Strona 6 z 10

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 21 cze 2017, o 14:23
autor: owczar
Krystof, proszę przeczytaj uważnie co napisałem.

Gdzie ja napisałem, że różnica odległości lamelek między nissensem jest rzędzu milionowej milimetra? Odstępy między lamelkami w nissens są o ok 1/3 większe niż w starej. Co na całości daje o 1/3 mniejszą powierzchnię czynną! Nawet na Twoim foto widzę jak rzadkie są lamelki w nissens.

Popatrz jak wygląda z bliska oryginalna:
Obrazek

A teraz Nissens:
Obrazek

Popatrz na jakosć wykonania OEM i jak równo są wykonane wszystkie rzędy lamelek na górze:
Obrazek

A teraz Nissens:
Obrazek

W Nissens niektóre są 1cm od góry, a niektóre do samego końca. Choć naistotniejsza różnica to właśnie gęstość ułożenia. Nie mam już OEM bo bym ją pomierzył.

Jeśli chodzi o fizykę, to akurat nie musisz mi tłumaczyć, bo do tego przemdiotu się przykładałem :)

Oczywiście, że temp nie będzie równa. Ale przy SPRAWNYM układzie chłodzenia po nagrzaniu nie powinna być niższa niż 88 stopni - choćbyś jechał z górki na mrozie. Dodatkowo wskaznik temp silnika w TYM aucie w kazdych warunkach powinien byc zawsze na tym samym poziomie (on pozostaje w miejscu a temp sie zmienia w ograniczonym zaresie). Odchylka w gore lub w dol swiadczy o problemie z ukladem chlodzenia. Układ domyka termostat i nie dopuszcza to spadku temp poniżej tej wartości. Pojemność układu jest na tyle mała, że V8 nie ma problemu by zapewnić temp silnika. Jedyna możliwa sytuacja gdy temp spadnie poniżej poziomu normal - to bardzo duży mróz i dmuchawa na max. Choć w LS też nie spadnie poniżej pewnej wartości bo nagrzewnica też zostanie odcięta.

Przy temperaturach wiosennych/letnich choćbyś polewał chłodnicę ciekłym azotem to temp silnika powinna być taka sama, bo silnik będzie zamykał obieg termostatem. Tak samo nie powinna być niższa niż 88 po założeniu temp od tira z 12l silnikiem.
W drugą stronę owszem - o wyższa temp silnika bardzo latwo. Wystarczy zabrudzona chlodnica. A w przypadku nissensa wystarczy zapiąć 3 bieg i wkręcić go na wyższe obroty. Nie trzeba nic zasłaniać.

Nissens jest ok ale daleko, a nawet bardzo daleko mu do OEM. W normalnym uzytkownaiu jest oczywiscie ok, ale na pewno nie ma takiej samej wydajnosci. Osobiscie jestem zawiedziony, bo chlodnica SRL w galancie byla wykonana z wieksza starannoscia - choc gestosc lamelek jest tam podobna.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 24 lip 2017, o 17:46
autor: Agathax89
Oj bardzo się pogorszył.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 4 gru 2017, o 23:13
autor: Pepton
Witam !

Nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytanie dotyczące chłodnicy. Czy fabryczne chłodnice w LS430 przed liftem mają korek u góry a po lifcie nie mają korka??
Pytam, bo jestem na etapie wymiany chłodnicy i widzę, że nowe chłodnice są oznaczone "Lexus LS430 00-06" i wszystkie mają korek, podczas gdy sprzedający używane chłodnice wyraźnie zaznaczają poliftowe "LS430 LIFT" i nie mają korka. Czy nowa chłodnica z korkiem będzie pasowała bez przeróbek do polifta...?

Z góry dziękuję za odpowiedź...

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 4 gru 2017, o 23:17
autor: owczar
Przedlifty też nie miały korka. Trzeba przerabiać, inaczej układ będzie się zapowietrzal.

Wersje usa miały korki.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 4 gru 2017, o 23:26
autor: Pepton
Doczytałem coś o nawiercaniu kołnierza korka i dłuższym wężyku, ale nie za bardzo jest to jasne. Czy ktoś byłby uprzejmy dokładnie opisać na czym polega przeróbka chłodnicy z korkiem, tak aby było OK. Z pewnością innym też się przyda taka instrukcja...

Z góry dziękuje...

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 4 gru 2017, o 23:36
autor: owczar
Było już na forum - nie wierc nic w chłodnicy. Wystarczy usunąć z korka jego wewnętrzna cześć tak by została tylko zewnętrzna blacha.

Przewód dajesz dłuższy i cienszy. Od strony zbiormiczka naciagasz go na gorąco. Przewód zbrojony bo będzie tam ciśnienie jak w układzie. I tym cały myk polega.

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 26 gru 2017, o 13:55
autor: owczar
Tak wygląda korek od chłodnicy wyjęty z pudełka.

Obrazek

A tak po 30sek zabawy płaskim śrubokrętem:

Obrazek

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 5 mar 2018, o 22:05
autor: Pepton
Witam !

Nie wyświetlają się zdjęcia korka. Można prosić jeszcze raz...

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 10 mar 2018, o 21:24
autor: Mastah
Warto spróbować odkrecić króćce i wymienić uszczelke na miedzianą/aluminiową? Albo spróbować podkleić płynnym metalem jak u Ciebie Owczar. Troche sie boje bo jak nie będzie gwintu to auto bedzie uziemione do czasu aż nie kupie innej chłodnicy :bye:
Z ciekawości zajrzałem bo od kiedy kupiłem auto czyli ponad rok ubywa płynu w niewielkich ilościach no i widac ze jest tam nieszczelnosć :down: :
http://img225.imageshack.us/my.php?imag ... 858iu1.jpg

Re: LS MKIII LS430 UCF30 FAQ przed zakupem

: 11 mar 2018, o 14:55
autor: owczar
Pepton pisze:Witam !

Nie wyświetlają się zdjęcia korka. Można prosić jeszcze raz...
Poprawione, powinno być ok.


Mastah w tej chwili jest już za późno na cokolwiek - także na poxipol. Uszczelnienie z wierzchu nic nie da - bo w środku może dojść do wymieszania płynu z olejem skrzyni. Taki utajony morderca skrzyni. Króciec już wyszedł minimalnie z chłodnicy.