Page 7 of 23

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 2 Nov 2011, o 23:42
by prosperopro
mozna ale znajac zycie wyjdzie drozej niz calosc choc zalezy co wsadzisz bo jak LSD to sie raczej nie oplaca

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_różnicowy

poczytaj sobie:
haldex i Torsen to jedne z lepszych przekladni.

Ogolnie wszystko ma swoje plusy i minusy ;)
LSD latwo sie psuje ciezkie w naprawie kiepski stosunek zapiecia

haldex natomiast potrafi wal ukrecic lub suke rozwali jak sie zebatki zblokuja co sie zadko zdarza ;)

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 20 Nov 2011, o 02:15
by demolik
zawsze zostaje jeszcze opcja e-szpery, czyli zespawać na sztywno jak np w 200sx :)
prosperopro wrote:Znajac zycie i tak polowa posiadaczy lexa z LSD juz nie dziala lub jest na wykonczeniu ;)
Jak seryjnie jest już szpera to mniejszy problem, nawet zużytą szperę można zacieśnić w sposób podobny jak w linku
http://www.nissantech.pl/?showtopic=4510

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 20 Nov 2011, o 09:57
by prosperopro
co do szpery z tarczkami to dokonca nie wiem czy da sie zacisnac czy trzeba wymienic wszystkie tarczki ;) byc moze sie da ;)

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 10 Dec 2011, o 13:50
by ysiu25
hey wszystkim. jezeli chodzi o dyfer lsd to.... posiadam lexusa is200 SE bez tak zwanej szpery czyli lsd, (limited slip diferencial) wyczytalem na forum irlandzkiego klubu Lexus ze tak owe lsd posiadaj fabryczne lexusy is200 sport, wiec postanowilem zakupic taki dyfer od is 200 spotr:) zakupilem wymienilem i masakrrrra jak sie lexus teraz kreci:)))), jedyna roznica miedzy dyfrem z is200 SE a is200 sport jest taka, ze po zdemontowaniu dyfra z mojego isa, przy probie obrocenia kolem mozna bylo go obrocic jednym palcem bez zadnego oporu,natomaist dyfer od is200 sport, tutaj obracajac kolo wyczowa sie znaczny opor czyli juz nie tak latwo obrocic kolem trzeba wiecej sily,symbole sa takie same na dyfrach,z tego co sie orientuje to wersje lexusa is200 SE byly bez lsd, a wersje lexus is200 soptr sa z dyfrem lsd, kupione sprawdzone sama frajda z driftu:))) pozdrawiam .

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 30 Dec 2011, o 19:04
by Roz
forest wrote:swoją drogą, ciekawe ile kosztowała szpera tzn. ile kosztowała ta opcja podczas konfigurowania nowego auta ... ???
macie jakieś info na ten temat?
może ktoś z Was ma konfiguracje swego auta na papierze + ceny opcji (wyposażenia)

...dużo autek przed liftem ma szpery z tego wynika... :scratch:
Szpera w salonie w USA przy wersji IS300 kosztowła 200$ a dołożenie jej pózniej na własny koszt to troszke wieksza kupka hajsu! Takze wydatek nie duzy a bez szpery jazda tylnim napedem to raczej nie jazda!!
pozdro bokiem

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 30 Dec 2011, o 20:26
by prosperopro
do driftu lepiej ze szpera ? myslalem ze bez jest lepiej bo z to samochod lepiej kleji sie drogi. ;)

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 30 Dec 2011, o 21:35
by dS
Most z LSD przekazuje moment na oba koła więc pcha cała oś , a nie tylko te koło które ma lżej. Dzięki temu mamy lepszą kontrolę nad autkiem.

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 30 Dec 2011, o 21:39
by prosperopro
no tak ;) poprostu myslalem (od zaplecza) ze jazda bokiem wymaga mocy i uslizgu latwiej go stworzyc bez szpery ale kontrolowac jest juz gorzej ;)

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 5 May 2012, o 22:19
by Roz
prosperopro wrote:no tak ;) poprostu myslalem (od zaplecza) ze jazda bokiem wymaga mocy i uslizgu latwiej go stworzyc bez szpery ale kontrolowac jest juz gorzej ;)
Poczytaj o driftowaniu bo nie łapiesz tematu, szpera, zacieśnianie szpery, drift, jazda bokiem -> google search!

Auto ze szperą latwiej sie uślizguje bo przy strzale ze sprzegła oba koła jednoczesnie tracą trakcję wiec wprowadzasz auto w kontrolowany poslizg a z dyfrem bez szpery auto zawsze jednym kolem klei do asfaltu wiec prosta jest opcja z i bez szpery!!!

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 5 Sep 2012, o 23:51
by Damian87
Mam pytanie do posiadaczy is 200 z dyferencjałem wyposarzonym w LSD, otóż mógł by ktoś sprawdzić, podnieś tył samochodu i na luzie zakręcić kołem, czy drugie koło kręci się w tą samą stronę czy w przeciwną?
Moje pytanie/prośba wzięła się stąd ze wiem na 100% że u mnie jest LSD ( tabliczka znamionowa i to jak lata bokiem :) ) ale dziś miałem auto na podnośniku kolumnowym i z ciekwaości zakręciłem jedym kołem a drugie kręciło sie w przeciwną stronę, choć moim zdaniem przy LSD powinno kręcić się w tąsamą.
Nie wiem, czy to oznaka że coś się juz zużywa w dyferencjale?