Page 1 of 2

Tuning GS430 mk.II

Posted: 8 Jul 2016, o 20:38
by tiger456
Witam, przeszukałem forum pod kątem tuningu mechanicznego GS-a 430 mk.II i tak naprawdę nic konkretnego nie znalazłem. Czy mamy na forum kogoś kto w ogóle stroi te autka? Jak wygląda sprawa z założeniem:

- innych kolektorów wydechowych,
- np. podfrezowanych kolektorów ssących wraz ze "spacerem" i przedłużanymi śrubami dociskowymi (więcej powietrza)
- mod MAF-a (przewiercenie przepływomierza, w wielu autach bez straty na żadnym zakresie podnosimy zarówno moc (KM/kW) jak i Nm),
- innego wydechu,
- innego układu dolotowego.

Oczywiście po wszelkich modach należy auto wystroić...Jak ktoś wierzy w dane na aukcjach to niech daruje sobie tuning, bo tylko straci pieniądze i efekt może być odwrotny od zamierzonego...

Z grubsza to tyle, wsadzenie turbinki odpada. Wiele mocy na pewno z tych modów nie wykrzeszemy, ale jestem pewny że na pewno coś.

Pytanie dodatkowe, znalazłem pod tym linkiem wydech który pod względem dźwięku bardzo mi się spodobał. Czy ktoś miał z nim do czynienia i mógłby podzielić się jakąś opinią?
https://www.youtube.com/watch?v=f4ga-bmOtWk

Pozdrawiam, Patryk :)

Re: Tuning GS430 mk.II

Posted: 8 Jul 2016, o 20:50
by ledziu
Temat był 100razy maglowany i... nikt go nie przeskoczył bo:
jedyne dowody powodzenia w/w modów opierają się na dupohamce ewentualnie na wykresie z USA... więc proponuje poczekać na odważnego który zrobi komplet tjunów ze strojeniem ustawi na kresce/rolce serie i zobaczymy co zyskał. Oczywiście w jednym momencie w tych samych warunkach i na takich samych felgach... :biggrin2:

Re: Tuning GS430 mk.II

Posted: 8 Jul 2016, o 20:55
by carsik
dżizas, kolejny. Mnie tylko zawsze zastanawia w takich sytuacjach - PO CO?

Re: Tuning GS430 mk.II

Posted: 8 Jul 2016, o 20:56
by dS
A jak chcesz to stroić jak nie ruszysz kompa DENSO. Chcesz mocy pakujesz kompresor. Przelot na wydechu to jakieś 15KM/20Nm ale lekko wyżej. Inne mody to wydany wór siana a przyrost mocy marny.
Na filmie jest moje auto, ale sam film robił jeszcze poprzedni właściciel. Wydech to prosta rura od kolektorów :sarcastic:

Re: Tuning GS430 mk.II

Posted: 8 Jul 2016, o 21:01
by carsik
dS wrote: Przelot na wydechu to jakieś 15KM/20Nm ale lekko wyżej.
a skąd takie dane? Jakiś wykresik z hamowni czy cóś?

Re: Tuning GS430 mk.II

Posted: 8 Jul 2016, o 21:12
by ledziu
dS wrote: Przelot na wydechu to jakieś 15KM/20Nm ale lekko wyże
Gorzej jak będzie mniej pałera ewentualnie więcej pałera a odczucia gorsze ... :biggrin2:

Re: Tuning GS430 mk.II

Posted: 8 Jul 2016, o 21:39
by tiger456
dS wrote:A jak chcesz to stroić jak nie ruszysz kompa DENSO. Chcesz mocy pakujesz kompresor. Przelot na wydechu to jakieś 15KM/20Nm ale lekko wyżej. Inne mody to wydany wór siana a przyrost mocy marny.
Na filmie jest moje auto, ale sam film robił jeszcze poprzedni właściciel. Wydech to prosta rura od kolektorów :sarcastic:
Czyli wstawiliście prostą rurę od kolektorów wydechowych aż do końcówek wydechu? Co z sondami lambda i katalizatorami?

Re: Tuning GS430 mk.II

Posted: 9 Jul 2016, o 10:32
by dS
carsik wrote:
dS wrote: Przelot na wydechu to jakieś 15KM/20Nm ale lekko wyżej.
a skąd takie dane? Jakiś wykresik z hamowni czy cóś?
Taki przyrost wykazała hamownia (MAHA więc chyba w miarę miarodajna) w moim dziku.
tiger456 wrote: Czyli wstawiliście prostą rurę od kolektorów wydechowych aż do końcówek wydechu? Co z sondami lambda i katalizatorami?
tak to wygląda od spodu, sondy oczywiście są, wkręcone na kątowych tulejkach
Image

Re: Tuning GS430 mk.II

Posted: 9 Jul 2016, o 11:02
by carsik
a możesz go wrzucić na forum? Interesuje mnie ta zmiana i jak wyglądają kreski przed i po.

Re: Tuning GS430 mk.II

Posted: 9 Jul 2016, o 11:28
by ledziu
ds a sprawdzałeś przed montażem wydechu?
No jak będziesz u Przemka to daj sygnał sprawdzimy jak jedzie w porównaniu z serią :ok: