[IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Post Reply
rafiq2144
Lex user
Posts: 267
Joined: 7 Oct 2015, o 15:10
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Rybnik
Contact:

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Post by rafiq2144 »

Mam pytanie do ludzi, ktorzy maja poliuretanowy zamiennik tulei plywajacej - po zrobieniu wiekszych przebiegow(np pare tys kilometrow) nie macie troche mocniej zuzytych opon po wewnetrznych stronach? Bylem sie umowic u mechanika na wymiane i zwrocil mi uwage na to, ze przy takiej wymianie, mimo idealnie ustawionej geometrii moga sie nierownomiernie zuzywac opony z tyłu. Wymiana i tak jest ustawiona juz, pytanie tylko czy faktycznie moze byc az tak dramatycznie pod tym wzgledem?
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Post by endrju1 »

Ja już ponad 30tyś najeździłem z poli w miejscu pływającej, do tego z tyłu były uniroyale (które to ponoć są dość miękkie i szybko się zużywają) i nie zaobserwowałem żadnego nierównomiernego zużycia.
Warunek jest jeden, zrobić pełną geometrię w dobrym zakładzie, a nie zbieżność.
User avatar
blue
Lex Maniak
Posts: 983
Joined: 2 Jan 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Post by blue »

Też mam pływające kilka tysięcy już oraz Uniroyale i nie widzę nadmiernego zużycia.
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Post by endrju1 »

Poza tym nie wiem skąd miało by się brać nierównomierne zużycie. Jedynie ze złego ustawiona kąta pochylenia koła lub zbieżności.
rafiq2144
Lex user
Posts: 267
Joined: 7 Oct 2015, o 15:10
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Rybnik
Contact:

Re: [IS 200]Tuleja Pływająca w tylnej Zwrotnicy by tomekb

Post by rafiq2144 »

To znaczy ten jegomosc mi usilowal to wytlumaczyc w ten sposob, ze niby przy ugieciu zawieszenia te tuleje cos sie maja 'rozciagnac' i w ten sposob mialoby kolo noe wpadac w negatyw(jakos sobie tego nie moge wyobrazic, biorac pod uwage, ze to jest metal w metalu, a tuleja jest ustawiona w osi wzdluznej auta - poli powinno tak samp dzialac w tym momencie). Ogolnie poza ta teoria bardzo rzeczowy mechanik - powiedzial, zebym asekuracyjnie amortyzatory sprawdzil, bo przez nie tez moze tyl plywac i zrobil rozpoznanie terenu, a nie jak niektorzy 'spoko, zobaczymy na kanale i pomyslimy kiedy i za ile damy rade to zrobic'
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests