wygłuszenie LEXUS SC430
Posted: 18 Feb 2015, o 22:25
Witam
Dziś zacząłem pracę nad dodatkowym wyciszeniem maszyny i poprawą akustyki. Oczywiście dziwią się wszyscy gdyż SC430 to i tak bardzo ale to bardzo cichy samochód. Po co to robię ? Bo wierzę że można osiągnąć jeszcze lepsze parametry akustyczne w aucie i jeszcze lepsze wyciszenie. Robię to także z szacunku do Marka Levinsona który zasługuje na najlepszą akustykę- sam przecież gra wybitnie
Wygłuszenie takiego auta powinno być przemyślane, uważam że trzeba jednak pilnować wagi i zrobić to w sposób i w miejscach które wcześniej się dokładnie wytypuje. Podpowiedzi też się przydają. Słowem trzeba zebrać wiedzę. Można oczywiście to zlecić firmie ( np. Sztuka wyciszania) i wyskoczyć 7-9 tyś.
Ale przecież w tej kasie jest materiał za 2 no max 2,5 tyś. Tak też pomyślałem i postanowiłem zrobić wszystko sam.
Dziesiątki godzin spędzonych na forach ( głównie USA i Japan) , ciężka praca na tłumaczu googla w przypadku Japońskich klubów SC430
, trochę tu się podpytało, trochę tam i wybór padł na:
maty izobutylowe StP Anticor G ( 2,5 mm warstwa izobutylu pokryta złotym alu)
1. Drzwi - StP Anticor G + GMS-022
2. Maska - StP Anticor G + GMS-010 B
3. Nadkola - StP Anticor G + GMS-01
Na tylną klapę jak na drzwi GMS-022. Podłoga i bagażnik GMS-01
Dziś wykonałem tylną ścianę z subwooferem i podłogą, do tego tą samą ścianę ale od strony bagażnika i tylną klapę bagażnika. Przez cały dzień od 9.00 do 17.00 tyle
Jutro atakuje maskę i drzwi. Dużo zajmuje demontaż elementów i przygotowanie powierzchni pod maty ( dokładne odtłuszczenie).
Sama mata STP jest po prostu świetna, nie spodziewałem się że aż tak. Dobrze się docina nożykiem, świetnie klei do powierzchni. Wałkiem i .....trzonkiem śrubokrętu dociskałem w każdym zakamarku po kilka razy. Przylgnęła do każdej powierzchni jak druga skóra. DYNAMATU nie używałem ale pewnie podobnie. STP jest tańsze a STP ANTICOR G jest parametrami od EXTREME DYNAMATA lepsze. Nawet przebolałem tą rosyjską produkcję STP - z drugiej strony przecież łodzie podwodne tym wyciszali to musi być GIT...
Poniżej fotki z dzisiejszej mordęgi.... ( tak naprawdę to przyjemna praca, męcząca ale jest efekt- dziś włączyłem na chwilę audio i jest taki KICK BASS że głowę urywa.....











Jeśli ktoś już kiedyś wyciszał matami butylowymi lub innymi materiałami które można polecić to proszę o info. Chetnie się jeszcze czegoś dowiem
Dziś zacząłem pracę nad dodatkowym wyciszeniem maszyny i poprawą akustyki. Oczywiście dziwią się wszyscy gdyż SC430 to i tak bardzo ale to bardzo cichy samochód. Po co to robię ? Bo wierzę że można osiągnąć jeszcze lepsze parametry akustyczne w aucie i jeszcze lepsze wyciszenie. Robię to także z szacunku do Marka Levinsona który zasługuje na najlepszą akustykę- sam przecież gra wybitnie

Wygłuszenie takiego auta powinno być przemyślane, uważam że trzeba jednak pilnować wagi i zrobić to w sposób i w miejscach które wcześniej się dokładnie wytypuje. Podpowiedzi też się przydają. Słowem trzeba zebrać wiedzę. Można oczywiście to zlecić firmie ( np. Sztuka wyciszania) i wyskoczyć 7-9 tyś.
Ale przecież w tej kasie jest materiał za 2 no max 2,5 tyś. Tak też pomyślałem i postanowiłem zrobić wszystko sam.
Dziesiątki godzin spędzonych na forach ( głównie USA i Japan) , ciężka praca na tłumaczu googla w przypadku Japońskich klubów SC430

maty izobutylowe StP Anticor G ( 2,5 mm warstwa izobutylu pokryta złotym alu)
1. Drzwi - StP Anticor G + GMS-022
2. Maska - StP Anticor G + GMS-010 B
3. Nadkola - StP Anticor G + GMS-01
Na tylną klapę jak na drzwi GMS-022. Podłoga i bagażnik GMS-01
Dziś wykonałem tylną ścianę z subwooferem i podłogą, do tego tą samą ścianę ale od strony bagażnika i tylną klapę bagażnika. Przez cały dzień od 9.00 do 17.00 tyle
Jutro atakuje maskę i drzwi. Dużo zajmuje demontaż elementów i przygotowanie powierzchni pod maty ( dokładne odtłuszczenie).
Sama mata STP jest po prostu świetna, nie spodziewałem się że aż tak. Dobrze się docina nożykiem, świetnie klei do powierzchni. Wałkiem i .....trzonkiem śrubokrętu dociskałem w każdym zakamarku po kilka razy. Przylgnęła do każdej powierzchni jak druga skóra. DYNAMATU nie używałem ale pewnie podobnie. STP jest tańsze a STP ANTICOR G jest parametrami od EXTREME DYNAMATA lepsze. Nawet przebolałem tą rosyjską produkcję STP - z drugiej strony przecież łodzie podwodne tym wyciszali to musi być GIT...
Poniżej fotki z dzisiejszej mordęgi.... ( tak naprawdę to przyjemna praca, męcząca ale jest efekt- dziś włączyłem na chwilę audio i jest taki KICK BASS że głowę urywa.....












Jeśli ktoś już kiedyś wyciszał matami butylowymi lub innymi materiałami które można polecić to proszę o info. Chetnie się jeszcze czegoś dowiem