Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
User avatar
baniaq
Lex Maniak
Posts: 789
Joined: 4 Jun 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by baniaq »

Dzięki za info, będzie jednak K&N.
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by Dawid0ss »

kawaleria06 wrote:Kolego otóż gdy załozyłem K&N to spalanie zmniejszyło mi się od 0,5l w mieście do 2l w trasie na baku 40l gazu. Więc biorąc pod uwagę oszczędność, zdrowie silnika i dożywotnią gwarancję to bardzo się opłaca. MI filtr zwróci się po kilku miesiącach a potem juz tylko oszczędność i zachowane koniki.
A może po prostu silnik się wolniej nagrzewa i trochę później przełącza na gaz, co ? Stąd spadek jego spalania, oczywiście kosztem benzyny ;-) Jaki może mieć wpływ filtr powietrza na spalanie ?
Pzdr
User avatar
kupiec1985
Lex Driver
Posts: 523
Joined: 22 Jul 2013, o 12:11
Model Lexusa: IS200 SC
Skąd:: Karlino
Location: Karlino
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by kupiec1985 »

kiedyś widziałem filmik na którym było porównanie K&N i filtra normalnego papierowego , było to coś w rodzaju maszyny do losowania lotto z kuleczkami, na którym najpierw był zwykły filtr papierowy i kuleczki osiągały jakaś tam wysokość (około połowy skali) później zamontowali w miejsce papierowego bawełniany mokry filtr K&N i kuleczki unosiły się do maksymalnego poziomu, nie wyglądało to na fake i nie była to żadna komercyjna reklama k&N ale biorąc pod uwagę ten filmik to iż auto z k&N lżej oddycha i łatwiej zasysa powietrze to może się to wiązać z mniejszym spalaniem i lepszymi osiągami
User avatar
klexus
Lex Master
Posts: 1713
Joined: 21 Sep 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Location: Śląsk
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by klexus »

Tak samo jak czerwony kolor jest najszybszy??
Miałem K&N stozek, poza efektami dźwiękowymi zero odczucia na plecach i w kieszeni
ledziu
Lex Master
Posts: 2583
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by ledziu »

kupiec1985 wrote:było to coś w rodzaju maszyny do losowania lotto z kuleczkami
Gdyby to była maszynka sterowana ecu denso to kuleczki nawet by nie drgnęły :biggrin2:

Tutaj nie ma co bić piany... nic się nie zdziała i tyle... :down:

Ostatnio w samochodzie z seryjnym turbo o mocy 180KM wymieniłem kompletny wydech przelot z DP, dolot i dałem wydajniejszy ICek nissenas-a... no i ... wieść gminna głosiła co to nie będzie a tu bez strojenia wyszło 15KM więcej...i to dziwnego przebiegu mocy i Nm, więc nie ma co się łudzić że w N/A bez strojenia coś ugramy... :bye:
User avatar
kawaleria06
Lex user
Posts: 63
Joined: 21 Oct 2013, o 22:22
Model Lexusa: is 200 sport cross
Skąd:: Leźnica Wielka
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by kawaleria06 »

Panowie wykres z hamowni wstawiłem ja i wiem, że K&N trochę pomaga. Mi spalanie zmniejszyło się od 0,5l w mieście do ok2l w trasie. I to jest fakt nie moje wymysły:) Silnik dostaje dużo więcej czystszego powietrza przez co ma lżej pracować.
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by carinus »

kawaleria06 wrote:Panowie wykres z hamowni wstawiłem ja i wiem, że K&N trochę pomaga. Mi spalanie zmniejszyło się od 0,5l w mieście do ok2l w trasie. I to jest fakt nie moje wymysły:) Silnik dostaje dużo więcej czystszego powietrza przez co ma lżej pracować.
Jezeli silnik dostanie więcej powietrza to automatycznie pobierze tez więcej paliwa,taka jest specyfika sterowania składem mieszanki.Jedyne co odczuwasz to dłuższy okres między potrzebą czyszczenia filtra,gdyż wkładka dłużej zachowuje niskie opory przepływu w porównaniu z papierowym filtrem.Idąc Twoim tokiem myślenia całkowite wywalenie filtra(nie obudowy filtra)powinno skutkować jeszcze większym zyskiem.
User avatar
kawaleria06
Lex user
Posts: 63
Joined: 21 Oct 2013, o 22:22
Model Lexusa: is 200 sport cross
Skąd:: Leźnica Wielka
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by kawaleria06 »

Na pewno moc byłaby większa delikatnie lecz nie nazwałbym to zyskiem gdyż szybko można silnik zepsuć. Porównaj lepiej to do oddychania przez szmatę, pieluchę tetrową i bez niczego. Spróbuj z każdą rzeczą na ustach przebiec się przez kilka minut. Jestem pewien, że ze szmatą na ustach nie dość, że daleko nie dobiegniesz to stracisz 3 razy więcej energii niż z pieluchą lub bez niczego.
Samochód będzie palił więcej gdy ma ciężej. To logiczne. Gdy załadujesz sobie do bagażnika z 200kg to zaoszczędzisz na paliwie czy stracisz?
Silnik jest jak ludzkie serce. Im człowiek dźwiga więcej cieżarów tym serce potrzebuje więcej powietrza, szybciej tłoczy krew, a gdy nie dostaje tego powietrza to zbliża się koniec prędzej niż myślisz:)
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by carinus »

kawaleria06 wrote:Na pewno moc byłaby większa delikatnie lecz nie nazwałbym to zyskiem gdyż szybko można silnik zepsuć. Porównaj lepiej to do oddychania przez szmatę, pieluchę tetrową i bez niczego. Spróbuj z każdą rzeczą na ustach przebiec się przez kilka minut. Jestem pewien, że ze szmatą na ustach nie dość, że daleko nie dobiegniesz to stracisz 3 razy więcej energii niż z pieluchą lub bez niczego.
Samochód będzie palił więcej gdy ma ciężej. To logiczne. Gdy załadujesz sobie do bagażnika z 200kg to zaoszczędzisz na paliwie czy stracisz?
Silnik jest jak ludzkie serce. Im człowiek dźwiga więcej cieżarów tym serce potrzebuje więcej powietrza, szybciej tłoczy krew, a gdy nie dostaje tego powietrza to zbliża się koniec prędzej niż myślisz:)
Takie porównanie jest trochę nietrafione ale coś w tym jest.
User avatar
michalllw
Lex Master
Posts: 1512
Joined: 2 Jan 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Contact:

Re: Lexus is200 SC z filtrem K&N na hamowni

Post by michalllw »

Proponuje zrobić wlot powietrza w masce ,może doda jeszcze pare koni , niuta no i spalanie będzie mniejsze. Można dodać też chipa z allegro , strumienice i jeszcze taki fajny bajer znalazłem-TURBINKA :laugh1:
Attachments
4309491552.jpeg
(33.91 KiB) Downloaded 495 times
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: Amazon [Bot] and 1 guest