[IS 200] Jaki Olej?

Post Reply
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post by gmiter »

Zalewaj go dobrym syntetykiem 5W-30 i ciesz sie jazdą. Co do filtra oleju podobno najlepiej brać akurat oryginał.
Ponczek
Lex user
Posts: 29
Joined: 30 Dec 2015, o 03:10
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Ruda Śląska
Contact:

Post by Ponczek »

Tylko czy mając podtlenek LPG nie lepiej zalać 5w40?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re:

Post by gmiter »

Ponczek wrote:Tylko czy mając podtlenek LPG nie lepiej zalać 5w40?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

A LPG co zmienia?
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Re:

Post by Dawid0ss »

gmiter wrote:
Ponczek wrote:Tylko czy mając podtlenek LPG nie lepiej zalać 5w40?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

A LPG co zmienia?
Wyższa tempa spalania.
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: Re:

Post by gmiter »

Dawid0ss wrote:
gmiter wrote:
Ponczek wrote:Tylko czy mając podtlenek LPG nie lepiej zalać 5w40?

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

A LPG co zmienia?
Wyższa tempa spalania.

No proszę, w doładowanym Volvo miałem temperaturę spalani po wystrojeniu identyczną na LPG jak na PB (przyjmuję +/-20 stopni jako błąd pomiaru). Jak jest źle ustawiona instalacja i zbyt ubogo to temperatura będzie wyzsza na pewno, ale to samo może na spotkać na PB przy np przekłamującym przepływomierzu lub dziurze w dolocie - AFR i EGT poleca do góry.. Ileż można powtarzać te same mity wynikłe z nikłej wiedzy o spalaniu.
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: Re:

Post by Dawid0ss »

gmiter wrote:No proszę, w doładowanym Volvo miałem temperaturę spalani po wystrojeniu identyczną na LPG jak na PB (przyjmuję +/-20 stopni jako błąd pomiaru). Jak jest źle ustawiona instalacja i zbyt ubogo to temperatura będzie wyzsza na pewno, ale to samo może na spotkać na PB przy np przekłamującym przepływomierzu lub dziurze w dolocie - AFR i EGT poleca do góry.. Ileż można powtarzać te same mity wynikłe z nikłej wiedzy o spalaniu.
gmiter, ale różnice właśnie takie są 15-20 stopni. To oczywiście nie wiele. Przy normalnym użytkowaniu auta nie będzie to robiło nikomu różnicy. Olej 40 vs 30 imo też niepotrzebny. Pzdr
waldi
Lex user
Posts: 25
Joined: 8 Jan 2016, o 11:26
Model Lexusa: IS 200/GS 430 III
Skąd:: mazowieckie
Contact:

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post by waldi »

W instrukcji dla silników 1G-fe i 2JZ-GE zalecany olej to 5W30 ale co ważne lekkobieżny,tzw. fuel economy. Że względu na konstrukcję ciasno pasowanych silników i niewielkie średnice magistrali olejowej. A to zapewnia oznaczenie A1/B1 i A5/B5. Silnik może brać olej przez pierścienie zgarniające bądź uszczelniacze zaworowe. Pomiar kompresji i próba olejowa niewiele udowodnią,znam przypadki że przy ciśnieniu 14 bar silnik brał 2 -3 l od wymiany do wymiany. Jeśli robiona była głowica,to czy wymieniono uszczelniacze zaworowe i czy na właściwe. Są przypadki że podróby pospadały z prowadnic zaworowych. Można je wymieniać bez zdejmowania głowicy. Pierścienie zgarniające są delikatniejsze od uszczelniających i przy przegrzaniu silnika szybko tracą sprężystość i nie zgarniają oleju z cylindrów. Jeśli jednak nie ma kompresji można silnik przelać naftą na 100% wypłucze nagar.
medyss
Lex Driver
Posts: 496
Joined: 17 Nov 2013, o 17:11
Model Lexusa: IS 200 Classic
Skąd:: mazowsze
Contact:

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post by medyss »

waldi wrote:W instrukcji dla silników 1G-fe i 2JZ-GE zalecany olej to 5W30 ale co ważne lekkobieżny,tzw. fuel economy. Że względu na konstrukcję ciasno pasowanych silników i niewielkie średnice magistrali olejowej. A to zapewnia oznaczenie A1/B1 i A5/B5. Silnik może brać olej przez pierścienie zgarniające bądź uszczelniacze zaworowe. Pomiar kompresji i próba olejowa niewiele udowodnią,znam przypadki że przy ciśnieniu 14 bar silnik brał 2 -3 l od wymiany do wymiany. Jeśli robiona była głowica,to czy wymieniono uszczelniacze zaworowe i czy na właściwe. Są przypadki że podróby pospadały z prowadnic zaworowych. Można je wymieniać bez zdejmowania głowicy. Pierścienie zgarniające są delikatniejsze od uszczelniających i przy przegrzaniu silnika szybko tracą sprężystość i nie zgarniają oleju z cylindrów. Jeśli jednak nie ma kompresji można silnik przelać naftą na 100% wypłucze nagar.
Mówisz że uszczelniacze zaworowe przy 1g da sie wymienić bez zdejmowania głowicy?
waldi
Lex user
Posts: 25
Joined: 8 Jan 2016, o 11:26
Model Lexusa: IS 200/GS 430 III
Skąd:: mazowieckie
Contact:

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post by waldi »

W tym silniku tego nie robiłem ale w większości silników 4 zaworów na cylinder się da. Jest specjalne narzędzie i przez otwór świecy podpiera się dany zawór. Droga metoda w górnym położeniu tłoka przez otwór świecy podlączasz kompresor ciśnienie 8 bar utrzyma zawór zamknięty. Pytanie tylko w jakim stanie są prowadnice zaworowe bo nawet minimalny luz i gumka nie utrzyma oleju. A w tej metodzie nie da się ocenić luzu w prowadnicy. Na moim terenie za 4 gary wymiana uszczelniaczy to około 300 zł z uszczelniaczami.
medyss
Lex Driver
Posts: 496
Joined: 17 Nov 2013, o 17:11
Model Lexusa: IS 200 Classic
Skąd:: mazowsze
Contact:

Re: [IS 200] Jaki Olej?

Post by medyss »

no ciekawe czy by się dało to zrobić... Bo mnie strasznie wkurza że codziennie rano widzę niebieską chmurę w lusterku a po 15 sek nawet dymka. Oleju ubywa jakieś 500ml na 10 000 km więc raczej nie dużo. Lexusowi nie przystoi tak kopcić :P
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: Amazon [Bot] and 1 guest