Jun 2020, o 11:44
by _3rd
Dzięki za odpowiedź.
Te klocki co znalazłem marki Quaro to raczej tylko z domieszką ceramiki, cena zbyt niska.
Czyli najlepszy stosunek jakość/cena to chyba w dalszym ciągu tarcze rotinger i klocki EBC.
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Posted: 9 Jun 2020, o 13:45
by pss
EBC cena/jakość chyba najlepiej + jakaś tarcza która nie będzie rdzewieć i nazywać się Blueprint

Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Posted: 15 Jun 2020, o 18:04
by _3rd
Zamówiłem tarcze Rotinger Graphite Line nawiercane i frezowane przód i tył.
Teraz pytanie co do klocków - na średnie/krótkie trasy miasto/autostrada lepiej wybrać EBC YellowStuff czy EBC RedStuff? Osobiście skłaniam się bardziej ku RedStuff ze względu na mieszankę kevlar/ceramika, a YellowStuff podobno mocniej pylą od fabrycznych klocków - info od producenta.
Edit: Instrukcja montażu tarcz niezaleca stosowania klocków ceramicznych ze wględu na możliwość uszkodzenia tarcz perforowanych. Macie jakieś doświadczenia z tymi tarczami i klockami RedStuff?
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Posted: 15 Jun 2020, o 20:35
by pss
RedStuff to najgorsze opcja z całej oferty... dość dziwnie działają i tu jest dobry opis:
https://brakestock.pl/laboratorium/view ... pinie.html
"Dla bardziej wymagających kierowców przeznaczona jest seria EBC Red Stuff. Naszym zdaniem jest to najbardziej niezrozumiały produkt angielskiego producenta. EBC zaleca montaż serii Red Stuff do drogich, prestiżowych i szybkich samochodów. Nie do końca rozumiemy jak cena auta wpływa na pracę klocków hamulcowych, lecz w praktyce EBC Red Stuff potrafią zachować się nieprzewidywalnie. W trakcie normalnej jazdy hamują skutecznie, lecz nie lubią ostrych hamowań - kruszą się.
Zalecane: trudno określić. Konkurencja: trudno określić"
Jak nie chcesz pylenia to bierz Green zamiast Yellow, działa dużo fajniej niż Oem i faktycznie nie pylą tak jak Yellow.
Yellow brudzi felgi ale ma za to ma wyższą skuteczność przy temperaturach - coś za coś :)
Najlepiej porozmawiaj z sklepem Brakeparts/Brakestock to Ci doradzą, ale na moje te Redy to jak już nadają się tylko do gładkich tarcz...
edit skąd te Rotingery ?
https://brakecenter.rotinger.com/ tu jedynie pokazuje na przód, mają na tył 296mm ? czy masz na tyle 310mm ?
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Posted: 15 Jun 2020, o 21:52
by _3rd
Dzięki za odpowiedź. Zastanowię się nad GreenStuff.
Mają na Allegro 290mm na tył dla IS MK III i nr OEM zgadza się z ofertami, które znalazłem od innych producentów.
Mają jutro się kontaktować jak potwierdza po VIN, że wszystko będzie pasować (tarcze przód 334mm maja wystawione jako dla GS >=2005, ale po nr części to to samo co w IS200t)
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Posted: 25 Jun 2020, o 22:46
by cexowo
Żywotność klocków zależy od stylu jazdy. Jeśli często jedziesz od ześlizgu do suwaka, a stopa jest często na pedałach hamulca, to nastąpi szybkie pranie
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Posted: 26 Jun 2020, o 07:37
by soto
Mam EBC Green + Zimmermanny nawiercane - polecam; nie pylą, hamują lepiej niż OEM, dobry stosunek cena/jakość
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Posted: 26 Jun 2020, o 10:10
by _3rd
Wczoraj założyłem Rotingery nawiercane/nacinane na przód i tył i klocki EBC YellowStuff. Na razie docieram hamulce, wiec nie wiem jak z efektywnością hamowania oraz pyleniem.
IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Posted: 7 Jul 2020, o 14:07
by Radzio996
Klocki i tarcze do IS300 mk3 to jakie mają być dokładnie, bo widzę że są akebono (bez czujnika zużycia) i advics (z czujnikiem), jak mniemam po dźwiękach mam bez czujnika czyli akebono.
Taki zestaw będzie pasować do IS300 2019 z polskiego salonu?
Producent części: BREMBO Kod: 09.C930.11 Jednostka: szt. Wysokość [mm]: 67.3 Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 18 Ilość otworów: 5 Średnica [mm]: 310 Powierzchnia: Pokryty dodatkową warstwą Typ tarczy hamulcowej: Wentylowana wewnętrznie Minimalna grubość [mm]: 16.5 Średnica otworu centrującego [mm]: 62 Lokalizacja w aucie: z tyłu
Producent części: TRW Kod: DF4855S Jednostka: szt. Typ tarczy hamulcowej: Wentylowany Średnica [mm]: 334 Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 30 Minimalna grubość [mm]: 27 Wysokość [mm]: 50,7 Ilość otworów: 5 Średnica otworu centrującego [mm]: 62 Średnica otworu [mm]: 114,3 Wymiar gwintu: 14,5 Przetwarzanie: Wysoko nawęglany Kolor: Czarny Powierzchnia: Lakierowany Lokalizacja w aucie: z przodu, z lewej
Producent części: BREMBO Kod: P83132 Jednostka: szt. Grubość [mm]: 16.8 Wysokość [mm]: 45.6 System hamulcowy: Akebono Szerokość [mm]: 115.1 Styk ostrzegawczy o zużyciu: Bez styku zużycia Numer WVA: 25525 Lokalizacja w aucie: z tyłu
Z przodu nie umiem znaleźć klocków bez czujnika zużycia. Jakieś propozycję bo się kiedyś naciąłem w jeepie z kolckami akebono vs tevex
Radek
Re: IS III 200 t - szybkie zużycie klocków hamulcowych
Posted: 7 Jul 2020, o 14:27
by pss
Napisz / zadzwoń np. do brakeparts wymyślą Ci zestaw i dopasują na VIN.