Page 6 of 11

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Posted: 5 Dec 2010, o 22:19
by Ralfx
Na forum Supry chyba na temat turbienia 2JZ można sie dowiedzieć dużo więcej niż u nas :) Chłopaki ładują też 1 i 2JZ i 1UZ do mk3 z tego względu że silniki 7M-GTE to mega padlina. Sam miałem plan zakupu takowej budy i załadowania tam silnika z Soarera.
W sumie sytuacja silnika 1G-FE i 7M-GTE jest nieco podobna - oba mozna wykręcać ale są to duże koszta i zerowa gwarancja że sie szybko nie wysra.

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Posted: 5 Dec 2010, o 22:35
by carinus
Jak dla mnie 2JZ wystarczy seryjny,doładowanie będzie zbędne.Teraz pytanie o jego kulturę pracy i ewentualne problemy.

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Posted: 5 Dec 2010, o 22:44
by Ralfx
Problemów z samym silnikiem brak, kultury pracy nie bede oceniać bo nie jeździłem zbyt wieloma wysokolitrażowymi autami. Mi się podoba. :) ale ja dużych wymagań nie mam

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Posted: 11 Feb 2011, o 00:48
by lukas78
Szperając natknąłem się na coś ciekawego w temacie turbo do 1G-FE http://cgi.benl.ebay.be/Lexus-IS200-1GF ... 5197ad3f43

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Posted: 11 Feb 2011, o 04:44
by Ralfx
Trochę kwasówki za 6k ? :lol: ktoś ma poczucie humoru

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Posted: 11 Feb 2011, o 13:13
by doOh
Ralfx wrote:Trochę kwasówki za 6k ? :lol: ktoś ma poczucie humoru
no to czekamy na kolektor pod turbo do 1g-fe od ciebie :)

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Posted: 11 Feb 2011, o 15:57
by Ralfx
doOh wrote:
Ralfx wrote:Trochę kwasówki za 6k ? :lol: ktoś ma poczucie humoru
no to czekamy na kolektor pod turbo do 1g-fe od ciebie :)
Jak szperałem na ebay.com do swojego SC to taki zestaw bardzo podobny do tutaj pokazanego bez waste'a (dobry Tial kosztuje niecałego tysia) był za 1800zł z wysylką. Tak więc da się :ok:
Do IS200 nie widze ale można zlecić taką produkcje wielu firmom jak VTG czy TomaRacing i zrobią raczej za mniej niż 6k taki zestaw ;]

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Posted: 11 Feb 2011, o 16:22
by lukas78
A tutaj sam kolektor pod turbo http://cgi.benl.ebay.be/Lexus-IS200-1GF ... 5197ad31f4 ;)

Wiem, że to jest drogo jak za kawałek kwasówki, ale dużo jest takich gadżetów grubo przegiętych cenowo :)
Goście z allegro co spawają wydechy z kwasówki myślę, że tez coś takiego wyspawali by na zamówienie - ciekawe za ile??????

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Posted: 11 Feb 2011, o 16:54
by Ralfx
Zależy od tego jak to miało by być wykonane. Czy na podstawie wzoru (takiego jak w aukcji) czy po prostu na oko, czy też weszłyby w grę obliczenia konstrukcyjne kątów, średnic itd. żeby wykonany element jak najlepiej sprawował swoją funkcję :)
Gdyby ktoś miał taki kolektorek to wyszloby najtaniej, bo tylko by się zlecilo zrobienie pewnej ilości kopii. Jednak ja nadal jestem zdania że turbienie 1G-FE to jak uturbianie silnika 1.4 w Hondzie, nikt sie w to nie bawi skoro można srobić SWAP na v-tec i moc wyjdzie podobna a dużo łatwiej i taniej. Tak samo tutaj 280KM z 1JZ-GTE wyjdzie znacznie taniej.

Re: [IS 200] Dokladnie turbo

Posted: 11 Feb 2011, o 18:08
by lukas78
Wszystko się zgadza Ralfx - osobiście ja też wolałbym SWAP, ale dla ludzi zainteresowanych uturbieniem 1G-FE jest to jakiś zarys i wyzwanie. ;)