Page 1 of 2
ls430
Posted: 23 Feb 2015, o 20:54
by quasimodo
Panowie pytanie,
Czy brak możliwości sterowania kierownicy gora/dół, możliwością regulacji głośności radia z kierownicy tylko w niektórych położeniach kierownicy oraz brak możliwości sterowania prawym lusterkiem góra/dół to jakieś poważne usterki? Jaki może być tego powód i jak bardzo mogą być kosztowne? Jest lex ls430 do sprzedaży i podobno te usterki to typowe w tym modelu.
Dzięki za odpowiedź.
Re: ls430
Posted: 23 Feb 2015, o 21:06
by bunny54
Regulacja kiery to typowa przypadłość podobno kosztowna w naprawie. Co do radia to może to być taśma w kierownicy skoro raz działa a raz nie. A lustra, cóż, trzeba grzebać. Przewody, kostki, silniczek.
Re: ls430
Posted: 23 Feb 2015, o 21:07
by owczar
Typowa usterka to awaria regulacji kierownicy. Pozostałe- może być błahostka w postaci uszkodzonego połączenia/kostki, ale może być też poważniejsza usterka (np problem z gateway ecu) i nie jest to typowe dla tego modelu. Żeby stwierdzić coś więcej konieczna byłaby diagnostyka.
Re: ls430
Posted: 23 Feb 2015, o 21:10
by quasimodo
Kosztowna? Coś bliżej? Kilkaset? Czy raczej w tysiące? Radio to pół biedy. Bardziej interesuje mnie tą kiera i lusterko. Czy ktoś to w wawie poza ASO ogarnia?
Re: ls430
Posted: 23 Feb 2015, o 21:21
by owczar
Nie da się ocenić kosztów w ciemno. Możliwe że to wiązka w kierownicy powoduje problem. Elektryka w tym aucie to 26 komputerów polaczonych szeregowo. Porotokol komunikacji nie jest znany. Trzeba sprawdzić na schematach jakie zaleznosci sa miedzy tymi wszystkimi elementami. Generalnie większość sygnałów ma styk w gateway ecu. Jeśli w wiazce pojawi się zwarcie to może powodować konflikt i zakłócenia komunikacji. Nie wiem czy ktoś poza ASO to ogarnia. Nawet w aso niekoniecznie zrobią to od ręki bo nie jest to standardowa usterka. Na oględziny warto zabrać mini vci z TISem. Będziesz mógł wstępnie zdiagnozować czy to problem komunikacji elementu nastawczego czy wykonawczego.
Re: ls430
Posted: 23 Feb 2015, o 21:33
by quasimodo
Kolego ja nawet nie wiem o czym ty mówisz

.Podjadę obejrzę go i pojadę do serwisu na sprawdzenie. Niech go zdiagnozuja. Auto jest krajowe w pełni serwisowane wiec wiele nie powinno wyjść . Spróbuję podjechać go obejrzeć w tym tygodniu to ocenie czy warto.
Re: ls430
Posted: 23 Feb 2015, o 22:09
by adamsky73
Krajowe i serwisowane a takie krzaki z elektryką? Dziwne.
Ja tam z elektryką bym od razu jechał do Lexus Clubu na Osiedle. Kto jak kto ale oni ogarniają temat lepiej niż ASO. Tylko siedzieć nad głową i kopać w nerki bo inaczej robią 20 rzeczy na raz i można czekać i czekać.
Re: ls430
Posted: 23 Feb 2015, o 22:22
by owczar
Ten ls430 to polift?
Re: ls430
Posted: 24 Feb 2015, o 04:40
by quasimodo
adamsky73 wrote:Krajowe i serwisowane a takie krzaki z elektryką? Dziwne.
Ja tam z elektryką bym od razu jechał do Lexus Clubu na Osiedle. Kto jak kto ale oni ogarniają temat lepiej niż ASO. Tylko siedzieć nad głową i kopać w nerki bo inaczej robią 20 rzeczy na raz i można czekać i czekać.
I z tego co widzę pełen serwis. Ostatni robiony właśnie w lexusclub przy 180k. we wrześniu. Teraz ma nalot 189k.
Re: ls430
Posted: 24 Feb 2015, o 04:44
by quasimodo
owczar wrote:Ten ls430 to polift?
Samochód z '04.
allegro.pl/show_item.php?item=5119903836