No wszystko zależy od polityki cenowej marki. Lexusy wcale w oficjalnych cennikach nie odstają od MB, BMW czy Audi, ale no w zasadzie każdy model w Lexusie ma hybrydę teraz i póki co dostajemy ten "rabat" 7,3% na wejściu co znacznie obniża już cenę. Do tego ewentualne rabaty u dealerów, albo oficjalne rabaty importera gdzie potrafią porządnie rabatować auto -> patrz RX 500h (albo np w zeszłym roku ostatni rzut RX gen IV, za 246k mam auto lepiej wyposażone niż doposażone hybrydowe Kie w tej cenie, już wtedy był to pułap bardzo średnio wyposażonego GLC/X3/Q5).odoja wrote: ↑14 Aug 2023, o 23:50To za meśka GLC wyszło w praktycznie max konfiguracji z podstawowym silnikiem benzynowym (podobna moc do NX) 330 891 zł ( z fotelami Nappa, bez wentylacji ,ale generalnie znacznie droższymi niż z wentylacją..., z burmasterem,aktywnym tempomatem,ale bez jonizatora i poduszek,to wyjdzie kilka tysięcy więcej). To aktywne zawieszenie jest fajne (choć dla mnie super poprawy komfortu nie odczułem, a skrętna oś to zbędny gadżet, który może okazać się kosztowny na przyszłość, także tego nie dodawałem.whero wrote: ↑14 Aug 2023, o 19:35dodaj hud, burmester'a, aktywny tempomat, poduszki powietrzne z tyłu, jonizator (nx ma w standardzie), zdalne włączanie ogrzewania z telefonu .. i wychodzisz na 350+ ... za ile pewnie bez większego problemu kupujesz rx 350h w wersji omotenashi - oficjalny cennik na dzień dzisiejszy podaje 362 500 - dorzucisz rabat za posiadanego lex'a / grupę zawodową i płacisz tyle co za średnio wyposażone glcmcendrju wrote: ↑14 Aug 2023, o 17:03
No zgoda tutaj mi wyszedł https://www.mercedes-benz.pl/passengerc ... link_entry za 312k ale podstawowy silnik i niestety jak chce się wentylowane siedzenia to trzeba wybrać sztuczną skóręa reszta wyposażenia podobna, nie dobierałem bajerów, których nie ma w NX, w sumie to źle trochę powiedziałem na początku bo chodziło mi o GLC Coupe, a tam w zasadzie do ceny GLC trzeba dodać +40k za ścięty dach i nic więcej (podobny config tutaj https://www.mercedes-benz.pl/passengerc ... link_entry)
To z ciekawości jak duży rabat dostała mama w MB? Kolega dostał, ale to było jeszcze w zeszłym roku, na GLE AMG 53 za 620k ok 20k rabatu. Może coś ostatnio się poprawiło.
... no ale do glc można jeszcze dorzucić pneumatykę gdyby ktoś miał fantazję (i wtedy lex nie jest konkurencyjny wyposażeniowo)
https://www.mercedes-benz.pl/passengerc ... 7K/summary
A NX bez teammate 332 900 zł. Różnią się pierdołami w wyposażeniu. Kolor ładniejszy wybrałeś ,ale takie felgi to już nie moja bajka. W sumie każde auto w tym segmencie ma podobną cenę, nie wiem czy Audi i BMw x3 nie będą nieco droższe. Wstępnie dostała 10k,ale zobaczymy jak dojdzie do finalizacji zamówienia.
Wydaje się, że MB ma po prostu politykę stałej ceny i nieznaczne rabaty daje już sam dealer od swojej marży. Nie wiem jak dokładnie jest w BMW ale tak jak ktoś tutaj pisał, Audi też sporo daje w rabacie tylko, że ceny bazowe to lecą w kosmos jak się pakiety dodaje.
Inna sprawa, że wszystko kwestią gustu, ale jakbym miał wybierać C/D SUVa to raczej Lex albo MB, ewentualnie DS, BMW i Audi jest do bólu nudne, a do tego trzeba porządnie je napakietować by wyglądały jak w reklamach

Ciemną stroną Lexusów jest mimo wszystko ubogie wyposażenie. Brak pneumatyki w SUVach, masaże w zasadzie tylko w LS, raczkujące systemy infotaiment+chmura, idiotycznie dobrane wersje wyposażenia ipakiety gdzie czasem trzeba kupić full opcję by mieć doświetlanie zakrętów. Niemcy dają praktycznie nieograniczone możliwości konfiguracji ale trzeba mieć też nieograniczony budżet
