GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu GS
Post Reply
User avatar
LinkPL
Lex Maniak
Posts: 795
Joined: 9 Nov 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by LinkPL »

Ogólnie napotkane problemy to głównie (zrobione 90k km w 2 lata):
- koła 18 cali nie nadają się do codziennej jazdy, jak ktoś robi dużo km,
- xenony, trzeba uszczelnić lampy, plastik matowieje, wypalają się lustra - muszę oddać gdzieś na regenerację,
- poziomowanie xenonów - padają czujniki ... gniją wtyczki z reguły, bo są wtykane od góry zamiast od dołu tuż przy nadkolu,
- nie otwiera się któraś przepustnica od klimatronika, słabiej grzeje mi lewa strona - jeszcze nie zbadałem problemu,
- amortyzatory wytrzymały 220k km, to chyba nawet nieźle - mam utwardzane,
- dość szybko schodzą klocki przednie i tylne hamulcowe i tylne opony jak się adekwatnie jeździ,
- nie wiem czemu gnije mi przednia maska i purchle wyszły, ale może tam coś było robione, więc na tą chwilę olewam jeszcze.
- opadły mi drzwi od kierowcy i muszę zamówić sworznie nowe, bo to ponoć jest ich problem, że się wycierają.

Z takich rzeczy które chyba najbardziej mnie irytują, to czasami bluetooth nie chce się połączyć z telefonem.
Ogólnie to samochód bardzo szybki, bardzo wygodny, bardzo cichy - pożeracz kilometrów ... :)

Nie mam opinii na temat silnika 3.0, bo nie jeździłem ... 4.3 jest ok ;)
Link
How far We can go ...
xetrov
Nowy lex user
Posts: 6
Joined: 26 Sep 2015, o 00:11
Model Lexusa: może GS430
Skąd:: Tarnów
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by xetrov »

owczar wrote:Nie wiem czy zwrociles uwagę, że to cena netto.
Wiem, to dla mnie duży plus bo potrzebuję samochodu z fakturą. 38k brutto za takiego GSa to by jednak chyba było za mało, chyba że bez połowy przodu ;)
owczar wrote: Jeśli przebieg jest prawdziwy to fajnie, że sprzedawca go nie skręcił. Ale nie bądź takim optymistą jeśli chodzi o fakt, że taki przebieg to nic dla auta. Pytanie jak było zadbane i ile zostało juz zrobione. Może się okazać to ci napisałeś, że za chwilę sporo dołożysz do niego m.in. w zawieszenie.
I tak liczę że dołożę do niego kilka tysięcy na początek tylko nie wiem na jakie koszty się nastawiać. Dużo zależy też od tego jak był eksploatowany, czy to autostrady czy lokalne dziurawe dróżki - mam w rodzinie typowego populusa (i do tego francuz) który ma już sporo ponad 300kkm nalatane i trzyma się nieźle, z typowego wyeksploatowania w nim to trzeszcząca od jakiegoś czasu deska na dziurach, ciężko chodzące drzwi i zmęczone lampy (jeszcze oryginały) - gdyby podobnie było w Lexusie to mi to absolutnie nie przeszkadza. Z drugiej strony nawet i Lexus to przecież tylko samochód i nie jest nieśmiertelny.
owczar wrote: Zwróć szczególną uwagę na lpg - źle wystrojone mogło ubić głowicę, więc to dość ważna sprawa. Rozsądne byłoby sprawdzenie kompresji z próbą olejowa aby wykluczyć drastyczne skutki lpg.
Dobrze że o tym przypomniałeś, to własnie jedna z rzeczy których się obawiam bo to ciężko naprawić - może nawet nie tyle ciężko co kosztownie.
owczar wrote: Czasem może i lepiej kupić pewny przebieg ale duży niż niższy, ale mimo wszystko lepiej kupić auto z niższym pewnym przebiegiem. W tym wypadku aut z pewną historią jest dużo ale kosztują więcej.
To prawda tylko w przypadku tych GSów to taki trochę biały kruk - ich jest ogólnie mało, a do tego takich czarnych z jasnym wnętrzem i fakturą w ogóle nie ma, tego widzę pierwszego w tym roku. GS300 jeszcze da się znaleźć, ale 430 jest jak na lekarstwo.

Szkoda że mam do niego tak daleko, gdyby nie to to bym chętnie się wybrał po pracy z nim na diagnostykę. Nie napalam się na niego jakoś mocno, ale chętnie bym takim pojeździł i mam świadomość że będzie mnie on kosztować więcej niż np. kupno za te 50k jakieś młodsze mondeo czy innego avensisa - tyle że to trochę inne samochody, no i to V8... :dirol:

Na razie czytam forum i szukam typowych 'słabych punktów' w tym modelu żeby wiedzieć na co zwrócić uwagę i tego jak się to serwisuje bo tu gdzie mieszkam nie ma nawet aso lexusa, obeznanych ludzi od nich też nie kojarzę i żebym potem nie został z czymś przed czym tutejsi mechanicy tylko rozłożą ręce bo o ile się taki Lexus nie okaże kompletnym trupem to pewnie będzie miał u mnie dożywocie.
LinkPL wrote: Ogólnie napotkane problemy to głównie (zrobione 90k km w 2 lata):
LinkPL dzięki wielkie za tę listę! Gdyby spotkały mnie takie rzeczy to nie miałbym nic przeciwko, nie oczekuję tego że będę tylko tankował i jeździł, to w końcu już dość wiekowe samochody, czytam teraz czy nie ma w nich wielu pułapek typu jakaś pierdółka dostępna tylko w ASO za kosmiczne pieniądze.
User avatar
rey
Lex user
Posts: 232
Joined: 1 Nov 2014, o 23:22
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by rey »

Jest dokładnie jak napisane powyżej, duży przebieg to nie tylko silnik, ale dziesiątki pozostałych mechanizmów, które w tych autach nie są tanie. Lexus to kawał dobrze wykonanego samochodu i daje dużo radości z jazdy, ale do przebiegów rzędu 40 tys.km. rocznie czy więcej brał bym nowy niższej klasy. Nie oszukujmy się, wiek auta i kilometry swoje robią, ale jeżeli podchodzisz do tematu na zasadzie chęci posiadania i miłości do motoryzacyjnych smaczków typu V8 wybór będzie dobry. Trzeba jednak być przygotowanym na jakieś wydatki, może nawet głębiej sięgnąć do portfela, bo w mojej ocenie niewielu pozbywa się takich samochodów w stanie idealnym, do tego z dodatkiem instalki LPG, która dość znacząco zachęca do rozsądnej cenowo eksploatacji.
xetrov
Nowy lex user
Posts: 6
Joined: 26 Sep 2015, o 00:11
Model Lexusa: może GS430
Skąd:: Tarnów
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by xetrov »

To jest niemal czysta zachcianka - jeździc mam czym i nie zamierzam się pozbywać a obecnie rocznie jeżdzę niewiele, bo może 15-20 kkm i to prawie tylko rekreacyjnie. Obecnie muszę coś kupić dla kosztów ale po pojeżdzeniu nowymi wynalazkami jakoś nie mam kompletnie ochoty wykładać ponad 100k pln na niedorobiony silnik z trzema tłokami. U mnie mocno eksploatowany nie będzie i zastanawia mnie tylko ile muszę włożyć w pakiet startowy aby doprowadzić go do stanu używalności jeśli w takim nie jest - jeśli np. będzie trzeba jednocześnie zrobić skrzynię, zawieszenie i dużo drobiazgów typu lampy, uszczelki, jakaś elektryka, itp., to mi się to nie opłaci, ale jeśli jest szansa że np. za 5k pln włożone w niego w ciągu najbliższych paru miesięcy będe mógł pojeździć nim jeszcze z 50kkm bezproblemowo (co dla mnie będzie dawało pewnie z 5 lat jazdy nim bo i tak drugiego samochodu się nie pozbędę) to mi to odpowiada. Patrząc po tym co teraz się dzieje z motoryzacją to może być dla mnie w sumie ostatnia szansa na pojeżdzenie V8 w normalnym samochodzie a nie jakimś klasyku czy innym zabytku którego żal używać na codzień, za 10-15 lat pewnie już byle 4 cylindry będą ewenementem.
MARCIN-LEXUS-AWD
Nowy lex user
Posts: 16
Joined: 12 Sep 2015, o 00:08
Model Lexusa: GS300 AWD
Skąd:: PRUSZKÓW
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by MARCIN-LEXUS-AWD »

Moim zdaniem jeżeli cena nie gra roli a ten samochód to ma być zachcianka i po zakupie ma być doinwestowany itp itd to poszukaj czegoś z mniejszym przebiegiem i może bez założonego lpg... ( większa szansa na lepszy stan ) Wiesz przebieg 400 tys km może być prawdziwy a może nie jak w każdym może ten ma na liczniku 400 a na prawdę 650 tylko jest na tyle zużyty że ustawienie 200 było by kompletnie bez sensu... GAZ ma tylko od półtora roku to opłacało się zakładać nie tani gaz żeby zaraz sprzedawać ? Cena 46.000zł to znowu też nie tak mało przynajmniej moim zdaniem... Napisałeś też że jeździsz mało i tylko dla przyjemności to może lepiej kupić hybryde lub LS-a ? Najlepiej pojechać zobaczyć lub poprosić kogoś kto mieszka bliżej ewentualnie zamówić jakiegoś rzeczoznawcę za 300 czy 400zł. Pozdrawiam
User avatar
rey
Lex user
Posts: 232
Joined: 1 Nov 2014, o 23:22
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by rey »

xetrov wrote:...Patrząc po tym co teraz się dzieje z motoryzacją to może być dla mnie w sumie ostatnia szansa na pojeżdzenie V8 w normalnym samochodzie a nie jakimś klasyku czy innym zabytku którego żal używać na codzień.
Kierowałem się dokładnie takim samym tokiem myślenia :biggrin2:

Przy przebiegach jak piszesz być może nawet nie warto kupować auta z gazem, ale opcja z gotową dobrze zrobioną instalką i nie zajechanym przez nią motorem na pewno jest sensowna. W moim przypadku gdy rocznie wychodzi 20 tys.km. może być, przynajmniej przy weekendowych wypadach nie liczę tak kasy na paliwo jak by było z Pb :wink:
xetrov
Nowy lex user
Posts: 6
Joined: 26 Sep 2015, o 00:11
Model Lexusa: może GS430
Skąd:: Tarnów
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by xetrov »

Na ten gaz się nie nastawiam choć jeśli instalka jest w porządku i dobrze założona to miły dodatek, bardziej mi zależy na fakturze, jasnym środku i V8, takie połączenie rzadko kiedy występuje, przynajmniej na otomoto/allegro i pokrewnych, dawno nie widziałem takiego połączenia. Szkoda że GS450h to już tylko V6 ale to inny temat.
MARCIN-LEXUS-AWD
Nowy lex user
Posts: 16
Joined: 12 Sep 2015, o 00:08
Model Lexusa: GS300 AWD
Skąd:: PRUSZKÓW
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by MARCIN-LEXUS-AWD »

Tu też masz takie połączenie :

http://otomoto.pl/oferta/lexus-gs-300ps ... p9MQ5.html

gdybym ja szukał gs430 to by pojechał sprawdzić czy ten jest zgodny z opisem przebieg 67 tys nie 400 i cena też wychodzi całkiem podobnie 4 tys więcej :

http://allegro.pl/lexus-gs-gs430-300km- ... 82016.html
Pe_pe
Lex user
Posts: 139
Joined: 3 Nov 2013, o 20:52
Model Lexusa: Gs430 mkIII, Rx400h, Sc430
Skąd:: WOT
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by Pe_pe »

Obydwa hamerykanie :biggrin2: , nie żebym do nich coś miał (sam właśnie sprawdzam Infiniti z Usa dla żony, Rx-a nie chce :ireful3: ), ale.....wymagają zawsze szczególnego sprawdzenia i troski przed zakupowej.
Ten ze Zwolenia sprzedaje się już prawie 3 lata i nadal nie ma kupca (ciekawe czy w ogóle ktoś nim jeździ bo się mógł zastać), a z Gdańska hmmm....po sprawdzeniu historii i Autocheck i danych z cła (tam zwykle osoba sprowadzająca auto wpisuje wszelkie uszkodzenia by zapłacić jak najmniejszą akcyzę)why not?. Tylko w takim przypadku trzeba wymieniać komputer (przede wszystkim by działała nawigacja i radio na wszystkich dostępnych u nas częstotliwościach). Chyba, ze to komuś nie przeszkadza.

Ps. urzekła mnie historia o koszcie napraw za 20.000. Ciekawe co za tyle pieniążków się spier....ło. Bo jeśli mówi o normalnych serwisach to naprawdę nie wiem co autor miał na myśli :omg: .
MARCIN-LEXUS-AWD
Nowy lex user
Posts: 16
Joined: 12 Sep 2015, o 00:08
Model Lexusa: GS300 AWD
Skąd:: PRUSZKÓW
Contact:

Re: GS mkIII - Pytania o auto z ogloszenia

Post by MARCIN-LEXUS-AWD »

Ten za 50 tys carfax ma ok ale też się nad tym zastanawiałem co można robić w lexusie gs430 który ma 67 tys przebiegu za 20 tys zł z takim przebiegiem powinien być prawie jak nowy... Co nie zmienia faktu że jeżeli miał bym kupić w tym momencie gs430 to na pewno nie pojechał bym oglądać tego który wydaję mi się gorszy tylko dokładnie sprawdził tego... Przy takiej kwocie jak by nie było nie małej lepiej zobaczyć ze 2-3 szt i wydać te 800zł niż kupić gorszy samochód.


Są 3 szt gs430 w podobnej cenie za 46 , 50 , 55 ( tego białego za 29 nie biorę pod uwagę w stanach po kasacji i w PL też kilka dzwonów )

Przerobienie z USA w Lexusie GS mk3 navi , temperatury , mil , komputera to koszt 600-800zł
Post Reply

Return to “Lexus GS”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest