[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez drobs_ » 10 lis 2018, o 01:21

Witam , mam pytanie czy ktoś podejmował się jeszcze takiego zabiegu tylko z manualną skrzynią biegu 3uz , 1uz . Jakieś materiały na youtube ?

PS.Pamiętam ze kiedyś widziałem własnie filmiki 3uz czy 1uz w manualu .
drobs_
Nowy lex user
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 lis 2018, o 23:31
Model Lexusa: IS 200
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała Podlaska

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez Ronald » 28 gru 2018, o 20:07

Hej,

Po raz TRZECI zatarła się skrzynia biegów. 2 razy nie z winy użytkownika, a z powodu wycieku oleju (auto przejechał wtedy od swapa mniej niż 1000km). Niestety trzeci raz stało się to w tych samych okolicznościach i zaczynam się martwić, że robię coś źle.

Zatem jak to było? Ano jak już pisałem - za każdym razem tak samo - najpierw na zimnym silniku, coś nie tak było z wrzucaniem biegów - a to sprzęgło jak by się ślizgało (jak w manualu), a to 6stki nie wrzucało od razu. Idąc dalej - rozpędziłem się do prędkości maksymalnej, wrzuciło na N i już wiedziałem, że jest "pozamiatane". Jak dla mnie na 100% wina oleju, jego braku, lub zużycia oleju. Moja teoria, którą ktoś mądrzejszy może potwierdzić, lub zaprzeczyć jest taka:
- w skrzyni nie było wystarczająco dużo oleju, dlatego automat na zimnym nie wrzucił 6stego biegu. Jak się zagrzał - wrzucał normalnie. Jechałem spokojnie w trasie (do 3000 RPM na 6stce). Gdy na obwodnicy było już pusto (niedziela rano), dałem gazu, jechałem z prędkością około 200 - 240 km/h, 4000-5000 RPM, przez jakieś 10- 15 minut. Skrzynia nie miała smarowania, zatarła się. Koniec.

Teraz moje pytania, na które nie znam odpowiedzi:
1. Olej w skrzyni wymieniony przed wyjazdem do Monaco, a więc około ~8000km przebiegu temu. Nie ma wycieku oleju, mechanik mówi, że nie ściągał skrzyni, jechałem z Niemiec z prędkościami jeszcze większymi i przez dłuższy czas. Auto dojechało, nic się nie zepsuło. Później auto trafia do mechanika, w zasadzie 3 miesiące stania, zero tras, odbiór, pierwszy vmax i zatarcie. W czasie tych 3 miesięcy zrobiłem może 1000 km i tylko po mieście. Dlaczego nie zatarła się podczas powrotu z Niemiec?
2. Mam inne przełożenie dyfra niż LS430, różnica niewielka, dajmy na to przy 200 km.h LS430 na 6stce ma około 3800 RPM, a u mnie 4000 RPM. Większe obroty, większa temperatura oleju w skrzyni, ale czy to ma aż takie znaczenie? Zatarła by się w drodze z niemiec...
3. Czy olej mógł stracić właściwości przez ~8000 km? 7000 to trasa, 1000 km to miasto, skrzyni nie przegrzałem, a wiem jak to się robi w moim IS i jakie są tego objawy.


Dziwne to i to bardzo. Czy ktoś wie jak dojść co się stało, gdy zdejmiemy skrzynię?
Ronald
Lex user
 
Posty: 121
Dołączył(a): 8 sty 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Postprzez ledziu » 28 gru 2018, o 21:05

A czy sprawdzane było chłodzenie albo sam obieg oleju? Znasz objawy przegrzania tylko czy zawsze muszą być takie same? Masz zegar temp.oleju?
No i czy poprzednim razem po akcji były rozbierane skrzynki?
Dla mnie jest to dziwny temat tym bardziej że zestaw silnik i skrzynia jest seryjny. A sama skrzynia działa na własnym obiegu oleju. Tylko pozostaje kwestia chłodzenia.
ledziu
Lex Master
 
Posty: 2031
Dołączył(a): 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pol

Poprzednia strona

Powrót do Tuning mechaniczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości