Page 1 of 1

Wypadania zapłonu na 4 oraz złe korekty długoterminowe

Posted: 31 Aug 2015, o 21:06
by TmK18
Witam
Mam na granicy błędu wypadanie zapłonu na cylindrze 4 oraz czasem 6, oraz czuć delikatnie nie równą pracę
Do tego korekty długoterminowe dla drugiej sondy są w granicach -17% -18%, podczas jazdy to się zmniejsza
Cewki zamieniłem 5 z 4 i to samo
Sprawdzam to w techstreamie
http://zapodaj.net/8a7091fc67112.png.html
Odpiąłem na chwilę sonde i nic nie dało, odpiąłem wtryski gazowe i włączyłem na benzyne to samo
Na odpalonym lpg podpiąłem inny wtrysk benzynowy i nic
Przepustnicę zatkałem na chwilę to samochód zgasł

Czego to może być przyczyna ?
I jeszcze pytanie czy wtryski benzynowe powinny siedzieć ciasno ? Bo moje pierwsze 3 się nie ruszają a pozostałymi mogę ruszać lewo prawo?

Re: Wypadania zapłonu na 4 oraz złe korekty długoterminowe

Posted: 1 Sep 2015, o 07:16
by blue
Wtryski mogą sie ruszać.
Co do problemu - do sprawdzenia luzy zaworowe.

Re: Wypadania zapłonu na 4 oraz złe korekty długoterminowe

Posted: 2 Sep 2015, o 15:29
by TmK18
Aso wyceniło naprawę luzów na około 1500zł
Także pytanie czy zna ktoś w okolicy poznania lub kalisza mechanika który to ogarnie ? Oraz orientacyjną cene i Najlepiej kogoś u kogo był już 1G-FE w rękach

Re: Wypadania zapłonu na 4 oraz złe korekty długoterminowe

Posted: 2 Sep 2015, o 22:57
by scorpio102
Ja znam jednego kolesia ze swarzedza ktory raczej problemu zeby to ogarnac by nie mial...co prawda on siedzi tylko w hondach ale swoje auta sam skladal wiec taka blachostka jak luzy zaworowe nie powinny byc czyms wybitnym dla niego

Re: Wypadania zapłonu na 4 oraz złe korekty długoterminowe

Posted: 3 Sep 2015, o 07:44
by blue
Pod warunkiem, że ma ogarniętego człowieka od obróbki głowic ;)
W Lexie luzy są na szklankach, w Hondzie jest regulacja na konikach. Jeśli 1 500 to cena robocizny i części w ASO, to jest to dobra cena.

Re: Wypadania zapłonu na 4 oraz złe korekty długoterminowe

Posted: 14 Sep 2015, o 22:51
by TmK18
Regulację prawdopodobnie zrobię samemu
Zrobiłem pomiary luzów i przedstawia się to tak:
http://zapodaj.net/8e6e04d5e7fdb.png.html
Kompresja na cylindrach średnio 11.5, a na 4 cylindrze 10.0
Jak widać muszę wymienić szklankę na 4 cylindrze (pomiary szczelinomierz i setne podane na oko)
Tylko pytanie jak ją dobrać/zamówić przed rozebraniem ? Szukam oryginału używanego bądź nowego
Czy może szlifować ? choć tego się trochę obawiam


I czy przy okazji kombinować coś z resztą szklanek czy taki odchyl od normy może być ?
Poprzednio jak sprawdzałem 2 lata temu to tendencja luzów w dolotowych się zwiększa a wydechowych delikatnie zmniejsza lub wychodzi ten sam pomiar

Re: Wypadania zapłonu na 4 oraz złe korekty długoterminowe

Posted: 15 Sep 2015, o 07:00
by blue
Daj do zeszlifowania w jakimś zakładzie zajmującym się obróbką głowic. Takich rzeczy jako używane się nie kupuje.
Według mnie najsensowniejszą opcją jest dać całą głowicę do obróbki. Zeszlifują lub wymienią wszystkie szklanki na te same wymiary, wyczyszczą zawory i kanały z nagaru, zmienią uszczelniacze itd.
Niemniej jednak nie jest to opcja budżetowa...

Re: Wypadania zapłonu na 4 oraz złe korekty długoterminowe

Posted: 15 Sep 2015, o 09:51
by Tycjan
ile bym dal zeby sie ktos znalazł w okolicy szczecina kto by ogarnol mi ten temat :cry:

Re: Wypadania zapłonu na 4 oraz złe korekty długoterminowe

Posted: 15 Sep 2015, o 10:43
by TmK18
Opcja remontu głowicy odpada, gdyż może być to koszt od 1,5k do 3k zł do tego czas i nerwy, gdzie za 1000zł można wyhaczyć zdrowy silnik
Jak dobrze wyczytałem w instrukcji to zakres regulacji grubości szklanek to tylko 0,7mm więc myślę czy by na ślepo nie zakupić z aso 3 szklanek z najmniejszymi luzami, lub jeśli się trafi to właśnie używane

A jest ktoś wstanie potwierdzić że po szlifie zrobię z powadzeniem 30tys. km ?
I pytanie czy resztę regulować czy zostawić tak jak jest

Re: Wypadania zapłonu na 4 oraz złe korekty długoterminowe

Posted: 15 Sep 2015, o 11:44
by owczar
Jak masz powierzone luzy to wyciągasz szklanki. Mierzysz i kupujesz odpowiedniej grubości. W ciemno nie kupuj.

Może się okazać że regulacja nie rozwiąże problemu, bo gniazda zaworowe się przypalily.