Page 1 of 2

Falowanie obrotow

Posted: 21 Jan 2017, o 16:14
by n0rek
Witam, Pany falują mi obroty na zagrzanym na jałowym biegu. Zero błędów, nie łapie lewego nigdzie, faluje na benzynie i na LPG. Czy to moga być świece lub cewka? Zmienialem świece niedawno ale na denso 20tt bo słabo z kasą było. Chwilę później pojawił się ten problem.

Re: Falowanie obrotow

Posted: 21 Jan 2017, o 16:48
by carsik
jakie ma podciśnienie w kolektorze?

Re: Falowanie obrotow

Posted: 21 Jan 2017, o 17:26
by n0rek
Nie mam pojecia :) jak to w ogole sprawdzic? Niedawno byl robiony fest remont, uszczelka pod glowica i takie tam, uszczelki wszystkie wymienione na oryginalne z ASO, cisnienie na baniakach bylo super.

Re: Falowanie obrotow

Posted: 21 Jan 2017, o 17:55
by carsik
techstreamem chociażby

Re: Falowanie obrotow

Posted: 21 Jan 2017, o 19:04
by n0rek
o, dziekuje za porade, sprawdze w poniedzialek.
Jakie powinno byc poprawne?

Re: Falowanie obrotow

Posted: 21 Jan 2017, o 22:00
by carsik
z głowy to jak pamiętam ok 30kPa a przy włączonym A/C ok 40kPa

Re: Falowanie obrotow

Posted: 25 Jan 2017, o 11:31
by n0rek
dopiero dzisiaj udalo mi sie zdobyc ten wlasciwy kabel do techstreama, czy moglby ktos podpowiedziec gdzie szukac tego podcisnienia w tym programie? Nigdy tego nie uzywalem.

Re: Falowanie obrotow

Posted: 28 Jan 2017, o 15:30
by n0rek
Ok potestowalem auto, podcisnienie jest na jalowym biegu ok 34kpa. Wczoraj zresetowalem ECU poprzez wyciagniecie bezpiecznika i falowanie jakby ustalo, myslalem ze to gaz rozregulowal mape benzyny i pojechalem ok 30km na PB. Dzisiaj niestety problem powrocil i nadal faluje.

Podpialem sie po techstream'a, zalaczam dane z odczytu, to co zwrocilo moja uwage gdy porownywalem to z jakas dokumentacja to:
- Calc load - wyzszy niz podawany w dok
- O2FT B1 S2 - utrzymujacy sie na poziomie ponad 90% i czasami spada do 0% by zaraz wrocic na 90%

Czytalem gdzies ze to moze byc uszkodzenie jakiegos czujnika (?) gdy spaliny dostaja sie do plynu chlodzacego, nie tak dawno robilem uszczelke pod glowica bo wlasnie takie byly objawy i rozszczelnilo zbiorniczek wyrownawczy wraz z chlodnica.

Panowie jestescie ostatnia deska ratunku :)

Re: Falowanie obrotow

Posted: 28 Jan 2017, o 21:59
by luki90
n0rek wrote:Ok potestowalem auto, podcisnienie jest na jalowym biegu ok 34kpa. Wczoraj zresetowalem ECU poprzez wyciagniecie bezpiecznika i falowanie jakby ustalo, myslalem ze to gaz rozregulowal mape benzyny i pojechalem ok 30km na PB. Dzisiaj niestety problem powrocil i nadal faluje.

Podpialem sie po techstream'a, zalaczam dane z odczytu, to co zwrocilo moja uwage gdy porownywalem to z jakas dokumentacja to:
- Calc load - wyzszy niz podawany w dok
- O2FT B1 S2 - utrzymujacy sie na poziomie ponad 90% i czasami spada do 0% by zaraz wrocic na 90%

Czytalem gdzies ze to moze byc uszkodzenie jakiegos czujnika (?) gdy spaliny dostaja sie do plynu chlodzacego, nie tak dawno robilem uszczelke pod glowica bo wlasnie takie byly objawy i rozszczelnilo zbiorniczek wyrownawczy wraz z chlodnica.

Panowie jestescie ostatnia deska ratunku :)
Ta to tak pokazuje te 99% to jest chyba ta ostatnia sonda. Sprawdź dwie pierwsze czy prawidłowo oscylują u jakiegoś szpeca. To tez może być przyczyną falowania.

Re: Falowanie obrotow

Posted: 24 Feb 2017, o 20:40
by n0rek
Niestety pomimo usilnych poszukiwan nie znalazlem nikogo kto podjalby sie sprawdzenia poprawnego dzialania sond... czasem mam wrazenie ze w moim miescie jest moda na "nie da sie".

1. Czy ktos zna jakis dobry sposob na zrobienie tego samemu? Mam kabel miniVCI i techstream i dostęp do teoretycznie zdrowego takiego samego auta z którego pobiorę sobie jutro wpisy z techstreama do porownania :)
2. Druga sprawa to katalizatory, czy ich zużycie moze powodowac falowanie obrotow na jalowym po zagrzaniu?
3. Ostatnie to oringi na wtryskach benzynowych, wymienialem je niedawno ale nie na te z ASO (mechanik podjal decyzje bez konsultacji) bo smierdzialo benzyna w srodku auta, smrod ustal ale zastanawiam sie czy one nie robia jakiejs kreciej roboty choc auto faluje w sumie na gazie tez

Ostateczną formą będzie sprawdzenie luzów zaworowych i ewentualna korekta ich i/lub zaworów, tyle że w zwiazku z brakiem sensownych mechanikow u mnie w okolicy wolalbym to zostawic na sam koniec jako ostatecznosc.

Dzieki!