Lexusikis - jeśli nie będą chcieli założyć Silvera, dopłać 150zł, poproś o Golda z dwoma wyjściami i niech Ci zrobią na pętlę, jak na foto. AC 01 to słabsza konstrukcja. Z czasem reduktory zachodzą szlamem i tracą sprawność, co się objawia spadkiem ciśnienia gazu przy wysokich obciążeniach silnika, a co za tym idzie, zubażaniem mieszanki. I to w najgorszym momencie - gdy silnik jest mocno wygrzewany przez ogrom spalanego paliwa. Uboga mieszanka natomiast powoduje dodatkowy wzrost temperatury i takim oto żywym ogniem do potęgi dostają w d..ę zawory wydechowe. I tak bezwiednie do samego końca, bo check się nie zaświeci, do puki zawory nie zaczną szwankować (od złej mieszanki nie oświeci, bo pod pełnym butem jest w tzw open loop'ie - nie koryguje mieszanki z odczytów lambd). Resztę historii zapewne każdy z nas słyszał - "Łopaaanie, gaz to zło! Głowice mie przegrzał, kompresji nima... biaadaaa".
Niestety z doświadczenia wiem, że ludzie zakładają gaz, dwa lata gwary, więc jeżdżą grzecznie na serwis, a później na luzie. Jeździ to jeździ, filtr się zmieni i będzie git. Któremu gazownikowi chciało by się wsiąść z klientem do auta, porobić mapy, bo się pozmieniały, przemodelować korekty, sprawdzić reduktor pod pełnym obciążeniem... Naaawet, jeśli się na jakiś czas check zaświeci - "Przecie przy gazie sie tak bedzie świecił".
Takie wywody podjąłem

