Page 6 of 12

Re: [IS200] Sondy Lambda

Posted: 2 May 2016, o 14:26
by owczar
Nie jestem aż tak na bieżąco, ale są różne hany. Są też z dyszami, ale są i bez. Jeśli kupiłeś z dyszami, a stare były bez to czeka Cię zabawa na dobieranie dysz.

Kupiłeś hany gold?

Re: [IS200] Sondy Lambda

Posted: 2 May 2016, o 14:37
by Damian87
tak sklep opisuje w aukcji:
"Wtryskiwacze HANA występują w następujących kolorach w zależności od wydajności:
- kolor czarny: 20 - 30 KM/cyl.
- kolor czerwony: 26 - 39 KM/cyl.
- kolor zielony: 33 - 50 KM/cyl.
- kolor złoty: 33 - 50 KM/cyl
po zastosowaniu dysz redukcyjnych:
2,3mm: 26-39 KM/cyl
2,0mm: 20-30 KM/cyl
1,9mm: 19-24 KM/cyl
- kolor niebieski: 40 - 60 KM/cyl.

Aukcja dotyczy wtryskiwacza Hana o kolorze czarnym."

Re: [IS200] Sondy Lambda

Posted: 2 May 2016, o 14:41
by owczar
Ale wygląda na to, że przysłali Ci złote...

Re: [IS200] Sondy Lambda

Posted: 2 May 2016, o 14:44
by Damian87
no właśnie;/
taką odpowiedź dostałem na meila którego napisałem do nich:
"Od około roku wszystkie Hany oprócz niebieskich wychodzą z gwintami. W czarne i czerwone wkręcone są fabrycznie dysze pod odpowiednią moc.
Kolor Han określa napis LPG/CNG injector. "

Posted: 2 May 2016, o 20:50
by Damian87
Zrobiłem kilka kilometrów i korekty na pierwszym banku z nowymi dyszami się unormowaly ale na banku 2 cały czas jest za dużo na plusie...

Re: [IS200] Sondy Lambda

Posted: 3 May 2016, o 00:39
by owczar
Rozwiązaniem będzie wymiana dysz na mniejsze na pierwszym banku.

Re: [IS200] Sondy Lambda

Posted: 8 May 2016, o 11:22
by Damian87
doszedłem do wniosku że nie ma co się oszukiwać:) i kupiłem nowe wtryski na drugi bank. skasowałem korekty pojeździłem na PB aby zebrać nowe korekty, autokalibracja i wystroiłem instalacje na drodze. przyznam że teraz jedzie na LPG tak jak na PB o czym świadczą praktycznie identyczne korekty na obu tych paliwach :biggrin2:

THX za wsparcie :biggrin2:

Re: [IS200] Sondy Lambda

Posted: 8 May 2016, o 11:45
by owczar
Zadbaj by był dobrze podlewany w open loop.

Re: [IS200] Sondy Lambda

Posted: 8 May 2016, o 11:57
by Damian87
owczar wrote:Zadbaj by był dobrze podlewany w open loop.
ale w open loop jest może przez minute po odpaleniu silnika, nie ma możliwości aby w otwartej pętli jechał na LPG...

Re: [IS200] Sondy Lambda

Posted: 8 May 2016, o 12:29
by owczar
Wciśnij gaz do 3/4 i zobacz czy nadal będzie w CL. min 1/3 mapy paliwowej to open loop. Złe wystrojenie w OL powoduje wypalanie gniazd zaworowych. W CL sterownik sobie wszystko ustawi choćbyś skopał totalnie strojenie. Większość zwraca uwagę na pokrycie mapek, a to tak naprawdę mniej krytyczny obszar. W górnej partii mapki zawsze się pokryją bo w OL czas wtrysku jest zawsze taki sam na obu paliwach. To Ty decydujesz o czasie otwarcia czasu wtryskiwacza LPG. Bez sondy szerokopasmowej będzie ciężko to wystroić, ale się da w miarę sensownie/bezpiecznie.

W OL są jedynie min zmiany bazujące na korektach w CL. Ale to też nie w każdym aucie.