Re: IS mk1 zimą
Posted: 16 Jan 2014, o 12:25
Przyszła zima i pora odświeżyć temat.
To moja pierwsza zima IeSem i w ogóle RWD i muszę powiedzieć że lekko nie jest.
Po zaśnieżonej drodze trzeba bardzo uważać, całe szczęście że jest opcja SNOW bo moim zdaniem bardzo pomaga. W zasadzie przy każdym skręcie po mieście dupka samochodu ucieka, fakt że trochę to prowokuję
Jest bezpiecznie bo przy malej prędkości auto jest całkowicie pod kontrolą, ale w trasie jeżdżę bardzo uważnie i dosyć wolno.
Najgorzej temat wygląda przy parkowaniu... w zasadzie postawienie samochodu w trochę większym śniegu kończy się tym, że po taki postoju nie można normalnie wyjechać. Kilka razy pomogło mi rozbujanie furki, ale dziś pod robotą parking ( nieutwardzony ) zasypany śniegiem około 20 cm - wjechałem przodem trochę krzywo, więc chciałem cofnąć i wyprostować ale już się nie dało.
Dało się natomiast ( bujając ) podjechać trochę do przodu, więc zaparkowałem na dwóch miejscach
Po robocie kumple wypchną 
Wydaje mi się ( poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie ) że łatwiej autem wyjechać ze śniegu jadąc do przodu niż do tyłu.
Myślałem że IeS łatwiej będzie miał wyciągnąć całość tyłem / do tyłu - a tymczasem wygląda na to że chyba łatwiej jest wyjeżdżać do przodu.
Generalnie dupka IeSa jest za lekka. Opony zimowe maja trzy lata, 6 mm bieżnika. LSD na pokładzie.
To moja pierwsza zima IeSem i w ogóle RWD i muszę powiedzieć że lekko nie jest.
Po zaśnieżonej drodze trzeba bardzo uważać, całe szczęście że jest opcja SNOW bo moim zdaniem bardzo pomaga. W zasadzie przy każdym skręcie po mieście dupka samochodu ucieka, fakt że trochę to prowokuję

Najgorzej temat wygląda przy parkowaniu... w zasadzie postawienie samochodu w trochę większym śniegu kończy się tym, że po taki postoju nie można normalnie wyjechać. Kilka razy pomogło mi rozbujanie furki, ale dziś pod robotą parking ( nieutwardzony ) zasypany śniegiem około 20 cm - wjechałem przodem trochę krzywo, więc chciałem cofnąć i wyprostować ale już się nie dało.
Dało się natomiast ( bujając ) podjechać trochę do przodu, więc zaparkowałem na dwóch miejscach


Wydaje mi się ( poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie ) że łatwiej autem wyjechać ze śniegu jadąc do przodu niż do tyłu.
Myślałem że IeS łatwiej będzie miał wyciągnąć całość tyłem / do tyłu - a tymczasem wygląda na to że chyba łatwiej jest wyjeżdżać do przodu.
Generalnie dupka IeSa jest za lekka. Opony zimowe maja trzy lata, 6 mm bieżnika. LSD na pokładzie.