Page 6 of 11
Re: [IS 200] Dokladnie turbo
Posted: 5 Dec 2010, o 22:19
by Ralfx
Na forum Supry chyba na temat turbienia 2JZ można sie dowiedzieć dużo więcej niż u nas

Chłopaki ładują też 1 i 2JZ i 1UZ do mk3 z tego względu że silniki 7M-GTE to mega padlina. Sam miałem plan zakupu takowej budy i załadowania tam silnika z Soarera.
W sumie sytuacja silnika 1G-FE i 7M-GTE jest nieco podobna - oba mozna wykręcać ale są to duże koszta i zerowa gwarancja że sie szybko nie wysra.
Re: [IS 200] Dokladnie turbo
Posted: 5 Dec 2010, o 22:35
by carinus
Jak dla mnie 2JZ wystarczy seryjny,doładowanie będzie zbędne.Teraz pytanie o jego kulturę pracy i ewentualne problemy.
Re: [IS 200] Dokladnie turbo
Posted: 5 Dec 2010, o 22:44
by Ralfx
Problemów z samym silnikiem brak, kultury pracy nie bede oceniać bo nie jeździłem zbyt wieloma wysokolitrażowymi autami. Mi się podoba.

ale ja dużych wymagań nie mam
Re: [IS 200] Dokladnie turbo
Posted: 11 Feb 2011, o 00:48
by lukas78
Szperając natknąłem się na coś ciekawego w temacie turbo do 1G-FE
http://cgi.benl.ebay.be/Lexus-IS200-1GF ... 5197ad3f43
Re: [IS 200] Dokladnie turbo
Posted: 11 Feb 2011, o 04:44
by Ralfx
Trochę kwasówki za 6k ?

ktoś ma poczucie humoru
Re: [IS 200] Dokladnie turbo
Posted: 11 Feb 2011, o 13:13
by doOh
Ralfx wrote:Trochę kwasówki za 6k ?

ktoś ma poczucie humoru
no to czekamy na kolektor pod turbo do 1g-fe od ciebie

Re: [IS 200] Dokladnie turbo
Posted: 11 Feb 2011, o 15:57
by Ralfx
doOh wrote:Ralfx wrote:Trochę kwasówki za 6k ?

ktoś ma poczucie humoru
no to czekamy na kolektor pod turbo do 1g-fe od ciebie

Jak szperałem na ebay.com do swojego SC to taki zestaw bardzo podobny do tutaj pokazanego bez waste'a (dobry Tial kosztuje niecałego tysia) był za 1800zł z wysylką. Tak więc da się
Do IS200 nie widze ale można zlecić taką produkcje wielu firmom jak VTG czy TomaRacing i zrobią raczej za mniej niż 6k taki zestaw ;]
Re: [IS 200] Dokladnie turbo
Posted: 11 Feb 2011, o 16:22
by lukas78
A tutaj sam kolektor pod turbo
http://cgi.benl.ebay.be/Lexus-IS200-1GF ... 5197ad31f4
Wiem, że to jest drogo jak za kawałek kwasówki, ale dużo jest takich gadżetów grubo przegiętych cenowo
Goście z allegro co spawają wydechy z kwasówki myślę, że tez coś takiego wyspawali by na zamówienie - ciekawe za ile??????
Re: [IS 200] Dokladnie turbo
Posted: 11 Feb 2011, o 16:54
by Ralfx
Zależy od tego jak to miało by być wykonane. Czy na podstawie wzoru (takiego jak w aukcji) czy po prostu na oko, czy też weszłyby w grę obliczenia konstrukcyjne kątów, średnic itd. żeby wykonany element jak najlepiej sprawował swoją funkcję

Gdyby ktoś miał taki kolektorek to wyszloby najtaniej, bo tylko by się zlecilo zrobienie pewnej ilości kopii. Jednak ja nadal jestem zdania że turbienie 1G-FE to jak uturbianie silnika 1.4 w Hondzie, nikt sie w to nie bawi skoro można srobić SWAP na v-tec i moc wyjdzie podobna a dużo łatwiej i taniej. Tak samo tutaj 280KM z 1JZ-GTE wyjdzie znacznie taniej.
Re: [IS 200] Dokladnie turbo
Posted: 11 Feb 2011, o 18:08
by lukas78
Wszystko się zgadza Ralfx - osobiście ja też wolałbym SWAP, ale dla ludzi zainteresowanych uturbieniem 1G-FE jest to jakiś zarys i wyzwanie.
