Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400
: 21 mar 2015, o 21:21
Chcę poruszyć temat wyłączania autoregulacji kierownicy. Szukałem już trochę, ale nie znalazłem nic konkretnego. Może tutaj uda się zebrać informacje o sposobie działania systemu dla różnych roczników LS 400.
Chciałbym uzyskać stan (LS 96 rocznik), w którym po wyjęciu kluczyka ze stacyjki kierownica pozostaje w tym samym miejscu i nie cofa się i nie podnosi do skrajnej pozycji. Czytałem, że w pierwszych rocznikach jest dedykowany przycisk do wyłączenia. W późniejszych (od 98) można zrobić to po podpięciu się do ECU. Co w przypadku roczników 95-96? Ktoś pisał, że można wcisnąć przełącznik od regulacji i to powinno wyłączyć tą funkcję. Może to jest właśnie opcja dla roczników "średnich"? Na przełączniku jest kropka, która na logikę powinna coś znaczyć, niestety w instrukcji użytkownika temat "kropki" jest przemilczany. Dlaczego nie mogę sprawdzić organoleptycznie? Zaraz wyjaśnię.
Siedziałem wczoraj parę godzin analizując serwisówkę celem znalezienia sposobu na wyłączenie tej opcji metodą modyfikacji instalacji elektrycznej, bo nie znalazłem jak na razie innego. Znalazłem czujnik włożonego kluczyka. Postanowiłem go zewrzeć, aby zasymulować sytuację, w której kluczyk cały czas znajduje się w stacyjce. Byłem świadomy tego, że brzęczyk będzie cały czas sygnalizował kluczyk w stacyjce, gdy drzwi kierowcy będą otwarte. Kolejnym krokiem miało być odłączenie brzęczyka, którego dźwięk nie sprawia mi przyjemności. Cała operacja się udała. Kierownica pozostaje cały czas w tej samej pozycji. Reaguje na sterowanie joystikiem. Jednym słowem jest tak jak sobie zaplanowałem. Zadowolony złożyłem wszystko do kupy. Wjechałem do garażu i wyszedłem z auta. Niestety samochód nie chce się zamknąć widząc kluczyk w stacyjce. Wcześniej nie pomyślałem, aby to sprawdzić. Będę musiał przywrócić stan z przed modyfikacji, ale na razie pytam Was o porady i pomysły.
Chciałbym uzyskać stan (LS 96 rocznik), w którym po wyjęciu kluczyka ze stacyjki kierownica pozostaje w tym samym miejscu i nie cofa się i nie podnosi do skrajnej pozycji. Czytałem, że w pierwszych rocznikach jest dedykowany przycisk do wyłączenia. W późniejszych (od 98) można zrobić to po podpięciu się do ECU. Co w przypadku roczników 95-96? Ktoś pisał, że można wcisnąć przełącznik od regulacji i to powinno wyłączyć tą funkcję. Może to jest właśnie opcja dla roczników "średnich"? Na przełączniku jest kropka, która na logikę powinna coś znaczyć, niestety w instrukcji użytkownika temat "kropki" jest przemilczany. Dlaczego nie mogę sprawdzić organoleptycznie? Zaraz wyjaśnię.
Siedziałem wczoraj parę godzin analizując serwisówkę celem znalezienia sposobu na wyłączenie tej opcji metodą modyfikacji instalacji elektrycznej, bo nie znalazłem jak na razie innego. Znalazłem czujnik włożonego kluczyka. Postanowiłem go zewrzeć, aby zasymulować sytuację, w której kluczyk cały czas znajduje się w stacyjce. Byłem świadomy tego, że brzęczyk będzie cały czas sygnalizował kluczyk w stacyjce, gdy drzwi kierowcy będą otwarte. Kolejnym krokiem miało być odłączenie brzęczyka, którego dźwięk nie sprawia mi przyjemności. Cała operacja się udała. Kierownica pozostaje cały czas w tej samej pozycji. Reaguje na sterowanie joystikiem. Jednym słowem jest tak jak sobie zaplanowałem. Zadowolony złożyłem wszystko do kupy. Wjechałem do garażu i wyszedłem z auta. Niestety samochód nie chce się zamknąć widząc kluczyk w stacyjce. Wcześniej nie pomyślałem, aby to sprawdzić. Będę musiał przywrócić stan z przed modyfikacji, ale na razie pytam Was o porady i pomysły.