Page 6 of 9

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Posted: 16 Feb 2016, o 11:45
by mikrus
dziś zrobiłem trasę 100km, średnie spalanie z prędkością 100-120 wyniosło 7,7l. W jedną stronę spokojnie jechałem w drugą trochę szybciej. Wydaje mi się, że całkiem nieźle.

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Posted: 16 Feb 2016, o 12:26
by kupiec1985
wynik rewelacyjny , mi nigdy się nie udało poniżej 8 zejść , a normalnie jak jeżdżę to 12l/100km wciągnie i obojętnie czy LPG czy noPB

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Posted: 16 Feb 2016, o 14:33
by n0rek
mi podobnie, gazu ok 12-13l, w trasie ok 10.

z drugiej strony to 6 cylindrowa 150km maszyna ktora musi swoje spalic i tyle, nie po to sie kupuje lexusa zeby jezdzic 50km/h :D

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Posted: 16 Feb 2016, o 18:58
by rafiq2144
Ja sie tym autem naprawde pozytywnie zaskoczylem, po wyjezdzeniu calego baku, przg drugim tankowaniu do pelna sie zdziwilem, bo wyszlo mi 9.07l/100, przy 50/50 miasto i trasa:D

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Posted: 16 Feb 2016, o 22:19
by mikrus
przy obecnych cenach paliwa myślę, że nie ma tragedii, 100km robię za 30zł :)
wiem, że jakbym miał LPG było by więcej niż 2x taniej, ale skoro robię zaledwie 6-10 tys rocznie... po co?

co do spalania myślę, że mógłbym poniżej 7 litrów zejść, ale bardzo nie lubię nim jeździć jakoś zbyt wolno. chyba, że warunki na to nie pozwalają.

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Posted: 22 Feb 2016, o 20:15
by mcdriven
Ja na razie odpuściłem kolejne testy, mechanicy itd. Ostatnie tankowanie, przejechane ponad 300km z czego powiedzmy 2x25km to trasa, reszta miasto, i to odcinki max 1-2km, średnio wyszło 14,5l/100km
sprawdz jeszcze uszczelke pod glowica,
Jak szybko samemu sprawdzić czy nie dmuchnęło uszczelki?

[IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Posted: 22 Feb 2016, o 21:41
by muzz
W mojej opinii spalanie poprawne.
Corolla 1.3 w mieście na odcinkach po 6-8km paliła mi 10l.
I ona się zdążyła nagrzać.
Tutaj samochód jeździ permanentnie na ssaniu.
I tak wydaje mi się, ze wynik nie jest zły.

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Posted: 23 Feb 2016, o 10:35
by n0rek
mcdriven wrote:Jak szybko samemu sprawdzić czy nie dmuchnęło uszczelki?
Ubywanie plynu chlodniczego, twarde weze gumowe po nagrzaniu auta, duze spalanie, czasami gotujacy sie plyn chlodniczy i mieszanie sie plynu chlodniczego z olejem.

Ogolnie dwa pierwsze bedzie Ci najlatwiej sprawdzic, stan plynu chlodniczego sprawdzasz na rozgrzanym aucie, ewentualne dolewki radzilbym robic juz na zimnym.
U mnie na zimnym jest delikatnie ponizej minimum a po nagrzaniu sie auta jest prawie maks.

Jezeli chcesz miec pewnosc udaj sie do warsztatu ktory ma taka maszynke do badania, koszt niewielki wiec lepsze warsztaty powinny miec.

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Posted: 23 Feb 2016, o 23:36
by carinus
Jezeli przepali się między cylindrami to takich objawów nie będzie.

Re: [IS200] Ogromne spalanie i zamulony

Posted: 7 Mar 2016, o 22:41
by mcdriven
Ubywanie plynu chlodniczego, twarde weze gumowe po nagrzaniu auta
Płynu raczej nie ubywa, no może ciut zniknęło, węże miękkie.
Ostatnio zrobiłem trochę więcej trasy a mniej miasta - trasa jakieś 200km i miasto 70km - spalanie 11l. Z tego co piszecie chyba nie jest źle. Zastanawia mnie jednak brak mocy na zimnym. Pisaliście że ma elektroniczny kaganiec, ale ja mam wrażenie, że ograniczenie ustępuje po jakiś 20min jazdy w trasie. Nawet jak złapie normalną temperaturę jeżdżąc po mieście to i tak jest zmulony. Trzeba dość długo pedałować żeby jakoś zaczął się zbierać. Porównuję to z moją Mazdą 6 w kombi, tam mam mniej o 7KM ale zanim lex się dobrze nie rozgrzeje, to nie mam co nim startować. Jak jest zimny to na 1 i 2 biegu zbiera się jak pociąg - wolno i ciężko a słychać jakby pod maską było V12.
Martwi mnie też temperatura spalin i wydechu. Po przejechaniu 20km końcówki nie da się dotknąć, taka gorąca. W M6 jest tylko ciepła, ale fakt, są 2 kominy więc spaliny idą na 2 wydechy. Myślicie że wydech może być przytkany?