Page 1 of 2
Falowanie obrotow
Posted: 21 Jan 2017, o 16:14
by n0rek
Witam, Pany falują mi obroty na zagrzanym na jałowym biegu. Zero błędów, nie łapie lewego nigdzie, faluje na benzynie i na LPG. Czy to moga być świece lub cewka? Zmienialem świece niedawno ale na denso 20tt bo słabo z kasą było. Chwilę później pojawił się ten problem.
Re: Falowanie obrotow
Posted: 21 Jan 2017, o 16:48
by carsik
jakie ma podciśnienie w kolektorze?
Re: Falowanie obrotow
Posted: 21 Jan 2017, o 17:26
by n0rek
Nie mam pojecia

jak to w ogole sprawdzic? Niedawno byl robiony fest remont, uszczelka pod glowica i takie tam, uszczelki wszystkie wymienione na oryginalne z ASO, cisnienie na baniakach bylo super.
Re: Falowanie obrotow
Posted: 21 Jan 2017, o 17:55
by carsik
techstreamem chociażby
Re: Falowanie obrotow
Posted: 21 Jan 2017, o 19:04
by n0rek
o, dziekuje za porade, sprawdze w poniedzialek.
Jakie powinno byc poprawne?
Re: Falowanie obrotow
Posted: 21 Jan 2017, o 22:00
by carsik
z głowy to jak pamiętam ok 30kPa a przy włączonym A/C ok 40kPa
Re: Falowanie obrotow
Posted: 25 Jan 2017, o 11:31
by n0rek
dopiero dzisiaj udalo mi sie zdobyc ten wlasciwy kabel do techstreama, czy moglby ktos podpowiedziec gdzie szukac tego podcisnienia w tym programie? Nigdy tego nie uzywalem.
Re: Falowanie obrotow
Posted: 28 Jan 2017, o 15:30
by n0rek
Ok potestowalem auto, podcisnienie jest na jalowym biegu ok 34kpa. Wczoraj zresetowalem ECU poprzez wyciagniecie bezpiecznika i falowanie jakby ustalo, myslalem ze to gaz rozregulowal mape benzyny i pojechalem ok 30km na PB. Dzisiaj niestety problem powrocil i nadal faluje.
Podpialem sie po techstream'a, zalaczam dane z odczytu, to co zwrocilo moja uwage gdy porownywalem to z jakas dokumentacja to:
- Calc load - wyzszy niz podawany w dok
- O2FT B1 S2 - utrzymujacy sie na poziomie ponad 90% i czasami spada do 0% by zaraz wrocic na 90%
Czytalem gdzies ze to moze byc uszkodzenie jakiegos czujnika (?) gdy spaliny dostaja sie do plynu chlodzacego, nie tak dawno robilem uszczelke pod glowica bo wlasnie takie byly objawy i rozszczelnilo zbiorniczek wyrownawczy wraz z chlodnica.
Panowie jestescie ostatnia deska ratunku

Re: Falowanie obrotow
Posted: 28 Jan 2017, o 21:59
by luki90
n0rek wrote:Ok potestowalem auto, podcisnienie jest na jalowym biegu ok 34kpa. Wczoraj zresetowalem ECU poprzez wyciagniecie bezpiecznika i falowanie jakby ustalo, myslalem ze to gaz rozregulowal mape benzyny i pojechalem ok 30km na PB. Dzisiaj niestety problem powrocil i nadal faluje.
Podpialem sie po techstream'a, zalaczam dane z odczytu, to co zwrocilo moja uwage gdy porownywalem to z jakas dokumentacja to:
- Calc load - wyzszy niz podawany w dok
- O2FT B1 S2 - utrzymujacy sie na poziomie ponad 90% i czasami spada do 0% by zaraz wrocic na 90%
Czytalem gdzies ze to moze byc uszkodzenie jakiegos czujnika (?) gdy spaliny dostaja sie do plynu chlodzacego, nie tak dawno robilem uszczelke pod glowica bo wlasnie takie byly objawy i rozszczelnilo zbiorniczek wyrownawczy wraz z chlodnica.
Panowie jestescie ostatnia deska ratunku

Ta to tak pokazuje te 99% to jest chyba ta ostatnia sonda. Sprawdź dwie pierwsze czy prawidłowo oscylują u jakiegoś szpeca. To tez może być przyczyną falowania.
Re: Falowanie obrotow
Posted: 24 Feb 2017, o 20:40
by n0rek
Niestety pomimo usilnych poszukiwan nie znalazlem nikogo kto podjalby sie sprawdzenia poprawnego dzialania sond... czasem mam wrazenie ze w moim miescie jest moda na "nie da sie".
1. Czy ktos zna jakis dobry sposob na zrobienie tego samemu? Mam kabel miniVCI i techstream i dostęp do teoretycznie zdrowego takiego samego auta z którego pobiorę sobie jutro wpisy z techstreama do porownania

2. Druga sprawa to katalizatory, czy ich zużycie moze powodowac falowanie obrotow na jalowym po zagrzaniu?
3. Ostatnie to oringi na wtryskach benzynowych, wymienialem je niedawno ale nie na te z ASO (mechanik podjal decyzje bez konsultacji) bo smierdzialo benzyna w srodku auta, smrod ustal ale zastanawiam sie czy one nie robia jakiejs kreciej roboty choc auto faluje w sumie na gazie tez
Ostateczną formą będzie sprawdzenie luzów zaworowych i ewentualna korekta ich i/lub zaworów, tyle że w zwiazku z brakiem sensownych mechanikow u mnie w okolicy wolalbym to zostawic na sam koniec jako ostatecznosc.
Dzieki!