Page 1 of 4
Gs 300 mk1 z 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2015, o 00:30
by moto-rzeczoznawcy
Witam,
Przymierzam się do projektu wstawienia całego układu napędowego z GS430 mk2 do Gs300 mk1.
Czy ktoś z was próbował takiej przeróbki ??? Może znaleźliście coś w necie ???
Pozdrawiam
Re: Gs 300 mk1 z 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2015, o 08:05
by krzywydg
Ja mam gs mk1 z 3uz pod maska. Co chcesz wiedzieć?
Re: Gs 300 mk1 z 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2015, o 09:56
by moto-rzeczoznawcy
O TO super

... powiedz czy są jakieś problemy podczas całej operacji? I czy wszystko się da sparować ? jak ze skrzynia biegów? Pozdrawiam i dziękuje za każde wskazówki

Re: Gs 300 mk1 z 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2015, o 10:10
by ledziu
krzywydg wrote:Ja mam gs mk1 z 3uz pod maska. Co chcesz wiedzieć?
Kurka a ja myślałem w co wsadzić 3uz...
Rozważałem IS1 i GS1.
Re: Gs 300 mk1 z 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2015, o 10:16
by krzywydg
Wkładasz cały silnik ze skrznią, jak masz silnik z gs430 to warto by było zmienić pompę wspomagania na tą z ls430 albo wyjąć serwotronik z niej, przed włożenim odkrecasz poduszki silnika i wiercisz jedną dziure w sankach. poduszke skrzyni obracasz o 180st., dorabiasz przewód od pompy wspomagania do magla. Podpinasz ori pedał gazu z 3uz i elektrykę klime itp. można jeździć
Re: Gs 300 mk1 z 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2015, o 10:51
by moto-rzeczoznawcy
Dzięki.... masz na myśli chyba pompę ABS ??? jak z trakcją i z wybierakiem biegów?
PS: mam całego GS430 więc chyba mi niczego nie braknie....
Re: Gs 300 mk1 z 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2015, o 11:00
by krzywydg
mam na mysli pompe wspomagania... bo nie skrecisz kołami w miejscu. abs działa na osobnym obwodzie i nie ruszaj go, filtr tylko stożkowy, i kombinacja z montażem zbiorniczka wyrównawczego wspomagania. trakcji nie bedzie a wybieranie biegów masz tylko 5,3,2,1. to tego obowiązkowo musisz mieć szpere z supry lub aristo lub soarera, bo nie pojeździsz....
Ledziu do is200 pieknie by spasowało wszystko łącznie ze wspomaganiem

... cały czas sie nad tym zastanawiam... chciałbym na skrzyni z is200 to spiąć tylko pewnie nie wytrzyma. A w ogóle to zastanawiałem sie nad 1uz vvti to może by i trakcja działała

Re: Gs 300 mk1 z 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2015, o 11:07
by ledziu
W Is mnie rajcuje prowadzeniem, dobrą dostępnością gratów, seryjnym LSD no i masą mniejszą niż GS... a chciałem wreszcie auto do robienia rond bez martwienia się o turbinki, kolektorki i inne wynalazki diabła

... Niby bmw e39 V8 byłoby ok. ale nie mogę się przekonać do wizerunku marki... chociaż dużą zaletą jest podanie wszystkiego na tacy czyli V8+manual... no ale masa dalej spora.
Re: Gs 300 mk1 z 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2015, o 11:42
by moto-rzeczoznawcy
OK czyli będę musiał poszukać szpery... jak by ktoś coś słyszał to proszę o kontakt.... Ale i tak powalczę z trakcją żeby działała

....
Apropo pompy wspomagania to rozumiem że w LS430 były bardziej wydajne bo wyglądają tak samo ???
Postaram się zrobić pełna dokumentację z przeróbki dla zainteresowanych

Re: Gs 300 mk1 z 3UZ-FE
Posted: 13 Sep 2015, o 12:06
by krzywydg
sam to będziesz robił czy zlecał komuś?? bo bez kanału, podnośnika, wyciągarki do silnika, kluczy pneumatycznych i kilku innych pierdół będzie ciężko. Pompa z wyglądu taka sama tylko serwotronik gdzie indziej..w gs jest na pompie a w ls na maglu. w gs trakcja jest słaba i tak nie warto ale jak chcesz to życze powodzenia. dla mnie strata czasu
