Page 9 of 137
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Posted: 9 Apr 2016, o 21:58
by lexfan
4lolo4 wrote:
Różnica do 328i wg. autocentrum wynosi 60kg (BMW 1530, Lex 1590), a do 330i 20kg. Mnie się wydaje, że różnica w przyspieszeniu bierze się głównie z tego, że BMW kręci się do 7000RPM i dłużej może trzymać niższe biegi, albo mieć krótsze przełożenia. Podobna historia jest z porównaniem diesel vs benzyna. Weźmy np. takiego Passata 1.4TSi vs 2.0TDi. Oba 150hp, masa bardzo porównywalna (13kg różnicy), diesel dużo większy moment 340nm vs 250nm. Teoretycznie więc przewaga po stronie diesla. W praktyce jednak benzyna się rozpędza do 100 w 8.4, a diesel w 8.7. Moim zdaniem należy to tłumaczyć przede wszystkim większym zakresem obrotów użytecznych w benzynie.
Reasumując - podejrzewam, że dynamika podczas jazdy 328i vs IS200t jest bardzo porównywalna, a jednak na codzień nie ciągnie się cały czas do odcięcia.
W jednej z recenzji auta na youtube dziennikarz zwrocil uwage na to, ze auto przy ruszaniu czeka okolo sekundy zanim zaczyna sie prawdziwy start. Niestety nie mam jeszcze wlasnego egzemplarza, ale to by moglo wyjasniac roznice w 0-100 miedzy 328i, ktora mnie tez zastanawia

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Posted: 10 Apr 2016, o 20:34
by newadec
4lolo4
Zamówiłem identyczną wersje,mam pytanie do Ciebie o tapicerkę.
Co to jest ta tkanina z el. Tahara,wiem tylko,że ciemna a w salonie nie mieli egzemplarza elite /business.
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Posted: 10 Apr 2016, o 22:00
by mug
newadec wrote:4lolo4
Zamówiłem identyczną wersje,mam pytanie do Ciebie o tapicerkę.
Co to jest ta tkanina z el. Tahara,wiem tylko,że ciemna a w salonie nie mieli egzemplarza elite /business.
tapicerka jest nawet ok. boczki i tyl wyglądają na skórę (pewnie eko skórę choć w dotyku bardzo przyjemna). Środek to materiał. Jutro mogę zrobić fotę.
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Posted: 11 Apr 2016, o 15:46
by newadec
Dzięki byłbym wdzięczny.
Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Posted: 11 Apr 2016, o 18:02
by ArtIS
Polskora tak zwana? Jak tak to jedna z bardziej genialnych opcji. Przyjemnie i stabilnie siedzisz na alkantarce i nie wieje bieda od skór

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Posted: 12 Apr 2016, o 08:44
by 4lolo4
ArtIS wrote:Polskora tak zwana? Jak tak to jedna z bardziej genialnych opcji. Przyjemnie i stabilnie siedzisz na alkantarce i nie wieje bieda od skór

Alcantara to nie jest, tylko jakiś materiał. Wygląda to tak:
Mnie pasuje ta tapicerka. Poprzednio miałem skórę i wolę tkaninę. Jak jest chłodno te fotele są zdecydowanie przyjemniejsze, nie trzeba ich grzać w ogóle.
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Posted: 12 Apr 2016, o 09:34
by 4lolo4
lexfan wrote:W jednej z recenzji auta na youtube dziennikarz zwrocil uwage na to, ze auto przy ruszaniu czeka okolo sekundy zanim zaczyna sie prawdziwy start. Niestety nie mam jeszcze wlasnego egzemplarza, ale to by moglo wyjasniac roznice w 0-100 miedzy 328i, ktora mnie tez zastanawia

Wczoraj się trochę pobawiłem i potwierdzam - zdarza się lag przy starcie. Jeżeli rusza się "normalnie" tj. puszczenie hamulca i sandał to idzie od razu, ale turbo nie jest napompowane, więc teoretycznie da się szybciej. Jeżeli przytrzyma się hamulec lewą nogą i podciągnie obroty, to po zwolnieniu hamulca auto się zamyśla na ok. pół sekundy. Jak mierzyłem czasy przyśpieszeń na Torque z OBD, to szybciej jest ruszyć "normalnie". Gdyby był launch control, to prawdopodobnie dałoby się urwać ok. pół sekundy.
Tak czy inaczej, katalogowe 7 robi raczej bez większych problemów:
Od niedzieli jeżdżę też cały czas na trybie sport i muszę powiedzieć, że jest jeszcze lepiej. Jak się jedzie bardzo delikatnie, to kolejne biegi wskakują na ok. 2000RPM, więc da się przyśpieszać bez redukcji. Gaz jest dużo bardziej responsywny, więc nawet drobne muśnięcie powoduje reakcję, co mi pomaga w płynniejszej jeździe. Na normal/eco jak nie czuje reakcji dokładam głębiej, co powoduje redukcję i wyrywanie do przodu. Na sport kick down działa zdecydowanie lepiej. Do tego przez większość czasu silnik trzyma obroty i hamuje (czasem obroty spadają, ale jeszcze nie jestem w stanie określić w jakich sytuacjach). Na + zaliczam również to, że wyłącza się Start&Stop, a na -, że silnik nie wchodzi w tryb Atkinsona (nie zaświeca się ECO na desce).
Jako ciekawostka dodam, że odkąd jeżdżę na sport, spada mi średnie zużycie paliwa.
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Posted: 12 Apr 2016, o 09:41
by ArtIS
W tym tygodniu będę się także mógł podzielić swoimi wrażeniami na temat tego auta. Ponieważ mój IS250 jest u blacharza, zorganizowałem sobie jazdę testową IS200t i mam nadzieję, że uda mi się nim pojeździć i napisać coś konstruktywnego

Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Posted: 12 Apr 2016, o 10:34
by newadec
4lolo4 wrote:ArtIS wrote:Polskora tak zwana? Jak tak to jedna z bardziej genialnych opcji. Przyjemnie i stabilnie siedzisz na alkantarce i nie wieje bieda od skór

Alcantara to nie jest, tylko jakiś materiał. Wygląda to tak:
Mnie pasuje ta tapicerka. Poprzednio miałem skórę i wolę tkaninę. Jak jest chłodno te fotele są zdecydowanie przyjemniejsze, nie trzeba ich grzać w ogóle.
Dzięki,wygląda bardzo dobrze.
Re: Chcę kupić IS200T opinie , uwagi , podpowiedzi
Posted: 13 Apr 2016, o 08:04
by McRabbit
W moim RC sytuacja z lagiem na starcie jest taka sama, myślę że tutaj jest znaczna część straty przyspieszenia w stosunku do BMW, wydaje mi się że wyłączenie trakcji poprawia sytuacje i trafnie zmieniając biegi manualnie można dużo zyskać. W przypadku RC jeszcze zabija go masa bo w dowodzie to 1720 kg
to co najfajniejsze to to,że z wyłączona trakcją kręci się do końca i nie zrzuca biegu, wydaje mi się że sprężarka więcej ładuje, przynajmniej na wyświetlaczu
