Page 9 of 12
Re: [IS200] Sondy Lambda
Posted: 15 May 2016, o 21:58
by owczar
Wszystkie wtryskiwacze powinny być na wezykach o jednakowej długości, ale w tym wypadku większe znaczenie będzie miała temp. Z jednej strony masz na grillu.... to nie będzie dobrze działać. Filtr fazy lotnej polecam z odstojnikiem żeby lepiej odseparowac frakcje stałe. Np fl02 z dwoma wyjściami.
Posted: 15 May 2016, o 22:11
by Damian87
Ale jak przeżuce wtryski na stronę kolektora ssącego obok wtrysków z pierwszych 3 cylindrów jak to zaznaczyłem na zdjęciu będzie ok?
Re: [IS200] Sondy Lambda
Posted: 15 May 2016, o 22:27
by owczar
Na pewno będzie lepiej. Ale jak zdejmiesz osłony to zobacz czy nie da się np skrócić wężyków i dać wtryskiwacze bliżej kolektora. Gdzie masz map sensor? Wąż od kompensacji możesz dać po tej samej stronie co wtryskiwacze. Jak dasz do środka sprężynę to będziesz mógł wygiąć przewód po małym promieniu. Będziesz miał wtedy podobną temp w każdym miejscu.
Posted: 15 May 2016, o 22:33
by Damian87
Czujnik ciśnienia jest zaraz za filtrem fazy lotnej na tym wężu który idzie do wtrysków od pierwszych 3 cylindrów, pod odlotem powietrza i dlatego go nie widać.
O taką sprężyna Ci Chodzi aby założyć na wąż od gazu?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5547523155
Re: [IS200] Sondy Lambda
Posted: 15 May 2016, o 23:18
by owczar
Wkładasz ją do środka, czyli potrzebujesz 12mm:
http://allegro.pl/sprezyna-waz-gazowy-1 ... 23106.html
Będziesz mógł ją zawinąć na małym promieniu na samym końcu i estetycznie ułożyć przewody nawet połączone razem. W tej chwili na wtryskiwaczach będzie różnica temp min kilka stopni. Map sensor możesz dać bliżej pierwszego rozdzielacza.
Tu masz przykład estetycznie zamontowanej instalacji LPG (choć osobiście reduktor jak dla mnie w słabym miejscu, ale reszta ok):
http://lpg-forum.pl/post698241.html?hilit=is300#p698241
Przy okazji polecam zmienić wszystkie przewody gumowe - przynajmniej fazy lotnej gazu na parkera. Będziesz miał spokój na dłużej.
Re: [IS200] Sondy Lambda
Posted: 17 May 2016, o 16:03
by ghostmateus
ghostmateus wrote:owczar wrote:Zadbaj by był dobrze podlewany w open loop.
Witam. Ostatnio mam mały problem z instalacją gazową bo: Ostatnio po odpaleniu silnika(rozgrzany) włączała się instalacja i zaczynały się wstrząsy na silniku, po czym się dusił a w końcu zgasł robiłem tak 3 razy i za każdym razem przy takiej sytuacji wywalało gaz z jednego dysz na reduktorze. Co to może być sama regeneracja reduktora pomoże? Sterownik to stag, reduktor prins, wtryski baracudy. Czy przy moim silniku jest dobrą opcją wyłączenie ISA-2? Bo byłem u gazownika( W moich okolicach żaden nie jest w stanie wystroić po AFR patrzą się na mapki i korekty paliwa) i do 4 tys. obrotów wszystko było w porządku powyżej już komp zubażał mieszankę o jakieś 20-30% i auto stawało się słabsze. Po wyłączeniu tego ISA-2 auto lepiej się zbiera powyżej 4 tysięcy.
U mnie w reduktor musiałem wyczyścić i włożyć zestaw naprawczy plus filtry i sprawdzenie map. I samochód znowu chodzi jak złoto i brak jakichkolwiek różnic pomiędzy mocą w Pb a LPG

Re: [IS200] Sondy Lambda
Posted: 17 May 2016, o 21:02
by gmiter
Co znaczy sprawdzenie map? Rozumiem że chodzi o strojenie auta podczas jazdy/ewentualnie pod obciążeniem.
Re: [IS200] Sondy Lambda
Posted: 19 May 2016, o 12:15
by ghostmateus
gmiter wrote:Co znaczy sprawdzenie map? Rozumiem że chodzi o strojenie auta podczas jazdy/ewentualnie pod obciążeniem.

Re: [IS200] Sondy Lambda
Posted: 19 May 2016, o 12:19
by owczar
Pamiętajcie, że mapy w OL zawsze się pokryją, ale nie wiecie jaka mieszanka jest w rzeczywistości.
[IS200] Sondy Lambda
Posted: 20 May 2016, o 22:25
by Damian87
Tak zmieniłem:
Wężyki nadal może trochę przydlugie ale korekty się znacznie poprawiły i czasy wtrysków na obu bankach takie same;)
W przyszłości myślałem aby kupić trójniki do wtrysków i zamontować je bliżej wkrętek w kolektorze.
I tu pytanie co lepsze ? Dłuższe wężyki ale wtryski w pionie i sztywno zamocowane czy krótkie wężyki ale wtryski leżące i nigdzie nie przykręcone?