Page 6 of 6

Re: chip do lexusa is 200

Posted: 25 Jan 2016, o 18:01
by blue
Postaram się Panowie trochę rojaśnić sytuację (na ile potrafię).

W IS 200/300 obrotami (w tym na jałowym, klimie, przy skręcaniu) steruje silniczek elektryczny na przepustnicy. Są to specjalne warunki (np. załączenie klimy), które bierze pod uwagę komputer sterując przepustnicą. Jeśli wstawimy coś pomiędzy przepustnicę a komputer, to tracimy sterowanie w tych specjalnych warunkach (chyba, że kontroler byłby inteligentny i na bieżąco interpretował sygnał z komputera porównując z innymi czujnikami) bo zwykły sterownik sprzężenia zwrotnego czegoś takiego nie ogarnie. Trzeba by do tego sterownik programowalny, który trzeba by „wystroić” pod konkretną przepustnicę a to już niezła zabawa.

Teraz pytanie, po co Japończycy zastosowali coś takiego jak drive-by-wire? Chodzi o elastyczność i ekonomie. Bez tego systemu wciskając na światłach gaz do dechy otwiera się w pełni przepustnicę, paliwo się leje strumieniami według standardowych przelanych map, nie spala całkowicie i auto rusza ale nieoptymalnie, bo przy niskich obrotach nie ma momentu do zakręcenia kołami. A paliwo się leje. Efekt bezsensowny. W przypadku elektroniki przepustnica otwiera się na tyle, żeby zbilansować lane paliwo i osiągnąć jak najlepszy przyrost momentu w funkcji czasu. Może się to wydawać „zamuleniem” ale jest najbardziej optymalne do normalnej jazdy.
W większości aut (w tym IS) żeby szybko ruszyć trzeba to zrobić z 3000/4000 obr./min. strzałem ze sprżegła. Wtedy nic nie zamula. Ale przecież cały czas się tak nie jeździ, prawda?

Inna sprawa to różne „wydmuszki” i „turbawki” – tam jest przeważnie albo zero albo ogień, więc opóźnienie reakcji na gaz jest niepożądane i są różne kombinacje ze sterowaniem przepustnicą ale i możliwości większe (dodatkowe kontrolery).
Jak kolega wyżej napisał w N/A nie ma sensu tego ruszać. Dla ciekawskich materiał wideo ;)

https://www.youtube.com/watch?v=ztjYkTbV0uQ

Re: chip do lexusa is 200

Posted: 25 Jan 2016, o 20:16
by carinus
Parę dni temu ustawiałem obroty jałowe w swoim lexie i temat ospałej reakcji na gaz też mnie wtedy natchnął.Pomyślałem żeby wywalić w cholerę silnik i obroty podnosić zaworkiem podciśnieniowym,podającym dodatkowe powietrze za przepustnicę.Sam zaworek można podpinać bezpośrednio do zasilania sprężarki klimy.Może prościej będzie założyć inną przepustnicę.

Re: chip do lexusa is 200

Posted: 26 Apr 2016, o 12:39
by baniaq
Póki co nie mam funduszy na kombinowanie z przepustnicą, ale mam jedno pytanie:
Da się na stałe pozbyć TRC?
Przyzwyczaiłem się, że wyłączam po odpaleniu, a tu wczoraj zamyśliłem się, zapomniałem i byłem o włos od tragedii :D