Page 8 of 34

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 5 Dec 2016, o 22:18
by Ronald
Samochód był na kołach z zimowymi oponami, które jak popadał deszcz standardowego IS200 w automacie zmieniały w driftowóz - tak tragiczną mają przyczepność. O dziwo na suchym IS430 nie zrywał. Wszystkiemu winien wspomniany wyżej tryb snow. Obawiałem się, że na mokrym przy powiedzmy 120 km/h po wciśnięciu kikdowna zacznie zamiatać tyłem. Na drodze szybkiego ruchu było wilgotno, ale pomimo tych fatalnych opon, nic takiego się nie działo. Całe szczęście! :)

Samochód ma być oddany do końca tego roku. Oznaczać to będzie 10 miesięcy prac. Pomijam problem ze skrzynią - to i tak gruba przesada!

Seryjne wskaźniki działają! Do poprawy jest spalanie i temperatura cieczy chłodzącej, ale to szczegół. Będę też zakładać komputer spalania, zasięgu etc w miejscu oryginalnego zegarka w IS200, wiec jak go dorwę, to porobię pomiary, którymi oczywiście się podzielę.

Szpera podeszła z IS300 w automacie, ma niemal identyczne przełożenie jak dyfer od LS430.

No i oczywiście dla wszystkich hejterów LPG - tak, zaraz jak go dorwę w swoje łapy zamontuję tam instalację LPG! Zbuduję samochód marzeń, a że mnie nie stać na paliwo to będę jeździć na lpg, heheh :)

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 26 Dec 2016, o 16:40
by dolina
Jak tam Ronald wyglada sytuacja ze swapem? Jakiś progres?

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 31 Dec 2016, o 12:49
by Ronald
Mam w garazu IS430. Po nowym roku samochod wraca na warsztat, ale to juz doslownie kropka nad "i" - lopatki przy kierownicy.

Czy jak bym sie cofna w czasie zrobil bym tak samo? Nie :D Kupil bym GS300 i uturbił na okolo 400-450 KM. Najwazniejsze pytanie mamy, za soba. Wiec nastepne to juz z "gorki" :-)

Czy bylo warto? Jak dla mnie nie ma innej odpowiedzi, jak ta oczywista - ZDECYDOWANIE TAK!

Nie widzieliscie samochdu na zywo, nie czuliscie jak przyspiesza, wyrywa bieznik z opon i zarzuca tylem (nawet przy 130 km/h!!!). Aby Wam zobrazowac czym jest ten samochod, wyobrazcie sobie zwyczajne IS200, w stanie jak z fabryki, tyle ze w perfekcyjnym stanie. Zadnych modyfikacji, 100% stock. OK, macie go w glowie? To teraz przypomnicie sobie jak przyspiesza. Jak robi te okolo 10s do 100. Jaka ma elastycznosc przy 120. A teraz wyobraźcie sobie, ze macie 3x wiecej mocy. Zafhowuje sie doslownie jak by mialo nie 2, a conajmniej 3 razy tyle mlcy co seria!

Ruszamy. Gaz wcisniety na 1/10. Samochod wyrywa ze swiatel. Ktos z prawej chce sie wcisnac, bo pas mu sie konczy. Cisnie swojego TDIka na maxa i widac, ze szybciej nie moze. Jedzie niznacznie szybciej i udaje mu sie wjechac przed nas. Na liczniku prawie 90, a nawet gazu nie "wcisnelismy". Skrzynia nie pozwala silnikowi wyjsc poza 1300-2000 rpm. W srodku cisza. Slychac tylko szum opon.

Zwalniam, skrecam w prawo. Predkosc 40 km/h. Lekko gazu, skrzynia redukuje i momentalnie tyl ucieka - dyfer ze szpera od IS300 daje rade. Szybka kontra, odpuszczenie gazu i mysl w glowie "jak tym jezdzic, aby sie nie zabic?". Trakcja, to pojecie, czego obecne opony nie znaly nawet wtedy, gdy napedzala je rzedowa dwulitrowa szostka.

Przyspieszam. 80, 90, 100, 110 km/h. OK mozna dodac wreszcie wiecej gazu. Wciskam gaz do polowy - OK nie zrywa. Wciskam mocniej, skrzynia redukuje na trojke i - w akompaniamencie V8 na stozku - momentalnie nastepuje zerwanie przyczepnosci. Trwa to do okolo 140 km/h. Te opony... śmietnik. Trzeba zalozyc 17" od IS300 i dobrac nowe opony.

Znajduje kawalek prostej o wzglednie suchym asfalcie. Zwalniam, zatrzymuje sie. Gaz w podlodze. Lekko zrywa, 60 km/h, wrzuca 2kę. 3ka przy 90. Przyspieszenie do 100 km/h na slabych letnich w zime okolo 5s - WOW! 160, 180, 200, 220, konczy sie prosta. Zero zamulenia. Caly czas tak samo ciagnie!

https://youtu.be/Jnn0t01lutA

Samochod prowadzi sie identycznie jak standardowe IS200. Rozklad masy w ogole sie nie zmienil. Jak dla mnie jest identyczny. Tak samo buja sie na zakretach, tak samo pieknie sie prowadzi w poslizgu i tak samo dobrze hamuje.

Spalanie? Za wczesnie :-) Montuje do niego LPG w nowym roku, a wraz z nim kompa, ktory pokaze spalanie itp.

Skrzynia biegow - czuc, ze to skrzybia od limuzyny, a jej pryriorytet to komfort. Jak dla mnie idealna. Pamietajcie - to auto do jazdy na codzien!

Gdzie jest trakcja? Zostal ABS. Nie ma kontroli trakcji przy ruszaniu. Nie ma i (chyba) nie bedzie. Problem w tym, ze kontrola trakcji w IS200 jest "analogowa", a w LS'ie "cyfrowa". Chodzi mi o odczyt sygnalow, na podstawie ktorych odcinany jest dopkyw paliwa.

Do zrobienia:
1. Nowe opony z felgami 17
2. Lopatki przy kierownicy. Na ten moment mam do wyboru tryb komfort i sport (chyba tak to sie w LS'ie nazywalo).
3. Instalacja LPG
4. Polerka nadwozia
5. Komputer pokazujacy spalanie na LPG


Wkrotce wrzuce wiecej filmow! Wczesniej jednak auto wroci spowrotem na warsztat.

Pytania? :-)

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 31 Dec 2016, o 13:03
by V-TEC
Ronald wrote: Pytania? :-)
Zamienisz się? :crazy: '

A tak poważnie to gratulacje. Na pewno nie ja jeden czekam na więcej materiałów.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 31 Dec 2016, o 13:28
by Ronald
Napiszcie, co chcielibyacie zobaczyc! A zobacze, co da sie zrobic :-)

Ponizej link do onedrive'a ze zdjeciami
https://1drv.ms/f/s!Ahohk3FSjKrmvz8tN8Cr8nqrQqRN

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 31 Dec 2016, o 13:52
by ledziu
To gratulacje, masz to o czym często myślę czyli w miarę lekki samochód, w miarę komfortowy i oszczędne V8 :biggrin2:
Jak miałbyś być na jakimś spociku to daj sygn. chętnie podjadę i oblukam... :piwko:

Fajne autko :ok:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 31 Dec 2016, o 14:47
by tmx89
gratuluje :-) po fotach widac ze bardzo ladnie estetycznie to wszystko wyglada :-) typowy sleeper :-)

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 31 Dec 2016, o 19:01
by Ronald

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 31 Dec 2016, o 19:28
by dolina
Ronald a zlapac sie z Tobą jakos mozna? Daj do siebie jakis kontakt na priv :ok:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 1 Jan 2017, o 19:03
by Ronald
Jak przyjedziesz E39 - chetnie! :-) Na codzien jestem w Warszawie i bede tam po 15 stycznia. Wtedy mozna sie zlapac :-)