Lexusy z USA

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
User avatar
dS
Lex Master
Posts: 2799
Joined: 21 Sep 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Contact:

Re: Lexusy z USA

Post by dS »

Podstawowe informacje związane z wysłaniem samochodu drogą morską z USA do Polski statkiem ro-ro lub w kontenerze

Czynności w USA

1) Przygotowanie pojazdu do wysyłki

* Z Certificate of Title, Used Vehicle Agrement and Bill of Sale lub innym dokumentem potwierdzającym nabycie pojazdu w USA udajesz się do wybranej firmy spedycyjnej która wyśle twój pojazd statkiem do Gdyni. Konieczne będzie podanie dokładnych wymiarów samochodu (długość, szerokość, wysokość i waga).

Morska Agencja Gdynia Sp. z o.o. współpracuje z amerykańskimi spedytorami i wykonuje zlecenia transportowe dla osób, które zakupiły samochód lub inny pojazd w USA i chcą go przewieżć do Polski.


2) Dostarczenie pojazdu na terminal załadunkowy w porcie amerykańskim

* Pojazd dostarczasz we wskazanym przez firmę spedycyjną miejscu i czasie. Samochód przed załadunkiem w systemie ro-ro (kierowca portowy wjeżdża sprawnym samochodem na pokład statku) musi spełniać poniższe warunki (nie dotyczy transportu kontenerem):

- W środku pojazdu nie mogą zostać żadne rzeczy osobiste
- W baku nie może być więcej niż ¼ pojemności
- Kluczyki musza być zostawione w samochodzie lub przekazane operatorowi terminalu
- Pojazd musi być czysty i w dobrym stanie technicznym

* Należy odnotować wszelkie zauważone uszkodzenia przed pozostawieniem samochodu na terminalu załadunkowym
* Po zakończonej odprawie celnej-exportowej celnicy przybijając pieczęć dają zgodę na wywóz i zwracają pełny komplet przekazanych im wcześniej dokumentów
* Spedytor amerykański otwiera procedurę transportu morskiego, (bukuje miejsce na statku i przygotowuje dokumentacje wysyłki samochodu drogą morską) której to podsumowaniem jest otrzymanie Bill of Lading (morski list przewozowy) lub Sea Waybill (uproszczony morski list przewozowy - łatwiejszy w obsłudze)
* Wszystkie dokumenty samochodu które przekazłeś wcześniej spedytorowi amerykańskiemu lub Urzędowi Celnemu w USA muszą być Ci bezwzględnie oddane lub odesłane (należy pamiętać aby podać dokładne dane personalne, adres, telefon)
* Należy skontaktować się z agentem linii żeglugowej w Polsce celem ustalenia terminu przybycia samochodu do portu docelowego


Czynności w Gdyni


1) Czynności u agenta linii żeglugowej


* Weź ze sobą Certificate of Title, Bill of Lading lub dokument tożsamości (zgodnie z instrukcja armatora) i upoważnienie (tylko jeśli pojazd odbiera ktoś w zastępstwie osoby wskazanej w dokumentach)
* Regulujesz należności tytułem opłat składowych jeżeli samochód będzie podejmowany z portu Gdynia w terminie późniejszym niż 7 dni od daty wyładunku ze statku
* Zamknięcie procedury transportu morskiego (220 zł + VAT minimalna kwota do zapłaty za samochód osobowy wliczając opłaty terminalowe w porcie Gdynia Terminal BCT)
* Otrzymujesz dokumenty upoważniające do rozpoczęcia procedury wprowadzenia auta w Polski obszar celny i podjęcia pojazdu z placu samochodowego w porcie
* Jeżeli sprowadzony pojazd nie będzie posiadał amerykańskiej tablicy rejestracyjnej należy rozpatrzyć możliwość zabrania samochodu z Gdyni przy użyciu lawety transportowej. Lokalny agent celny może przedstawić taką usługę w wersji kompleksowej (odprawa celna + dowóz do miejsca zamieszkania)


2) Czynności u agenta celnego


* Dokonujesz wyboru agencji celnej (celem rozpoczęcia procedury odprawy celnej)
* Na podstawie przedłożonych dokumentów (oryginały: Certificate of Title i Used Vehicle Agreement lub Bill of Sale, Original Commercial Invoice)
agent celny wystawia zgłoszenie celne (SAD)
* Zanosisz wypełniony SAD do kasy urzędu celnego gdzie uiszczasz należności celno-podatkowe, otrzymując potwierdzenie wpłaty
* Odbierasz samochód z placu za okazaniem dokumentu tożsamości i wyjeżdżasz wyznaczoną do tego celu bramą


Porównanie

Transport Ro-ro

Plusy:
Krótszy czas oczekiwania na załadunek (kilka tygodni)
Większe bezpieczeństwo transportu

Minusy:
Samochód musi spełniać określone wymogi :
- dobry stan (musi jeździć)
- ¼ baku paliwa
- brak rzeczy osobistych w środku


Transport Kontenerem

Plusy:
W samochodzie mogą być dodatkowe rzeczy
Możemy wypełnić całą opłaconą powierzchnie kontenera wedle uznania
Samochód nie musi być w stanie „jeżdżącym”

Minusy:
Długi czas oczekiwania (nawet do paru miesięcy)
Samochód nie może przekroczyć wymiarów 6,1 m x 2,4 m x 2,6 m (Długość x Wysokość x Szerokość)
Jeśli nie wypełnimy całej powierzchni kontenera musimy opłacić niewykorzystaną pustą przestrzeń lub liczyć się z tym że będziemy go dzielić z kimś innym (nie tylko nasz samochód w nim będzie)



Dalszych informacji udziela i wykonuje w/w zlecenia spedycyjne :
Morska Agencja Gdynia Sp. z o.o.
Zespół Frachtowania
e-mail : chartering@mag.pl
fax : 0048-58 620 7724
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
slovly
Lex user
Posts: 135
Joined: 21 Sep 2010, o 17:32
Model Lexusa: IS 200
Location: Kraków, Tarnów
Contact:

Re: Lexusy z USA

Post by slovly »

sa firmy ktore zajmuja sie same wszsytkimi formalnosciami, i nie tylko usaautosystem.
The sky is the limit
User avatar
janasek
Lex Master
Posts: 1491
Joined: 3 Oct 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Location: Poznań
Contact:

Re: Lexusy z USA

Post by janasek »

slovly wrote:sa firmy ktore zajmuja sie same wszsytkimi formalnosciami, i nie tylko usaautosystem.
Tylko które firmy są sprawdzone, godne polecienia, że nie zrobią Cię na szaro i będziesz bez kasy i bez samochodu?

Pozdrp
Luxusem jadę... :)
slovly
Lex user
Posts: 135
Joined: 21 Sep 2010, o 17:32
Model Lexusa: IS 200
Location: Kraków, Tarnów
Contact:

Re: Lexusy z USA

Post by slovly »

Kolega który od kilku lat importował rozbitki z USA, początkowo sam mając brata na miejscu i jeżdżąc później lawetą do Niemiec, ostatnio korzysta z usług firmy speedex (http://allegro.pl/my_page.php?uid=1886989). Nie jestem jednak w 100% pewien że ta firma sprowadza też samochody.

Wydaje mi się że sprowadzenie auta to koszt 2 tyś pln - nie wiem co ta kwota zawiera. Auta idą przez Gdynie.

Sam miałem sobie kiedyś mx-5 sprowadzać z carfaxa, później kolega sprowadzał na mnie saaba 9-3 z którego się ostatecznie rozmyśliłem. I otrzymałem później fakturkę z tej firmy właśnie na taka kwotę.

Temat trochę zakręcony i nie chce mi się tu wszystkiego wyjaśniać, podaję tylko namiar do sprawdzenia dla zainteresowanych.
The sky is the limit
Post Reply

Return to “Ogólne”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests