IS 200 Telepanie kierownicy-pomocy!
Posted: 18 May 2015, o 21:32
Od ponad roku walczę z telepaniem kierownicy przy prędkościach 80-100.Kierownica zaczyna sobie kołysać przy 80,a po przekroczeniu 100km/h przestaje.
Przy lekkim hamowaniu drgania się powiększają,przy mocniejszym zanikają.
Przednie zaciski regenerowałem 2 razy,mam 2 komplety.Na obydwu to samo.Obecnie mam założone zaciski odbudowane od podstaw,wszystko jest nowe,nasmarowane odpowiednimi smarami itp.
Nowe tarcze TRW i klocki TRW,mierzone bicie wielokrotnie,ustawiałem tarcze w różnych pozycjach tak żeby było jak najmniejsze bicie.Odczyty w tolerancji jedna tarcza 0,03mm druga 0,05mm,mierzone po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni tarcz.
Wymieniłem dwie zwrotnice,co prawda na używane,ale też zmierzone bicie,piasty są proste.
Wszystkie amortyzatory i sprężyny nowe (gwint Tein)
Sworznie dolne nowe TRW.
Tuleje dolnych wahaczy nowe Febest.
Te same objawy na dwóch różnych kompletach kół,wyważanych w 3 różnych warsztatach.
W zawieszeniu nie ma luzów.
Zbieżność robiona niezliczoną ilość razy w tym okresie.
Dzisiaj wyczyściłem wszystkie powierzchnie,piasty,tarczy od środka i od zewnątrz,felgi na błysk.
Myślałem ,że może gumowe przewody hamulcowe się rozwarstwiły w środku,ale hamulce normalnie odbijają,nie grzeją się,klocki równo się zużywają.
Nie mam już pomysłów.Może ktoś miał taki problem i go rozwiązał,podpowiedzcie coś bo zwariuje z tym autem.
Przy lekkim hamowaniu drgania się powiększają,przy mocniejszym zanikają.
Przednie zaciski regenerowałem 2 razy,mam 2 komplety.Na obydwu to samo.Obecnie mam założone zaciski odbudowane od podstaw,wszystko jest nowe,nasmarowane odpowiednimi smarami itp.
Nowe tarcze TRW i klocki TRW,mierzone bicie wielokrotnie,ustawiałem tarcze w różnych pozycjach tak żeby było jak najmniejsze bicie.Odczyty w tolerancji jedna tarcza 0,03mm druga 0,05mm,mierzone po wewnętrznej i zewnętrznej powierzchni tarcz.
Wymieniłem dwie zwrotnice,co prawda na używane,ale też zmierzone bicie,piasty są proste.
Wszystkie amortyzatory i sprężyny nowe (gwint Tein)
Sworznie dolne nowe TRW.
Tuleje dolnych wahaczy nowe Febest.
Te same objawy na dwóch różnych kompletach kół,wyważanych w 3 różnych warsztatach.
W zawieszeniu nie ma luzów.
Zbieżność robiona niezliczoną ilość razy w tym okresie.
Dzisiaj wyczyściłem wszystkie powierzchnie,piasty,tarczy od środka i od zewnątrz,felgi na błysk.
Myślałem ,że może gumowe przewody hamulcowe się rozwarstwiły w środku,ale hamulce normalnie odbijają,nie grzeją się,klocki równo się zużywają.
Nie mam już pomysłów.Może ktoś miał taki problem i go rozwiązał,podpowiedzcie coś bo zwariuje z tym autem.