Re: [IS 200] Rozmiar opon
Posted: 8 Mar 2012, o 01:25
Ja mialem u siebie te danlopy i bylem zadowolony z przyczepnosci, jedyny minus to szybka scieralnosc.
Forum użytkowników samochodów marki Lexus
http://www.lexus-forum.pl/
Hmmm seryjnie chyba siedział rozmiar 215/45R17, ja bym zachował go bo to znacznie lepszy wybór jak 205/50R17 ale skoro tak to nie będę próbował Cie przekonywać.elektrownik wrote:Więc co polecasz w cenie do 500 zł za sztukę i nie chce słyszeć o zmianie rozmiaru. A pyzatym to zależy mi bardziej na komforcie i tłumieniu dziur niż szybkiej jeździe bokiem.
Rocznie robię ok 20 000 z tego 1/3 to zima także mam nadzieję, że trzy sezony powinny wytrzymać. Jaszcze się zastanowię co wybrać.legato97 wrote:Ja mialem u siebie te danlopy i bylem zadowolony z przyczepnosci, jedyny minus to szybka scieralnosc.
dommell wrote:a ja mam głupie pytanie pewnie
z przodu mam założone latem 225/45/17 z tyłu 235/45/17
przód mi trochę obciera i jako, że gumy mi się już zjechały to czeka mnie kupno nowych po zimie. Tył zostaje.
Czy jak kupię 215/45/17 a tył zostanie 235/45/17 to będzie dobrze??:)
Generalnie chodzi czy taka różnica między przodem a tyłem to wpływa na jazdę?
lexus155 wrote:Raczej rozmiar miedzy przednia a tylnia osia powinien byc taki sam zwłaszcza jak jest ESP. Jam mam z przodu 225 i mi nic nie ociera nawet jak jest mocno obciażony samochód wiec nie wiem dlaczego tobie ociera. Może gdzieś nadkole ci odstaje itp.
Nie znam się na tym - tylko wyczytałem. Dlatego zapytałem jak czuły jest system is200 i czy ABS będzie działał jak założę różne rozmiary opon.Typowy system ABS zbudowany jest z układów kontrolujących prędkość obrotową każdego z kół oraz zaworów (układów) zmniejszających ciśnienie oddzielnie w każdym obwodzie hamowania, a w rozbudowanych układach indywidualnie na każdym kole. Działanie zaworów jest sterowane przez system komputerowy na postawie obrotów kół.
...
ABS mierzy prędkość obrotową wszystkich kół i nie ingeruje w działanie układu hamulcowego dopóki nie dostanie sygnału, że hamulec został uruchomiony przez kierowcę. W fazie pracy hamulca ABS wykrywa poślizg dowolnego koła (lub kilku kół) i elektrozaworami moduluje ciśnienie w obwodzie tego koła. Wykrycie poślizgu odbywa się na 2 sposoby:
1. Koło gwałtownie przestało się kręcić – poślizg
2. Koło zaczyna kręcić się wolniej, niż pozostałe koła. Koło takie rozpoczyna poślizg i za chwilę zatrzyma się. ABS musi tu uwzględniać fakt, że różnica prędkości na zakręcie jest zjawiskiem normalnym. ABS nie ma informacji o położeniu kierownicy więc różnice w obrotach muszą być na tyle duże, aby ABS miał pewność, że wynikają one z poślizgu. W przeciwnym razie ABS nie działałby na zakręcie na koła jadące po jego wewnętrznej stronie.
...
W czasie jazdy bez hamowania system oblicza prędkość pojazdu i potrafi tę informację wykorzystać w chwili rozpoczęcia hamowania. ABS wykonuje ciągłą autodiagnozę. Jeśli np. w czasie jazdy ABS wykryje brak impulsów od któregoś z kół, uznaje to za awarię czujnika obrotów koła, zapala lampkę "Awaria ABS". Działanie ABS-u zostaje całkowicie wyłączone dla wszystkich kół. Hamulec będzie w takim przypadku działać jak zwykły hamulec bez ABS-u. Awaryjne wyłączenie ABS-u może także wystąpić na skutek wykrycia innych problemów