Page 8 of 34

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 30 Nov 2010, o 21:42
by maxkow
janasek wrote:Przychylam sie do wypowiedzi carinusa'a. :biggrin2: Ja tez uważam że nie trzeba robić od razu 300-400 KM. Jak ktoś che uturbić IS-a na poziomie 200-220 KM też to jest sens, a nawet większy niż 400 KM na naszych polskich drogach.

Pozdro

W tym przedziale mocy 200-220KM to powinien seryjnie silnik wytrzymac , tylko pytanie ile to ma kosztowac.?? Bo gdyby to mialo kosztowac ok 5 tys zl to warto ale gdyby koszta byly powyzej 10tys a mysle ze takie beda , to chyba mija sie to z celem , lepiej swapowac lub poprostu sprzedac IS200 i dolozyc te 10tys i kupic Is300 .

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 30 Nov 2010, o 21:50
by Ralfx
A podejdzie do IS'a 1UZ-FE ? to byłoby najtańsze rozwiązanie i sporo mocy :) swapy UZ chodza chyba najtaniej sposród silników do Lexusa z powodu swojej niezawodności.

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 30 Nov 2010, o 21:55
by carinus
Panowie ,nie dajmy się ponosic za bardzo emocjom związanym z uturbianiem silnika.Do tej pory obrabiałem silniki 4-cylindrowe i nie mam za bardzo rozeznania w mozliwościach silników Lexusa.Wiem tylko jedno-zakładając turbine nawet z drewna,która dmuchnie 0,01 bara to i tak będzie lepiej niż podciśnienie panujące do tej pory.Scieżki są już przetarte,trzeba je tylko odnaleść i pójść nimi.Należę do ludzi których cieszy coś zrobione własnoręcznie,niekoniecznie musi to być mistrzostwo świata ale musi miec ręce i nogi.
Dobrze wiecie że nasi fachowcy wołaja za kazda pierdołę która sami robią.Można to przeciesz zrobić u kogoś innego.Nie mówię o profi przeróbkach bo to przerasta kazdego z nas z racji braku sprzętu i wiedzy do pracy na tym sprzęcie.Na straconej pozycji pozostają osoby nie mające własnego zaplecza technicznego lub znajomych mechaników.W granicach ciśnień przy którym MAPsensor daje napiecie nie ma problemu z pracą ECU,wtryski też mają nieco zapasu wydajnosci.

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 30 Nov 2010, o 22:14
by maxkow
Panowie nie zapominajmy ze temat na poczatku miał dotyczyc załozenia kompresora do IS200.

Proponuje załozyc nowy Temat Np[ IS 200 ] Turbo

Obecny temat juz zaczyna dotyczyc dolozenie turbo wiec prosze wypowiadac sie w nowym temacie.
TURBO
viewtopic.php?f=43&t=593

a jesli chodzi o swapy to temat juz byl poruszany wiec mozna rowniez wypowiadac sie w temacie ktory byl juz rozwiniety.

SWAPY
viewtopic.php?f=43&t=185&start=0

zapraszam do udzialu w dyskusji

Pozdrawiam
TEMAT NADAL OTWARTY , ALE PROSZE ZEBY DYSKUSJA DOTYCZYŁA KOMPRESORA , ROZDZIELENIE TEMATU POZWOLI NAM ŁATWIEJ PORUSZAC SIE NA FORUM


Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 5 Jan 2011, o 21:28
by carinus
Jeżeli ktos przypadkiem znajdzie coś zwiazanego z montazem kompresora z innego modelu auta do IS 200 to niech wkleja link.

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 5 Jan 2011, o 23:18
by tomekb
ja mysle o kompresorze z c klasy ale musze poczytac co tam trzeba do tego bo nawet teorii nie znam

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 6 Jan 2011, o 21:07
by carinus
Jako ze ciężko dostać oryginalny kompresor to trzeba będzie poszukac czegoś w zastępstwie.Turbo muszę odłożyć na dalszy plan z powodu braku czasu,ale kompresor nie wymaga aż tylu czasochłonnych przeróbek.Dodatkowo jest mozliwość załączania dmuchawki sprzęgłem tylko wtedy kiedy jest nam potrzebna.Jak będę w domu to postaram sie rozpracować instalacje w mercu kolegi.Pogadam tez z kolegą z dawnego klubu celiki,który to kolega założył kompresor do emeryckiego silnika 1.8 i nieźle na tym jeździł.http://www.celica-club.org.pl/viewtopic ... 08#260008

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 14 Jan 2011, o 15:54
by dS
Czy przerzucenie kompresora z IS w którym był fabrycznie do takiego w którym go nie ma to , to przekładka typu Plug and Play. Czy może w IS z kompresorem siedzi w ogóle ten sam silnik czy może siedzi tam 4-cylindrowe 3S-GE i trzeba porzeźbić?

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 14 Jan 2011, o 20:46
by tomekb
jest to przekladka typu plug and paly

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 15 Jan 2011, o 20:02
by carinus
Myślami byłem przy zmianie silnika na 3,0 ale ze trafił się 2,0 dosyć zdrowy z małym przebiegiem,to chyba będzie sens doładować gnoja spręzarką.