Strona 1 z 1

[IS220] Rodzaje skrzyni biegów

: 17 lut 2016, o 00:29
autor: si-bol
Witajcie,
Czy ktoś może mi doradzić w kwestii skrzyni biegów... Obecna w moim is 220D rok 2007 ma już ponad 250 tyś i zaczyna mocno hałasować, lekko przepuszcza gdzieś pomiędzy uszczelniaczem i wałem, dlatego zastanawiam się nad jej wymianą na używkę z mniejszym przebiegiem. W dw. rejestracyjnym widnieje model: AEFSYW(1C). Czy można w IS220 zastosować skrzynię z dłuższymi przełożeniami (AEFLYW), nowszą np z 2010? Jak rozpoznać która jest która - w internecie na różnych portalach pojawiają się tylko odpowiednie oznaczenia: NIHOELHG oraz GHHGBGEG.
Jak dobrać taką skrzynię?

Re: [IS220] Rodzaje skrzyni biegów

: 3 mar 2016, o 21:58
autor: si-bol
Ktoś pomoże ?

Re: [IS220] Rodzaje skrzyni biegów

: 4 mar 2016, o 00:50
autor: wlaziu
Patrząc po katalogu części na pewno różne są dla benzyniaka (RA62) i diesla (RA63) :). Zasadniczo jeśli chodzi o budowę "zewnętrzną" skrzyń to różne numery części są dla modelu sprzed i po lifcie. Więc zapewne skrzynka z poliftu może nie pasować do przedliftu. Za to skrzynie z modeli Sport i Lux są takie same (różnica jest w tylnym dyfrze). Skrzynka z anglika jest również taka sama (za wyjątkiem elementów samej dźwigni zmiany biegów)

Re: [IS220] Rodzaje skrzyni biegów

: 29 mar 2016, o 14:42
autor: zurdo
Do IS220d i IS200d(po 2010 r.) jest tylko jeden typ skrzyni, oznaczenie jest różne z uwagi na pracę z dyferencjałem o innym przełożeniu tzw. wersja sport i przełożenie dla niego odpowiednio 3,26 do 08/2008r i 2,96 po 08/2008r.
Oczywiście na przestrzeni wszystkich faceliftingow i nie tylko były wewnątrz pewne zmiany, głównie materiałowe dotyczące np. synchronizatora 2 biegu, ale przełożenia zawsze są takie same.

Więc jeśli chcesz zmienić długość biegów przy założeniu, że jesteś posiadaczem wersji sport, to kupujesz tani jak barszcz dyfer od wersji luxuxry (przełożenie 2,47) na allegro za jakieś 250-350 zł i wymieniasz razem ze skrzynią. Fundujesz sobie tym samym wrzucanie 6-biegu przy prędkości 140 km/h, bo przy niższych prędkościach elastyczność tego biegu jest tragiczna, a o wibracjach związanych ze zbyt niskim momentem obrotowym nie wspomnę, no i te oczekiwanie na koniec turbodziury na 2 i 3 biegu :)
Jest również opcja, że dobrze znasz powyższe objawy i posiadasz zestaw z "najdłuższymi biegami" więc zmiana jest zbędna.

Osobiście zrobiłem przesiadkę na dyfer od wersji sport z przełożeniem 2,96:1 i teraz jazda z krótszymi przełożeniami jest o niebo przyjemniejsza, wzrosło nieznacznie spalanie w mieście, ale było warto.
Niestety ta skrzynia to największa bolączka jeśli chodzi o przyziemność jazdy tym samochodem.