Strona 1 z 2

Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

: 21 mar 2015, o 21:21
autor: lewmichal
Chcę poruszyć temat wyłączania autoregulacji kierownicy. Szukałem już trochę, ale nie znalazłem nic konkretnego. Może tutaj uda się zebrać informacje o sposobie działania systemu dla różnych roczników LS 400.
Chciałbym uzyskać stan (LS 96 rocznik), w którym po wyjęciu kluczyka ze stacyjki kierownica pozostaje w tym samym miejscu i nie cofa się i nie podnosi do skrajnej pozycji. Czytałem, że w pierwszych rocznikach jest dedykowany przycisk do wyłączenia. W późniejszych (od 98) można zrobić to po podpięciu się do ECU. Co w przypadku roczników 95-96? Ktoś pisał, że można wcisnąć przełącznik od regulacji i to powinno wyłączyć tą funkcję. Może to jest właśnie opcja dla roczników "średnich"? Na przełączniku jest kropka, która na logikę powinna coś znaczyć, niestety w instrukcji użytkownika temat "kropki" jest przemilczany. Dlaczego nie mogę sprawdzić organoleptycznie? Zaraz wyjaśnię.

Siedziałem wczoraj parę godzin analizując serwisówkę celem znalezienia sposobu na wyłączenie tej opcji metodą modyfikacji instalacji elektrycznej, bo nie znalazłem jak na razie innego. Znalazłem czujnik włożonego kluczyka. Postanowiłem go zewrzeć, aby zasymulować sytuację, w której kluczyk cały czas znajduje się w stacyjce. Byłem świadomy tego, że brzęczyk będzie cały czas sygnalizował kluczyk w stacyjce, gdy drzwi kierowcy będą otwarte. Kolejnym krokiem miało być odłączenie brzęczyka, którego dźwięk nie sprawia mi przyjemności. Cała operacja się udała. Kierownica pozostaje cały czas w tej samej pozycji. Reaguje na sterowanie joystikiem. Jednym słowem jest tak jak sobie zaplanowałem. Zadowolony złożyłem wszystko do kupy. Wjechałem do garażu i wyszedłem z auta. Niestety samochód nie chce się zamknąć widząc kluczyk w stacyjce. Wcześniej nie pomyślałem, aby to sprawdzić. Będę musiał przywrócić stan z przed modyfikacji, ale na razie pytam Was o porady i pomysły.

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

: 22 mar 2015, o 10:45
autor: tofex
A czemu chcesz to zmodyfikować? Kierownica w LSie jest jak z ikarusa, ja podczas jazdy mam ją opuszczoną na maxa i wychodząc z auta przy odpalonym silniku, trzeba się wręcz wyciskać spomiędzy fotela a kierownicy. IMO to duże ułatwienie przy wsiadaniu/wysiadaniu.

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

: 22 mar 2015, o 12:52
autor: lewmichal
Pomińmy na razie fakt dlaczego chcę, a skupmy się na konkretach jak to zrobić. Później wyjaśnię dlaczego.

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

: 22 mar 2015, o 13:54
autor: tofex
Kolega Mariusz (maniek_ls400) z tego co pamietam naprawiał ten układ, a przy tym IMO ma wiedzę z zakresu elektroniki, może coś Ci podpowie. U mnie kierownica co któryś raz nie opuszcza się i muszę ją obniżać ręcznie. Pytałem czemu chcesz pominąć ten układ z czystej ciekawości, zakładając że jest oczywiście sprawny. A tak na szybko, to wydaje się że należy odciąć układ sterowania kierownicy, od styku czujnika włożenia kluczyka i zasilić go na stałe z innego punktu. Oczywiście znalezienie tego wszystkiego może nie być takie proste :angry:

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

: 22 mar 2015, o 16:54
autor: lewmichal
Myślę, że takie rozwiązanie zdało by egzamin, tylko bez porządnych schematów ani rusz. Te co są w serwisówce niewiele mówią.
tofex pisze:zakładając że jest oczywiście sprawny
Jest w pełni sprawny

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

: 22 mar 2015, o 16:58
autor: adamsky73
A tak na chłopski rozum nie wystarczyłoby odciąć zasilania silniczka który odpowiada za chowanie kierownicy? Jakiś mały przełącznik w niewidocznym miejscu pod kierownicą i po sprawie

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

: 22 mar 2015, o 18:05
autor: lewmichal
Tam są 2 silniczki. Jeden wciąga kierownicę, drugi podnosi. Wszystkie rozwiązania sprowadzają się do schematów elektrycznych, bez których ani rusz. Czy ma ktoś takowe lub wie gdzie szukać? Trafiam na jakieś szczątki, ale nie ma w nich tego, czego potrzebuję.

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

: 23 mar 2015, o 00:00
autor: maniek_ls400
Michal - zupełnie nie rozumiem, czemu tak głęboko dłubałeś ? Zdejmujesz osłonę kolumny kierowniczej (w LS400 98 i LS430 były to dwie śruby za kierownicą i dwie pod spodem) i po ustawieniu kierownicy w żądanym położeniu odpinasz od nich kostki zasilające. Składasz całość i po 15 min masz to co chciałeś..
p.s. znacie feature, że pociągnięcie w dół/do siebie jojsticka od till & telescopic 8 razy raz za razem powoduje dalsze wysunięcie/wsunięcie/obniżenie/podniesienie kierownicy - tryb serwisowy :)
p.s.2. tu widać kostkę od silnika nr 1: https://www.youtube.com/watch?v=XgeIzc9Uga4

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

: 23 mar 2015, o 09:22
autor: lewmichal
Mariusz, takie rozwiązanie całkowicie pozbawi mnie możliwości regulacji na życzenie. Nie chcę całkowicie odłączać silniczków, tylko wyłączyć automatyczne podnoszenie po wyjęciu kluczyka. Przy sterowaniu joystikiem wszystko powinno działać.

Re: Wyłączenie autoregulacji kierownicy LS 400

: 23 mar 2015, o 10:23
autor: maniek_ls400
W takim razie jeśli nie ma w TiS możliwości wyłączenia (opcja Tilt&Teloscopic) pozostaje zrobienie wyłącznika 1-0 dwukanałowego i odłączanie nim zasilania od obu silników sterowania kierą.
Na forum w US czytałem wczoraj o tym pogooglaj.