Page 6 of 34
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 10 Aug 2016, o 00:42
by TmK18
Ciezko skomentowac tego swapa
Ale nierozumiem 3 rzeczy:
1. Czemu nie kupic gs430 ktory ma to wszystko w podstawie i to o niebo lepszy komfort lub chociaz is250 i swap
2. Jak juz swap to dlaczego wywazacie otwarte drzwi, skoro mozna wlozyc obcykanego 1UZ z prosta elektonika
3. Po co marnowac czas z dzwonami i lapami jak w angli gotowe czekaja
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 10 Aug 2016, o 12:07
by ledziu
TmK18 wrote:2. Jak juz swap to dlaczego wywazacie otwarte drzwi, skoro mozna wlozyc obcykanego 1UZ z prosta elektonika
A co jest obcykane w 1uz czego nie ma w 3uz?
Sama elektronika przy rozmiarze wydanych $$$ wydaje się skromnym tematem

.
Ogólnie dziwny projekt od strony użytkowej chociaż kto wie może jako DD będzie fajnie

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 11 Aug 2016, o 12:05
by owczar
Ronald wrote:
Obecnie planują zostawić kompa z IS200, a następnie połączyć go z kompem od LS430. Mówiąc w prost (choć tego sami nie powiedzą), nie wiedzą jak to zrobić.
Jakaś masakra. Przecież można to puścić na kompach z LS430.
Ronald wrote:
Z innych ciekawostek jakie wyszły przy okazji:
- skrzynia biegów obsługuje sekwencyjne zmiany biegów. Innymi słowy można podłączyć łopatki do kierownicy. Teoretycznie ponieważ jest to elektronika można ustawić zmianę biegów na dokupione łopatki, lub mówiąc dosadnie na dowolny przycisk w kabinie. Praktycznie - nikt tego nie zrobił, przynajmniej nie słyszałem. Wszystko kwestią ceny i umiejętności (przede wszystkim) magika od elektroniki.
Banalna sprawa. Przecież tryb sekwencyjnej zmiany biegów w tej skrzyni to stykanie przewodów. Wystarczy podpiąć to rónolegle do łopatek i temat zamknięty. łopatki przy kierownicy można zaadoptować z innego auta.
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 11 Aug 2016, o 12:11
by gmiter
owczar wrote:Ronald wrote:
Obecnie planują zostawić kompa z IS200, a następnie połączyć go z kompem od LS430. Mówiąc w prost (choć tego sami nie powiedzą), nie wiedzą jak to zrobić.
Jakaś masakra. Przecież można to puścić na kompach z LS430.
Ronald wrote:
Z innych ciekawostek jakie wyszły przy okazji:
- skrzynia biegów obsługuje sekwencyjne zmiany biegów. Innymi słowy można podłączyć łopatki do kierownicy. Teoretycznie ponieważ jest to elektronika można ustawić zmianę biegów na dokupione łopatki, lub mówiąc dosadnie na dowolny przycisk w kabinie. Praktycznie - nikt tego nie zrobił, przynajmniej nie słyszałem. Wszystko kwestią ceny i umiejętności (przede wszystkim) magika od elektroniki.
Banalna sprawa. Przecież tryb sekwencyjnej zmiany biegów w tej skrzyni to stykanie przewodów. Wystarczy podpiąć to rónolegle do łopatek i temat zamknięty. łopatki przy kierownicy można zaadoptować z innego auta.
Chyba Ci magicy chcą wyciągnąc jak najwięcej kasy i tyle w temacie. Jeśli uważają za czarna magie podpięcie łopatek zamiast przycisków do sekwencyjnej skrzyni to nie ma co..
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 11 Aug 2016, o 13:24
by BeeMiX
owczar wrote:
Banalna sprawa. Przecież tryb sekwencyjnej zmiany biegów w tej skrzyni to stykanie przewodów. Wystarczy podpiąć to rónolegle do łopatek i temat zamknięty. łopatki przy kierownicy można zaadoptować z innego auta.
Wybacz ale nie

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 11 Aug 2016, o 13:43
by owczar
Jesteś pewien? Na schemacie selektor mechaniczny jest osobno i osobno jest przełącznik do biegów.
Przerzucasz drążek w bok, a resztą możesz sterować przez stykanie pinów oznaczonych na schematach przez Shift up and shit down.
Identycznie jest sterowana skrzynia AISIN w mitsubishi galancie.
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 11 Aug 2016, o 18:49
by BeeMiX
Ale skrzynie masz podpięta pod ECU silnika i te sygnały o których mowisz idą do ECU i to one zmienia biegi. Także fabryczny komp od LSa MUSI zostać, dodatkowo trzeba mu zapodać pare sygnałów zeby nie zgłupiał. U mnie w 1JZ jak wrzuciłem EMU i zostawiłem seryjne ECU do sterowania skrzynia, ktore miało za mało sygnałów, skrzynia przestała miec kickdown i jeszcze pare dziwnych rzeczy sie działo
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 13 Aug 2016, o 02:03
by owczar
Zgadza się, ale ja to pisałem przy założeniu, że oba kompy - od silnika i skrzyni będą od LS430.
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 22 Aug 2016, o 16:16
by Ronald
Dzis bylem w warsztacie obekrzec Lexa. Samochod wrocil od lakiernika (bylo kilka otarc, etc).
Co do lopatek przy kierownicy, to jak to w koncu jest?

Zrozumialem, ze oprocz dokupienia kiery z lopatkami, potrzeba jeszcze polaczyc z kompem, tak?
Ktos na gorze pisal o tym, ze dlaczego nie kupic GS430 i na nim ewentualnie cos rzezbic, to samo z IS250 i SWAP. Otoz zdaje sobie sprawe, ze te samochody istnieja, jednak ja chce dokladnie bude IS200 i zadne inne auto nie wchodzi w gre. Dlaczego akurat te? Jest male, kompaktowe, swietnie prowadzi sie w poslizgu, a jak podjade w celach zawodowych, to ani nie bedzie wstydu, ani zazdrosci... No i z zewnatrz to tylko stary Lexu, a woec perfect sleeper!
W planach mam kolejne projekty. Lexus to czubek gory lodowej. W garazu od 2 lat stoi Scorpio z 1993 roku w perfekcyjnym stanie. Czeka na 5.0 V8. Ford nie mial jaj by zrobic Scorpio V8. Poprawimy fabryke

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 23 Aug 2016, o 02:47
by DawGad
ledziu wrote:Ronald wrote: także będę tuningować samochody zawodowo. Oczywiście nie ja - a moi ludzie, ale jednak

A co będziesz dokładniej robić ?? W tym tuningu...

odp.: paCZeć
