Page 5 of 7
Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni
Posted: 27 May 2014, o 16:22
by carinus
dzibi wrote:Generalnie, po zmianach parametrów wydechu, należy skorygować dolot. No i odwrotnie. Wstawienie po prostu sportowej rury, wycięcie tego, czy tamtego, bez "obliczeń", może spowodować zupełnie odwrotny efekt od zamierzonego.
Ale zaciekawiło mnie aż ile u mnie, we Wrocławiu ktoś może polecić po znajomości hamownię? To się przejadę i zmierzę, czy jest u mnie chociaż te 200 kucy

Kolega dobrze prawi.Tutaj swoje do powiedzenia ma fizyka przepływu gazów i zjawiska falowe,tego nie ominiemy.Z drugiej strony jak popatrzymy na osiągi naszych silników to w sumie nieważne co jest na wykresie z hamowni a jedynie czy odczuwamy radość z jazdy.Można olać moc max. bo dla nas najbardziej odczuwalny jest moment obrotowy,najlepiej jak najniżej i w miarę dużo.Na papierze może być nie wiadomo ile mocy, jednak zależy czy my ją odczujemy,chyba to jest najważniejsze w tym wszystkim.
Dlatego jak ktoś chce wycinać to niech wycina,jak po wycięciu stwierdzi ze odczuwa pozytywną różnicę to nie widzę sensu robic pomiarów tylko dalej jeździć.
Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni
Posted: 27 May 2014, o 18:53
by ledziu
carinus wrote:dzibi wrote:Można olać moc max. bo dla nas najbardziej odczuwalny jest moment obrotowy,najlepiej jak najniżej i w miarę dużo.Na papierze może być nie wiadomo ile mocy, jednak zależy czy my ją odczujemy,chyba to jest najważniejsze w tym wszystkim.
Dlatego jak ktoś chce wycinać to niech wycina,jak po wycięciu stwierdzi ze odczuwa pozytywną różnicę to nie widzę sensu robic pomiarów tylko dalej jeździć.
Właśnie zastanawiam sie o czym tu jest dyskusja??? Jakie to ma znaczenie czy będzie miał 155KM czy 165KM jak to jest nie odczuwalne... i musze Was zmartwić nawet jak byłoby 20KM więcej od serii to też nikt by się nie zorientował.
Tak naprawdę istotny jest Nm i to on odpowiada za to co czujecie... dołożenie nawet sporej ilości koniów może jedynie spowodować że auto bedzie jechać lepiej od 180km/h do 190KM a wcześniej bedzie jak w serii.
Jak tak bardzo interesujecie się przyśpieszanie to lepiej poszukać lekkich felg i opon to będzie konkretna różnica w spalaniu i rozpędzaniu...

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni
Posted: 27 May 2014, o 19:34
by baniaq
Jeżeli doczekam lata, to przebadam swojego lexa przed wycięciem katów w kolektorze, założeniem wkładki K&N w miejsce ori filtra i zamontowaniu przelotowego końcowego oraz po tych operacjach. Zobaczymy, czy akcja była warta świeczki.
Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni
Posted: 27 May 2014, o 20:08
by ledziu
baniaq wrote:Jeżeli doczekam lata, to przebadam swojego lexa przed wycięciem katów w kolektorze, założeniem wkładki K&N w miejsce ori filtra i zamontowaniu przelotowego końcowego oraz po tych operacjach. Zobaczymy, czy akcja była warta świeczki.
Zapominasz jeszcze o efekcie placebo...

testowałem różne konfiguracje w róznych samochodach jedno jest pewne przyrost pałera na zasadzie wymiany czegoś tam... bez strojenia jest zabawą w papierowe konie.
Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni
Posted: 27 May 2014, o 20:32
by baniaq
ledziu wrote:Zapominasz jeszcze o efekcie placebo...

testowałem różne konfiguracje w róznych samochodach jedno jest pewne przyrost pałera na zasadzie wymiany czegoś tam... bez strojenia jest zabawą w papierowe konie.
Niestety zdaję sobie z tego sprawę... Ale przez politykę Denso, strojenie odpada...
Rozsądek podpowiada mi, że IS200 jest przeciętnym daily, a zabawką jeszcze gorszą... Auto ma coś w sobie, ale jak inwestować w projekt, to raczej nie na bazie IS200 (choć jeszcze chwilę temu był w planach 1UZ na przyszłą wiosnę). Aktualnie zrezygnowałem z większych akcji, będą tylko budżetowe przeróbki, taki OEM+. To ma być jedna z nich.
Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni
Posted: 31 May 2014, o 15:48
by baniaq
Bump,
W IC znalazłem filtr o numerze TUPP1562.
InterCars wrote:Filtr powietrza panelowy Pipercross, zamiennik seryjnego papierowego wkładu filtrującego
Warto próbować, czy lepiej od razu wziąć K&N?
Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni
Posted: 31 May 2014, o 17:09
by Dawid0ss
Panowie, ale żaden z tych filtrów nic nie da poza względami estetycznymi

Pzdr
Odp: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni
Posted: 31 May 2014, o 17:22
by Alex200
baniaq wrote:Bump,
W IC znalazłem filtr o numerze TUPP1562.
InterCars wrote:Filtr powietrza panelowy Pipercross, zamiennik seryjnego papierowego wkładu filtrującego
Warto próbować, czy lepiej od razu wziąć K&N?
Latam na tym. Po zamontowaniu specjalnej różnicy nie odczułem. Ale chyba się opyla, bo nie jest drogi a ponoć dożywotni - trzeba tylko raz na jakiś czas go przeplukac i nawilzyc olejkiem
Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni
Posted: 31 May 2014, o 17:48
by baniaq
O przyrosty to mi nie chodzi, ale o opłacalność zakupu - tutaj różnica względem np. purfluxa, który produkuje dobre filtry jest +20pln, więc grosze. K&N to już 170PLN, 2x więcej.
Czytałem opinie, że jest ciszej niż z K&N, tylko nieznacznie głośniej niż na papierowym filtrze, ale niby wytrzymuje krótsze dystanse niż K&N.
Jakość filtrowania ciężko zbadać

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni
Posted: 31 May 2014, o 21:17
by kawaleria06
Kolego otóż gdy załozyłem K&N to spalanie zmniejszyło mi się od 0,5l w mieście do 2l w trasie na baku 40l gazu. Więc biorąc pod uwagę oszczędność, zdrowie silnika i dożywotnią gwarancję to bardzo się opłaca. MI filtr zwróci się po kilku miesiącach a potem juz tylko oszczędność i zachowane koniki.