Page 1 of 5
[IS 300] Turbo vs Kompresor
Posted: 13 Apr 2017, o 07:31
by rafael
Witajcie, od jakiegoś czasu zbieram info na temat zwiększenia mocy w is-ach 300 (mam taki z 2002 r. VVT-i, automat 5 biegów).
Generalnie temat Turbo jest w miarę rozpoznany (stage 1), ale najbardziej interesuje mnie fachowe porównanie dwóch wariantów pod kątem kosztów i pracochłonności a osiągniętego rezultatu tj. KM i Nm.
Nie celuje w 100 % przyrostu mocy - bo to tylko Turbo, wystarczy ok. 350 KM, ale bardzo kuszące jest podniesienie osiągów motoru od samego dołu - Kompresor, nawet rezygnując z parunastu kuców.
Stąd pytanie Turbo czy Kompresor.
Może ktoś ma wiedzę i doświadczenie w porównaniu obu tych wariantów przy takich założeniach.
Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor
Posted: 17 Jul 2017, o 13:06
by dzadzar
Nikt? nic? Też jestem ciekaw czy ktoś z forum kombinował z kompresorem i jak to sie ma do turbo.
Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor
Posted: 18 Jul 2017, o 21:04
by rafael
Myślę, że temat umarł śmiercią naturalną ... szkoda, bo jak za 8-10 tys. można wsadzić z dodatkami do 2jz małe turbo i wykręcić 350 kunia, to kompletnie nikt nie pisze jak sprawa ma się z kompresorem.
Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor
Posted: 19 Jul 2017, o 01:54
by Mastah
Kompresor do takiej mocy to bedzie duża rzeźba, z jakiegoś C36 AMG wystarcza na 400 koni ale to duży sprzęt i straszna rzezba. No chyba że ma sie kase na nowy wielkości turbiny jakiś ESS albo VF tylko to kupa kasy. Do 2JZ najlepszy, najtanszy i najszybszy pomysł to turbo na 350koni z VVTi wstanie mega szybko, kupić jakaś turbine z wydajnościa do 400km i bedzie mega.
Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor
Posted: 19 Jul 2017, o 10:06
by dzadzar
rafael wrote:Myślę, że temat umarł śmiercią naturalną ... szkoda, bo jak za 8-10 tys. można wsadzić z dodatkami do 2jz małe turbo i wykręcić 350 kunia, to kompletnie nikt nie pisze jak sprawa ma się z kompresorem.
Masz może jakiś temat z takim zabiegiem? Bo co nie szukałem to każdy pisał, że 15k to minimum a najlepiej to swapa zrobić na 2jz-gte. A tak do 350KM to mnie właśnie ciekawi, ile co gdzie i jak

I czy np takie małe turbo będzie już łapało od dolnych obrotów?
Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor
Posted: 19 Jul 2017, o 10:20
by Dawid0ss
rafael wrote:Myślę, że temat umarł śmiercią naturalną ... szkoda, bo jak za 8-10 tys. można wsadzić z dodatkami do 2jz małe turbo i wykręcić 350 kunia, to kompletnie nikt nie pisze jak sprawa ma się z kompresorem.
Hehe 8-10k, powiedz to tym, co już próbowali. Pzdr
Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor
Posted: 19 Jul 2017, o 11:10
by dzadzar
Dawid0ss wrote:rafael wrote:Myślę, że temat umarł śmiercią naturalną ... szkoda, bo jak za 8-10 tys. można wsadzić z dodatkami do 2jz małe turbo i wykręcić 350 kunia, to kompletnie nikt nie pisze jak sprawa ma się z kompresorem.
Hehe 8-10k, powiedz to tym, co już próbowali. Pzdr
No własnie trochę mnie zaskoczyła ta kwota

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor
Posted: 19 Jul 2017, o 13:29
by ledziu
rafael wrote:Myślę, że temat umarł śmiercią naturalną ... szkoda, bo jak za 8-10 tys. można wsadzić z dodatkami do 2jz małe turbo i wykręcić 350 kunia, to kompletnie nikt nie pisze jak sprawa ma się z kompresorem.
Za 8-10k dobre
Ogólnie temat kompresora byłby pionierski z kilkoma

i wtedy mogłoby się okazać że byłoby to najwolniejsze 350km w wiosce

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor
Posted: 19 Jul 2017, o 19:46
by cdexnh
tak ale kto wystroi to turbo w automacie bo chyba nie udało sie to dobrze nikomu ?!

Re: [IS 300] Turbo vs Kompresor
Posted: 19 Jul 2017, o 20:03
by BeeMiX
Nie udało sie i sie nie uda bo komp robi korekcje po biegach
