Page 6 of 20
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 1 Mar 2016, o 13:40
by Yarecki
WojtasIS250 wrote:Dobra, a powiedz mi czy faktycznie musze kupic cala miske z filtrem czy filtr jest osobno. Nie ufam im w tym pieprzonym aso...
Każdy model ma inne rozwiązania, w starszych gsach isach jest oddzielnie tutaj nie wiem ale nie powinno być problemu ze znalezieniem takiej informacji w sieci.
Wiem, że w nowszym BMW wymienia się z miską i być może tu jest analogicznie.
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 1 Mar 2016, o 16:19
by Cinkos
He ludzie, wszystko warto zmieniać a najlepiej olej co 5k. Nie dawno koleś sprzedawał GS 450h co miał nalatane 388k i miał cały serwis w ASO więc na pewno nie wymieniał oleju i przejechał na oryginalnej skrzyni więc ja tym autem milion kilometrów nie zrobię. Każdy element ma swój cykl życia i skrócanie go i wymiana na nowy oczywiście jest fajna ale po co? To samochód a nie obiekt kulty i wieczornych modłów

Olej najlepiej sprawdzić jak jest ładny to po co wymieniać ? A co do ASO to tak oni lubią serwisować auta nowe bo w takich się mało dzieje a jak to gwarancja i oni też od importera/producenta wydębią sprzęt. Ogólnie moim zdaniem wszystko warto robić z dozą zdrowego rozsądku.
Wojtas wymień ten olej tak czy inaczej i będzie ok. Jak masz zepsutą skrzynie to olej nie pomoże bo to nie ratunek a jak masz skrzynię ok i chcesz mieć najlepszą wymianę to zrób to dynamicznie - poczytaj w necie i lub popytaj się speców od skrzyń. Masz telefon zadzwoń sobie nawet do PL i tych co się zajmują tylko skrzyniami. Ja w swoim drugim aucie gdzie mam też automat robiłem dynamicznie bo chciałem mieć dobrą wymianę. W lexie ale hybrydzie nie robię bo nie trzeba ale przy okazji przeglądu kontroluje jak wygląda olej - jak będzie tragedia to wymienię ale jak jest ok to profilaktycznie wolę pójść do kina i na dobry obiad w dobrej restauracji:)
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 1 Mar 2016, o 17:29
by muzz
Olej najlepiej sprawdzić jak jest ładny to po co wymieniać ?
chociażby dlatego, że traci swoje właściwości...tak samo i inne płyny...
nikt tu też nie pisze o wymianie co 5k km tylko o prawidłowej obsłudze samochodu...
żadna skrajność nie jest dobra...
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 1 Mar 2016, o 19:04
by Yarecki
muzz wrote:Olej najlepiej sprawdzić jak jest ładny to po co wymieniać ?
chociażby dlatego, że traci swoje właściwości...tak samo i inne płyny...
nikt tu też nie pisze o wymianie co 5k km tylko o prawidłowej obsłudze samochodu...
żadna skrajność nie jest dobra...

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 1 Mar 2016, o 20:38
by Pe_pe
W gs 430 km 3 zalecana wymiana oleju w automacie co 75 kkm (tak podawał mój komputer pokladowy z wpisanymi cenzusami).Mi wymieniono statycznie, olej był jak nowy co nie zmienia sensu jego wymiany (8lat). Filtr był zakupiony oddzielnie, wymiana miski nie była potrzebna.
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 1 Mar 2016, o 21:18
by WojtasIS250
Dzieki Panowie, wszystkie informacje sie przydaly tylko czekam jeszcze na odpowiedz z aso czy moge kupic sam filtr czy cala miske z filtrem tak jak mi powiedzieli w irlandzkim aso.
Mam nadzieje, ze po wymianie oleju skrzynia zacznie pracowac normalnie a jak nie to czeka mnie wymiana z poprzednika... oby nie.
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 4 Mar 2016, o 22:10
by MA-ZI
Mam kolegę mechanika z Toyoty, u którego od lat serwisuję prywatnie Toyotę żony i swojego GS'a 300 z 2008r. W skrzyni wystarczy wymienić sam filtr, bez miski, nawet u mnie udało się nie wymieniać uszczelki spod miski. Facet zna się na robocie i wie na czym można zaoszczędzić, a na czym nie.
Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 4 Mar 2016, o 23:18
by Yarecki
MA-ZI wrote:Mam kolegę mechanika z Toyoty, u którego od lat serwisuję prywatnie Toyotę żony i swojego GS'a 300 z 2008r. W skrzyni wystarczy wymienić sam filtr, bez miski, nawet u mnie udało się nie wymieniać uszczelki spod miski. Facet zna się na robocie i wie na czym można zaoszczędzić, a na czym nie.
Jeśli filtr nie jest zintegrowany z miską to jest oczywiste, że nie trzeba wymieniać miski - to akurat łatwo sprawdzić tylko trzeba chcieć.
Tak jest w BMW przykładowo gdzie występuje to jako 1 element i wtedy nie ma zmiłuj, tyle że tam miska z filtrem oryginał kosztuje 370pln a w starym IS200 sam filtr w ASO to okolice 450-500PLN

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 25 Mar 2016, o 17:30
by MA-ZI
W środę odebrałem swojego GS po zagazowaniu. Jestem super zadowolony, zabieg trwał 3 dni. Autko śmiga jak marzenie, w sumie przejechałem już ok 700km i powiem tak spalanie przy baaardzo szybkiej i nerwowej jedzie na autostradzie 15.6l gazu i 0.47l benzyny, przy umiarkowanej jeździe 13.7l gazu ile benzyny nie wiem, ale pewnie tyle samo. Podsumowując 100km w szybszym wariancie to 28PLN, w wolniejszym 24PLN, czyli jazda wychodzi taniej, niż słabym dieslem.
Moim zdaniem jak ktoś dużo jeździ, tak jak ja (ok 6-7 tyś km/miesiąc) nie ma się nad czym zastanawiać.
Zobaczymy w praniu jak będzie z eksploatacją.
Polecam na Śląsku warsztat Pana Najdzińskiego z Mikołowa , wszystko zamontowane tak jak należy bez dużych zniszczeń

Re: GS300 mkIII Prins AutoGas
Posted: 26 Mar 2016, o 18:17
by Cinkos
Też prins ?